Aftellen naar Jumping Amsterdam 2022 met Seth Boschman

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Aftellen naar Jumping Amsterdam 2022 met Seth Boschman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 10:07

Jumping Amsterdam
Sport

[ img ]
Seth Boschman, hier met Bono. Foto: Tezzy Momentz.


De selectiewedstrijden voor de nationale donderdag van Jumping Amsterdam zijn in volle gang. Zaterdag 16 oktober vond de eerste strijd om een startplaats voor de Lichte Tour dressuur plaats bij De Voornruiters in De Meern en hierbij kwam Seth Boschman als winnaar uit de bus. Reden om te bellen met één van de ruiters van het schitterende Groesbeeks RS2 Dressage: Seth Boschman.

Full time paarden
Hij rijdt, hij geeft les en is momenteel met de opleiding Coach 5 bezig. Als we hem bellen, horen we meteen weer de blijdschap over het behaalde resultaat. Seth: "Ja ik ben nog steeds heel blij, zo ontzettend leuk! Ik ben altijd met de paarden bezig, ik heb nog nooit één dag gehad dat ik geen zin had om te rijden. Waar ik wel altijd tijd voor heb zijn onze honden, die horen echt bij ons leven. Overdag op stal en s avonds lekker bij ons in huis."

Flora de Mariposa RS2 OLD
In De Meern behaalde Seth een score van maar liefst 72,426% met de merrie Flora de Mariposa RS2 OLD (v. Fürstenball). Als we hem vragen iets over haar te vertellen, komt hij superlatieven tekort: "Robin (v. Lierop) spotte haar toen ze 3 jaar oud was op het Oldenburgs kampioenschap. Jacques en Saskia Lemmens zagen ook de kwaliteiten van haar en kregen de kans haar te kopen. Robin is haar ook in eerste instantie gaan rijden. Het is een mooie merrie met drie goede basisgangen en ze lijkt talent te hebben voor het hoogste werk. Inmiddels is ze 9 jaar en rijd ik haar sinds het jaar dat ze 6 werd. Ik vond haar altijd al heel leuk en dat is sinds ik haar rijd zeker niet veranderd. Ze is lief, ze heeft een goed karakter, ze is werkwillig en ik vertrouw volledig op haar. Ze is altijd hetzelfde, schrikt nooit en zeurt nooit. Als je haar iets nieuws uitlegt, snapt ze het eigenlijk altijd snel en vervolgens gaat ze ervoor."

Jumping Amsterdam
"Ik heb ooit eerder in Amsterdam mogen rijden, internationaal in de lichte tour, met Flintstone. Dat moet in 1995 of 1996 geweest zijn. Ik had ingeschreven, maar het was niet definitief geworden. Echter, op de ochtend voor de vetcheck werd ik gebeld dat als ik nu kwam, ik kon starten. Ik heb alles laten vallen en ik ben gegaan. Amsterdam is natuurlijk een prachtig evenement met fantastische sport waar paardenmensen hun hart op kunnen halen en alles rond onze mooie sport kunnen beleven. Daarbij is Amsterdam een geweldige stad en de RAI een bijzondere locatie voor zo’n concours. Dit jaar heeft de merrie Flora in Hagen, Compiègne, Meerle (B) en het NK Ermelo mee gedaan. Ze is een vrij stabiel paard en ik ga me nu zo goed mogelijk voorbereiden op Amsterdam. Ik heb er nu al heel veel zin in, mede omdat de selectie voor jullie evenement zo ontzettend leeft in dressuur minnend Nederland. Er zijn veel inschrijvingen voor de selecties, overal lees je erover en ik heb al een startbewijs op zak! Ik vind het ongelooflijk mooi, dat een evenement als Jumping Amsterdam zo’n rubriek uitschrijft en ruiters en paarden de kans geeft om daar te starten."

Corona
"Corona houdt ons momenteel nog steeds in de greep. Natuurlijk hebben wij als paardensporters geluk altijd ons werk te kunnen blijven doen, maar toch verandert er wel het een en ander als alles stilvalt. Uiteraard heb ik te doen met alle zieken en overledenen, het is niet zomaar iets en het baart me zorgen. De maatregelen zijn vervelend, maar we moeten er wel alles aan doen om het onder controle te krijgen. Want ik hoop dat we nog vele mooie evenementen als Jumping Amsterdam, maar bijvoorbeeld ook als Indoor Brabant kunnen beleven. Het leven is niet zomaar iets, het duurt maar even en daar moet je bij stil staan, je moet er iets moois van maken. We werken hard, maar we moeten ook genieten!"

Mooie woorden Seth, over de paardensport, over ons evenement en toch ook over corona. Je hebt al veel paarden uitgebracht in de sport, op alle niveaus en dan toch nog zo enthousiast zijn over een startplaats op Jumping Amsterdam. Over genieten gesproken, daar genieten wij van. Voorpret is bijna net zo leuk als datgene waar je naar uitkijkt, dus veel plezier met de voorbereiding en heel graag tot ziens in de RAI in Amsterdam.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Koekie73, pluklief, Tink89 en 28 bezoekers