Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 14:35


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Esther_r20
Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:45

Heftig hoor dat een hele groep aan de kletter gaat. Ik vraag me af waarvan ze zijn geschrokken, echt heel extreem dit

Sterkte voor de kinderen, begeleider en alle ouders

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:49

1 begeleider bij 20 kinderen is wel heftig. Niet dat je met meerdere begeleiders zoiets had kunnen voorkomen, maar voor de hulpverlening had het beter geweest... :(:)

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:00

Of je nu 1 of 10 begeleiders had gehad , schrikkende paarden blijft het grootste risico van buitenritten in groepen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:03

Ik vind ook dat 1 op 20 wel weinig is, maar tegelijk... Op de manege waar ik les heb gegeven zijn ze ook weleens met 1 op 1 begeleiding aan de kletter gegaan. Als een paard weg wil, gaat-ie toch. Sneu en ik hoop dat de schade voor de kinderen meevalt.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Foaly
Berichten: 4812
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:13

Ze hoeven niet eens alle twintig geschrokken te zijn, als de voorste twee gaan rennen heb je kans dat de rest er automatisch achteraan gaat. Sneu idd, hoop dat de kinderen er niets ernstigs aan overhouden.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

carika
Berichten: 1576
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:23

Wat een heftig nieuwsbericht, je leest niet vaak dat er zo veel gewonden zijn. Sterkte voor de families en ik hoop dat de shock van de begleider mee valt.

Monique1963
Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:25

Tjemig wel heftig zeg. Iedereen wel buiten levensgevaar, maar 2 met een trauma helicopter en 3 met ambulances dat is wel een groot ongeluk. En de rest ook nog eens, zij het dan, licht gewond. Wat zal die begeleidster zich rot voelen hierover. En ja, als er eentje schrikt, goede kans dat de rest ook aan de kletter gaat, al is het maar voor de lol, joepie lekker kindjes eraf bokken, wij zijn vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:30

Zelf als kind meegemaakt. 1 groepje van 8, 1 begeleider. De paarden waren te fris, dus begeleider maande ons om zeer rustig aan te doen. 1 jongen luisterde niet en ging als grapje in galop. Dat was het startschot voor een grote bok, ren partij. Geen houden aan. Toen ik na 10 minuten voorzichtig om me heen durfde te kijken was ik de enige die er nog op zat. Dus Kwan met 8 paarden thuis na een dollemansrit.
Sinsdien was angst geboren. Niemand had gelukkig iets. Maar nog steeds galoppeer ik buiten als ik alleen ben. Nooit meer galop voor mij in de groep.
Dus reken maar dat deze kinderen en begeleidster trauma opgelopen hebben. Wat een afschuwelijk gebeuren. Sterkte voor iedereen.

Monique1963
Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:32


Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:36

Citaat:
Während einer Ferienfreizeit ritten Kinder und ihre Betreuungspersonen am
er waren dus ook meerdere begeleiders. Een begeleider is ook gewond geraakt.

Vlinder_30
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:44

Er zijn ook in Nederland helaas maneges waar dit is gebeurd en het ging hier zelfs nog om een locatie voor kinderen met een beperking.. Helaas wordt dat stil gezwegen. Heel erg dat dit soort ongelukken gebeuren. Hopelijk komen de kinderen en begeleiding er zonder al te veel schade van af.. Triest.

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:49

Jeetje, wat heftig. Wat een paniek moet daar geweest zijn.

@ Vlinder_30, op zich maakt dat ook niet zoveel uit in dit geval toch? Of het kinderen zijn met een beperking of niet? Vreselijk wat er gebeurd is.

Hoop dat alle betrokkenen en goed van af komen, heel veel sterkte gewenst.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:18

Ik vind het vooral héél heftig dat er zoveel gewonden zijn. Vallen kan altijd maar als er zoveel gekwetst zijn moet het wel heftig zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Sjong op 29-07-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:39

Bizar dit.
Al vraag ik mij ook af hoe je ooit goed zo grote groep minder jarige kinderen goed kunt begeleiden met maar 1 begeleider. Je kunt op dit manier nooit het overzicht houden en signaleren wanneer er 1 pony loopt te klieren.
Je kunt de omgeving de schuld geven, maar eigenlijk wijs je hier juist naar je zelf doordat je hier mee aangeeft dat dit niet geschikt is voor buiten in een omgeving die je niet kunt controleren.


