Pony aangereden door trein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48346
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Pony aangereden door trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 22:45

Bokt.nl
Sport

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo.


In het Oost-Vlaamse Balegem, bij Oosterzele, is vanochtend een pony aangereden door een trein. Het dier heeft de aanrijding niet overleefd. Het treinverkeer was enige tijd ontregeld.

Een woordvoerder van Infrabel, de Belgische ProRail, vertelt: "Het gebeurt vaak dat er dieren op de sporen lopen. We hebben, bij wijze van spreken, al de hele dierentuin op de sporen gehad!" Dat is uiteraard niet de schuld van de dieren, maar hij wijst erop dat die ontsnappen omdat de omheining stuk is, of omdat de poort van de weide open staat. "En dat kan de eigenaar vermijden. Dus we roepen eigenaars van dieren op een wei in de buurt van een spoor op om ervoor te zorgen dat de afsluiting in orde is."

Infrabel en de NMBS, de Belgisch NS, zoeken uit wie de eigenaar van de aangereden pony is. De spoorwegmaatschappij laat de eigenaar van een aangereden dier niet altijd opdraaien voor de kosten. "Als het de eerste keer is, dan blijft het vaak bij een gesprek en een waarschuwing. Als er meerdere keren een dier van dezelfde eigenaar op de sporen loopt, dan kan de eigenaar wel topdraaien voor de kosten."


Suzanne F.
Berichten: 49157
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:10

Ik blijf me altijd afvragen wat een dier op een treinrails doet. Waarom het daar op gaat staan. Een trein kan maar 1 rechte lijn rijden, kan geen meter opzij. Die rails is hooguit 1,5 meter. Waarom gaat een dier precies daar op staan en niet een meter verder?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Pony aangereden door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:13

Misschien was de pony zo geschrokken van de trein dat hij in freeze mode ging? Ik heb wel eens met een paard gehad dat hij zo onder de indruk van auto's was dat hij midden op de weg stil bleef staan, ik eraf moest springen en hem over de weg moest trekken voordat er beweging in kwam...

DuoPenotti
Berichten: 29286
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pony aangereden door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:16

Als hij met zijn hoofd op die hoogte staat is het ook wel genoeg.
De snelheid schatten ze niet in ben ik bang.

Sterke voor eigenaar en machinist ;(

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

eshz
Berichten: 189
Geregistreerd: 16-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 01:10

Waarom zo'n beestje op een rails gaat staan he.. Zo gek. Ter vergelijking, mijn span welshjes zijn een tijdje terug met storm door een kapotte houten heining ontsnapt en hebben snachts langs de kant van de 80km weg gras staan eten. De eerste auto die er aan kwam daar sprongen ze voor. Beide dood, gelukkig bestuurder niets maar ik vind het nog altijd zo stom dat ze precies voor een auto springen terwijl er zo veel ruimte en gras was en ze bekend zijn met verkeer, shovel en trekker en ook altijd aan de kant moeten voor de shovel tijdens het mesten van hun paddock. Snap er nog altijd niks van

~..Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain..~

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 01:30

Sterkte elynevb Y;(
Wat een nachtmerrie om zo je pony’s te verliezen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Facebook, Jane808, JudithGigi, Maaike_Ma, Macs, xAnthea, xYaartje en 100 bezoekers