Vraag het teamlid: Nicole288

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 20:46

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Nicole288 en Mees.


In "Vraag het teamlid" voelen we elke maand een ander teamlid aan de tand. Deze keer wou moderator Nicole288 onze vragen wel beantwoorden. Hieronder vertelt ze wat haar relatie met paarden is, over haar grootste blunder en over haar leven als "crazy catlady".

* Hoe lang ben je al teamlid?
6 weken :D Ik ben van 2009 tot 2018 actief geweest als moderator en hoofdmoderator. Vorig jaar tussentijds weer even groen geweest voor het organiseren van de veulenverkiezing en bij de start van de editie van dit jaar is mijn groene jasje weer opnieuw afgestoft.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het contact met en hulp bieden aan de mede-Bokkers aan de ene kant en het is ook gewoon een heel leuk team om mee samen te werken!

* Wat is je grootste blunder?
Dat was achteraf wel een grappige :D We hadden eindelijk toestemming gekregen voor het aanmaken van subforum Kraamstal - Merries Kijken en alle topics die daarvoor in aanmerking kwamen moesten daar naartoe verplaatst worden vanaf Kraamstal zelf. Ik begon vol goede moed met het verplaatsen van een heel aantal topics, ik dacht nog: wat schiet het goed op, het klikt zo lekker weg!
Tot ik bij weer een volgende verplaatsing ineens zag dat het hele kraamstal forum inmiddels tot bijna bovenaan vol stond met linkjes naar verplaatste topics en er geen normaal open topic meer te vinden was op pagina 1 :oo De oplossing daarvoor was gelukkig heel simpel: álle verplaatste topics weer terug zetten en daarna alles weer opnieuw verplaatsen zonder linkje :)) Wat een klus was dat, om nooit meer te vergeten :D
(mijn dank aan Ods is nog steeds groot, voor de hulp :) )

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Ik probeer door de dag heen verschillende keren in te loggen om zo veel mogelijk bij te blijven, kleinere zaken pak je dan meteen mee op, daarbij kun je denken aan TeMs behandelen, topics op het forum langslopen, PB's beantwoorden. Verder de teamfora bijlezen en meedenken met collega's, zelf topics of posts plaatsen over dingen waar je meer meningen over wilt horen voor je tot actie overgaat.
Aangezien iedereen op verschillende tijden online is om zijn input te geven, valt er altijd wel weer iets nieuws te lezen en te doen :)

Afbeelding
Nicole288 en Gupona, a.k.a. Gupje.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Toen ik in 2018 stopte als mod had ik het zo druk gekregen dat ik helemaal niet meer aan gewoon bokken toekwam. Nu ik weer in wat rustiger vaarwater zit kijk ik er naar uit om ook weer meer 'gewoon' te bokken!

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Moeilijk! Ik vind altijd de mooiste momenten als je ziet dat Bokkers samen komen in moeilijke tijden, met hulp aan elkaar of elkaar een hart onder de riem steken.
Verschillende bekendere Bokkers die ons ontvallen zijn en waar je met kippenvel de topics vol steunbetuigingen zat te lezen. Ook in kleinere kring, op Kraamstal 'onze' Dikke buiken topics, waarin we proberen tot steun te zijn als iemand zijn merrie of veulen verliest.
Die momenten van saamhorigheid, waarop je voelt dat je bij de Boktfamilie hoort :)

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Paarden zijn niet weg te denken uit mijn leven. Vanaf mijn 9e jaar ben ik altijd tussen de paarden te vinden geweest. Eerst op manege en bij verzorgpaarden, daarna eigen paarden. Daarnaast heb ik 13 jaar lang voor de fokmerries en veulens/jonge paarden van mijn buurman gezorgd, op een stoeterij gewerkt en bij nog een aantal andere buren ingesprongen bij de verzorging van hun paarden.
Ik kan zelf helaas al meer dan 10 jaar niet meer rijden, de paarden die ik nu heb staan zijn dan ook alleen nog maar bezig met paard-zijn :)
Twee van deze paarden komen uit de fokkerij van genoemde buurman. Een ervan heb ik van hem gekregen bij zijn overlijden, als dank voor de goede zorgen in de jaren ervoor :)

Afbeelding
Het combinest van 10 kittens.

* Wat is er zo leuk/interessant aan fokken?
Het mooiste aan fokken is als de bevallingen goed gegaan zijn en alles gezond en wel in de wei loopt. En dat is lang niet altijd zo vanzelfsprekend als soms wordt gedacht. Door de jaren heen heb ik zo veel gezien en meegemaakt dat dit absoluut op nummer 1 staat.
Daarnaast was ons doel bij het fokken van een sportpaard om te beginnen met een talentvolle merrie en daar een hengst bij te zoeken die in jouw ogen meebrengt wat nodig is om het veulen nog beter te maken dan de moeder al was. Als je dan in het veulen terugziet wat je bij je keuze voor ogen had, dat is wel genieten.
De paarden die bij 'ons' geboren zijn volg ik nog steeds, ze zijn in verschillende landen en verschillende disciplines terecht gekomen en dat vind ik stiekem zelf ook nog steeds het mooist, veelzijdige paarden en met een goed karakter.