Echt heel sneu voor de kinderen en de ouders, maar mag hopen dat dit echt onder de loep wordt genomen. Want dit moet je echt niet willen.

Century
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:44

pien_2010 schreef:
Zelf als kind meegemaakt. 1 groepje van 8, 1 begeleider. De paarden waren te fris, dus begeleider maande ons om zeer rustig aan te doen. 1 jongen luisterde niet en ging als grapje in galop. Dat was het startschot voor een grote bok, ren partij. Geen houden aan. Toen ik na 10 minuten voorzichtig om me heen durfde te kijken was ik de enige die er nog op zat. Dus Kwan met 8 paarden thuis na een dollemansrit.
Sinsdien was angst geboren. Niemand had gelukkig iets. Maar nog steeds galoppeer ik buiten als ik alleen ben. Nooit meer galop voor mij in de groep.
Dus reken maar dat deze kinderen en begeleidster trauma opgelopen hebben. Wat een afschuwelijk gebeuren. Sterkte voor iedereen.


Herkenbaar. Alleen was ik al volwassen en de halve groep ging aan de kletter. Zowat iedereen er afgevallen, ook met breuken tot gevolg. Mijn pony heeft gegaloppeerd (op een bepaald moment waren we helemaal alleen, ze was niet zo snel als de rest) tot we de straat van de manege in kwamen.
Ik ben nog steeds niet zorgeloos buiten, maar ik heb wel weer buiten gereden en gegaloppeerd.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:47

Jeetje dan heb je echt veel geluk gehad.
Je gaat alleen wel afvragen waarom er geen minimale leeftijd is wanneer je buiten mag rijden met een paard en dat je eerst bepaalde vaardigheden zou moeten bezitten. Echt heel sneu wanneer je door zo iets getekend voor de rest van je leven bent.

Mar_jolijn
Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:01

Een groep van 20?! Lijkt me niet persé iets wat je moet willen.. zeker met kinderen niet? Maar goed, desalniettemin,heel heftig! Hopelijk komt het goed met de kinderen en hebben ook de paarden er niets aan over gehouden

http://www.horseboardingshowteam.nl en zoek op facebook of instagram naar Horseboarding Showteam http://www.facebook.com/horseboarding Voor meer info over gave demo's, clinics, wedstrijden en nog veel meer!

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:31

He wat vreselijk. Dat is ook mijn ergste nachtmerrie dat ze buiten aan de kletter gaan en er geen houden meer aan is. Ik weet zeker dat een deel van de kinderen hier nog erg lange tijd mentaal last van zullen hebben.

En er zit een verschil tussen vallen en vallen, hier zijn er wel echt erg veel gewond zeg.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:54


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:36

Ik heb eens met een ponykamp buitenrit meegemaakt dat er een stuk of 12 pony's aan de kletter gingen waarvan de helft bokkend. Denk dat ik 11 jaar was maar herinner het me nog helemaal. Deel viel eraf en ik bleef zitten maar dat heeft echt indruk gemaakt. Zo'n rotgevoel wanneer je eigenlijk niks kan dan wachten tot het voorbij is.

De reden waarom ik zelf als instructrice nooit te paard mee ging en eigenlijk ook nooit in galop ging met de lessers op buitenrit. Ik durfde dat echt niet aan. Zelf durf ik ook niet in een groep te galopperen buiten.

Heel heftig dit voor de kinderen en zeker ook voor de begeleiders.

Anoniem

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:00

Jakkes, dit is echt een nachtmerrie zeg! Ook mijn grootste angst tijdens het buitenrijden. Het blijven 1 kuddedieren en 2 vluchtdieren.


Berdien
Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Twintig Duitse kinderen gewond tijdens bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:00

He, wat een akelig ongeluk. Sneu voor die kinderen, zeker als er kinderen afgevoerd zijn. Heftig hoor :\

Wat dat betreft verwonder ik me er altijd over dat het zo vaak goed gaat. Bij ons in het bos gaat de manage uit de buurt ook echt met enorme groepen het bos in. Vaak wel met twee begeleiders maar wel echt grote groepen. Bos is druk, veel recreanten. Als er dan een keer wat gebeurd.. :n

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cellibelli, Granoek, lina1998, nathe en 55 bezoekers