Aftellen naar de HK met Bas Verhoeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Aftellen naar de HK met Bas Verhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 11:03

Phryso
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: aniek1985.


Maandagmorgen 10 januari om 6 uur staan er 20 mensen van V2 Facility en leveranciers klaar in Harich om "de rijhal van Manege Gaasterland om te bouwen tot studio", vertelt Bas Verhoeven die al bijna 20 jaar voor alle faciliteiten van de KFPS evenementen, en dus ook de Hengstenkeuring, zorgt. "We zullen de ramenpartij donker maken, de hele hal afstofferen met rondom witte gordijnen zodat het contrast met de zwarte Friese paarden heel mooi is. Zo komen ze het beste uit op beeld."

Ervaring met online HK
Vorig jaar in Drachten deed Bas al ervaring op met de online HK en in Harich tijdens de eerste bezichtiging wist zijn team ook al een goede sfeer te creëren met de indeling en opzet van de hal. "We zorgen voor een mooie entree voor de paarden en maken plateaus voor de cameramensen. Bovendien zorgen we voor de logistiek van stroom en digitale netwerken, er komen aggregaten en er is verwarming om zo het warme gevoel van Leeuwarden ook in Harich te creëren." Een klus die niet zo ‘mega’ is als in Leeuwarden waar ze ook de inrichting van het strodorp en de bouw van de tribunes organiseren. "Ook de bodem is in Harich geregeld, tijdens de eerste bezichtiging heeft die zich heel goed gehouden." Aan de zijkanten komt deze keer trouwens geen led-boarding voor de adverteerders. "We hebben weer fysieke borden hangen", geeft Bas aan.

Tijdens de Hengstenkeuring zorgt V2 Facility ervoor dat de arena klaar is voor gebruik. "Van dressuurbaan, naar een driehoeksbaan of een longeercirkel." Het opruimen doen ze voor het grootste gedeelte zaterdagavond meteen. "Zodat de mensen van manege Gaasterland zondag alweer kunnen rijden. Ze hebben dan al een week niet van hun hal gebruik kunnen maken."

Van 5500 naar 10.000 zitplaatsen
Al vanaf 2003 zijn Bas en zijn mensen betrokken bij de evenementen van het KFPS. "Ik weet nog dat er 5500 zitplaatsen in Leeuwarden waren", blikt hij terug. "En dat we zelfs een korte zijde inrichten voor staanplaatsen, want niemand wil naar lege stoeltjes kijken." Hoe anders is het met 10.000 zitplaatsen in een ‘gewoon’ HK-jaar. "En meer plekken kunnen we ook echt niet creëren in verband met nooduitgangen en simpelweg de halgrootte", geeft hij aan, terwijl hij toevoegt dat ze in 2023 hopelijk weer in Leeuwarden aan de slag kunnen. "Want ik mis Leeuwarden extreem."

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Aftellen naar de HK met Bas Verhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:36

Ben ik zo verslaafd dat ik in verwarring was door de titel? Waarom moet er afgeteld worden met Bas Verhoeven naar de Huiskamer :+

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Aftellen naar de HK met Bas Verhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:55

Hahaha, @ Fitzroy HK betekent in dit geval Hengstenkeuring