* Hoe ben je erbij gekomen de veulenverkiezing te organiseren? Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Ik ben er eigenlijk een beetje ingerold en toen is het uit de hand gelopen :+ Ik heb in 2005 voor het eerst mee stemmen geteld, toen was Sjoert nog de organisator. In de loop van een paar jaar is dat naar mij toe verschoven en nu is het eigenlijk al jaren mijn favoriete tijd van het jaar :)
Twee weken lang kunnen Bokkers hun veulen opgeven voor de verkiezing, daarna worden de stemtopics geopend en kan er twee weken gestemd worden.
Er zijn door de jaren heen heel diverse winnaars geweest, van chique sportpaardjes tot stoer barok, van het perfecte plaatje tot foto's met humor, sommigen hadden al een heel verhaal meegemaakt, anderen trokken net die guitige snoet waar veel mensen voor gingen. Het is een wedstrijd maar tegelijkertijd is het ook gewoon genieten van elkaars prachtige veulens.

Afbeelding
Een deel van het aparte poezenhuis met eigen afgezette poezentuin er aan vast.

* In je profiel staat dat je naast 2 honden ook nog 14 katten hebt. Hoe zijn ze bij je gekomen? Ben je een “crazy cat lady”?
Helemaal :)) Haha! Ik denk dat ik nog wel redelijk normaal functioneer, maar daarnaast toch wel echt crazy about cats :) Het voordeel van 'buiten wonen' is dat ze niet allemaal in huis hoeven te zijn. Er is een bijgebouw met stal, dat deels ook is ingericht voor de katten die liever buiten wonen. Daarnaast zitten er binnen ook nog wel een heel stel :)
De meeste zijn ooit komen aanlopen en het asiel wist me ook te vinden als ze een katje hadden dat erg moeilijk te plaatsen was.
De grootste uitbreiding was toen er twee dames kwamen aanlopen die wel erg verdacht breed waren.. ze legden binnen een week allebei 5 jongen neer. Dat was in een klap +12 dus :oo
Twee van de kittens zijn naar een bevriende Bokker gegaan, de rest is hier gebleven en ze weten ook niet beter dan dat ze allemaal 1 nest zijn :)
Een van de honden komt uit het asiel en ook nog wel leuk is dat het andere hondje ook een erfenisje is van dezelfde buurman.

* Wil je nog wat kwijt aan de Bokkers?
Ik hoop dat jullie je zo goed mogelijk door deze vreemde en moeilijke tijden heen slaan en dat we samen nog mooie tijden gaan meemaken op en straks ook weer buiten Bokt.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:56

'Een heel stel'....... volgens mij liggen er een stuk of 15 op jouw bank en zit jij op de grond? :))
Ja, crazy cat lady, absoluut!!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:04

Alsjeblieft... 14 katten? :wow: Met recht een crazy cat lady dus! Zal alleen wel een klein fortuin aan kattenvoedsel kosten, of niet? :$

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:41

Het bekende gezegde Door de katten de bank niet meer zien :D

Eh ja, dat klopt, ik sta open voor donaties :))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:43

Ik heb hier nog wel een rood-witte donatie van een kilo of 8 op de bank liggen, maar dat bedoel je vast niet? :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26872
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:45

Ik laat het poezenhuis maar niet aan onze ex kater zien anders wil hij ook bij jou komen wonen. :D
Leuk artikel om te lezen en wat superlief dat je een paard cadeau hebt gekregen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:48

Wat leuk om te lezen!! En hoe leuk is het om een soort kattenhuis te hebben.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:59

Leuk stukje! Zoveel katten :wow: Gaat dat altijd goed of maken ze ook wel eens ruzie? Ik ben benieuwd of je ze allemaal op 1 foto kan krijgen :))

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:08

Tof om wat meer te weten over jou :), buiten de dbt's

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:47

Wat een leuk stuk!
14! :oo <3

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:39

Ik weet dat het Bokt is, maar ik wil eigenlijk wel meer kattenfoto's. O:)

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:58

Nicole! Lang geleden dat ik je wel eens in 'het wild' tegen kwam.
Leuk om je hier te zien en te zien dat het goed met je gaat!

Heerlijk dat de katten zo ook een eigen 'huis' hebben.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vraag het teamlid: Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:50

Wat een leuke reacties :D

Oscar: ligt er aan hoeveel eten hij meebrengt :))

Maureen95: Op 1 foto gaat niet lukken, ze zitten niet allemaal bij elkaar en dat zou wsl ook niet zomaar gaan :) De grootste groep is de hele club kitten met moeders. De rest zijn tweegroepjes van twee en drie, een groepje vanwege dieetvoer en in het andere geval zijn het katten die echt niet binnen willen.

Hiraeth: Bedoel je hier? :) In mijn profiel staan ook al wat meer kattenfoto's, maar meer kattenspam kan altijd geregeld worden :))