Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 19:10

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: S. Feenstra


Een treurig gevolg van de vuurwerkprotesten van afgelopen dagen: de pony van de 75-jarige Mari van Antwerpen uit Haaren schrok zo van de knallen dat hij dwars door een ijzeren poort is gerend en daarbij gewond is geraakt.

Zaterdagavond rond 20.00 uur waren er in Haaren en omgeving harde knallen te horen. “Carbid of vuurwerk,” aldus Mari zijn zoon Kees. Pas vanochtend zagen ze dat de pony weg was en vond zijn vader het gewonde dier na een zoektocht in een weiland verderop.

Volgens de dierenarts komt het goed met de pony. Kees blijft nog wel even boos. “Dat paard is zijn trots”. Hij roept de “stoere boys” op rekening te houden met mensen met dieren. “Want dit is wat je aanricht met gedrag zonder na te denken.”
Laatst bijgewerkt door JPitty op 23-11-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleine verduidelijking gedaan.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:14

Ik heb op geen enkele manier respect voor het vuurwerkprotest. Wat een diep, diep, diep triest persoon ben je als je hieraan hebt meegedaan. Onze honden waren over de zeik, ook al viel het hier in Emmen erg mee met het protest.

Het hele protest was gewoon een zielig excuus om vuurwerk af te kunnen steken, en spullen van anderen te kunnen vernielen. Ik persoonlijk vind het hele protest een hele goeie reden om vuurwerk echt helemaal af te schaffen. Want het is maar al te duidelijk dat teveel mensen er niet mee kunnen omgaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:24

Benfan schreef:
Ik heb op geen enkele manier respect voor het vuurwerkprotest. Wat een diep, diep, diep triest persoon ben je als je hieraan hebt meegedaan. Onze honden waren over de zeik, ook al viel het hier in Emmen erg mee met het protest.

Het hele protest was gewoon een zielig excuus om vuurwerk af te kunnen steken, en spullen van anderen te kunnen vernielen. Ik persoonlijk vind het hele protest een hele goeie reden om vuurwerk echt helemaal af te schaffen. Want het is maar al te duidelijk dat teveel mensen er niet mee kunnen omgaan.

Precies dit. Ze laten precies zien waarom vuurwerk meteen voor altijd in de ban moet worden gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:38

Dit was bij ons vlakbij en ik heb de klap ook gehoord.
Echt niet normaal zo hard :( arm dier.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:56

In onze woonplaats (woon in België). Is al 4 jaar een vuurwerk verbod. Als je dieren, paarden hebt is dat super fijn! Er is nauwelijks afsteekt. Zeker niet nu al. Inmiddels zijn het al 4 gemeente in de omstreken die mee doen. Heerlijk rustig rond 00.00 uur. Hoewel ik dat nu ook moet zien dit jaar door corona waar veel mensen niets mochten.

Antwerpen steekt centraal af vanaf een paar boten op het water. Verder ook niet zomaar zelf vuurwerk afsteken. Maar van mij mogen ze die ook weg laten. Denk dat ze dat dit jaar ook doen.

In Nederland moeten ze het rustig aan gewoon per gemeente in voeren of paar gemeente tegelijk in een provincie. Is het ook haalbaar voor de politie om pak kans te vergroten voor boetes. Lost langzaam op in rust. Ineens alle plaatsen en steden is niet direct haalbaar. Zeker in bepaalde wijken niet. Hoewel ik me af vraag of dat in Nederland zo braaf meewerkt als hier.

Alternatief voor vuurwerk, lichtshow, drone show. Op centrale punten. Veel minder overlast, geen gewonden normaal gezien. en de mensen die willen vieren gaan daarheen.

Wij steken thuis een sterretje af met kinderen en zetten kerst lampjes aan om 00.00 uur. Dat is ook leuke sfeer. Gaat ons om de sfeer van samen zijn. Hoewel ik dit jaar moet werken en houdt mijn hart vast hoe dat moet gaan..werk in Nederland.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:20

Benfan schreef:
Ik heb op geen enkele manier respect voor het vuurwerkprotest. Wat een diep, diep, diep triest persoon ben je als je hieraan hebt meegedaan. Onze honden waren over de zeik, ook al viel het hier in Emmen erg mee met het protest.

Het hele protest was gewoon een zielig excuus om vuurwerk af te kunnen steken, en spullen van anderen te kunnen vernielen. Ik persoonlijk vind het hele protest een hele goeie reden om vuurwerk echt helemaal af te schaffen. Want het is maar al te duidelijk dat teveel mensen er niet mee kunnen omgaan.


Precies, had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Anoniem

Re: Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:23

Ik neem met oudjaar mijn voorzorgen, omdat ik weet dat er dan geknalt wordt. Ik heb er geen probleem mee om mensen tijdens die paar uur hun pleziertje te gunnen.

Onaangekondigd en illegaal vuurwerk op andere momenten, daar kan ik me wel boos om maken. Enkele jaren geleden vond ik na zo'n actie mijn shet terug met een oogblessure. Het is wel in orde gekomen, maar er is wel blijvende schade aan dat oog.

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Pony raakt gewond door vuurwerkprotest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:12

Verschrikkelijk... Onderstaand bericht heb ik op n.a.v. dit bericht gedeeld op Facebook.

Dit bericht gaf ons een flashback naar februari dit jaar. In hetzelfde dorp een gelijkaardig ongeluk door toedoen van onnodig gedrag. Na een knal vuurwerk op klaarlichte dag is Izo die bewuste vrijdag volledig in paniek op een hek afgerend. Ze wist op tijd te stoppen voor het hek, maar gleed in volle vaart met haar benen onder het hek met scherpe punten door waardoor ze flinke verwondingen opliep op haar been en bij de kroonrand. Na een aantal kritieke weken zijn de wonden op wonderbaarlijke wijze bij deze 30 jaar oude pony gelukkig hersteld, maar de mentale klap komt ze niet meer teboven. Bij ieder onverwachts geluid zie je de paniek terug in haar ogen. Gelukkig is onze lieve Izo er nog, maar het had zomaar anders af kunnen lopen. Laten deze twee ongelukken alsjeblieft de laatste zijn. Vuurwerk afsteken buiten de jaarwisseling om, het maakt meer kapot dan je lief is. Doe het gewoon niet, al helemaal niet in de buurt van dieren.