Brooke Mancusi vindt nieuw paard in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Brooke Mancusi vindt nieuw paard in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 21:27

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Foto ter illustratie. Foto: Marjo.


Na het tragische verlies van haar toppaard Grand Amour, heeft de Canadese Young Rider Brooke Mancusi een nieuwe reden om te lachen: ze heeft een opvolger gevonden in Nederland.

Mancusi heeft de zesjarige KWPN Kalisto Sollenburg (Eye Catcher x Rousseau x Falco) gekocht.

De donkerbruine is gefokt door Adri Zekveld, op stoeterij Sollenburg in Nederland. Hij is een halfbroer van Da Vinci Sollenburg, die op internationaal Young Ridersniveau heeft gelopen met Corinda Luttjeboer in 2017 en 2018.

In de spotlight
Als veulen nam hij deel aan het regionale veulenkampioenschap van het KWPN in 2015 en hij werd tweede. Drie jaar later presenteerde fokker en hengstenhouder Joop van Uytert hem in de eerste fase van het verrichtingsonderzoek in december 2017, maar hij ging niet door naar de volgende ronde.

Kalisto maakte zijn wedstrijddebuut met zijn nieuwe eigenaresse, Janneke van Riet, en hij eindige op vierjarige leeftijd als vierde tijdens Dressuur Talent Berlicum. Dit jaar behaalde de combinatie de achtste plaats op het NK dressuur, in het ZZ-Licht. Kalisto was de enige zesjarige die in die klasse meedeed.

Verkocht naar Canada
Kalisto is nu verkocht aan de Canadese olympiërs Brittany Fraser en Chris von Martels, als toekomstig Young Riderspaard voor de Canadese Brooke Mancusi.

Mancusi komt uit Winnipeg. Ze won teambrons op het Noord Amerikaans kampioenschap voor Junioren in 2018. Ze verloor haar Young Riderspaard Grand Amour op tragische wijze, vlak voor vertrek naar het Noord Amerikaans kampioenschap voor Young Riders 2021, deze zomer.
Mancusi zal haar carrière nu voortzetten met Kalisto Sollenburg, onder begeleiding van Brittany Fraser.

"Ik ben super blij dat ik mijn nieuwe paard kan voorstellen", zegt Mancusi. "Ik kan niet wachten op de toekomst met dit jonge, geweldige en getalenteerde paard!"

Afbeelding


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.