Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 14:31

*Stentor
Algemeen
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding
Foto: FEI Photos

De politie in Epe heeft vorige week zaterdag een vrouw aangehouden nadat meerdere dode pony's werden aangetroffen bij een woning aan de Steenderbultweg in het buitengebied van Emst. Na een melding van meerdere dode dieren ging de politie een kijkje nemen en troffen zij de dieren aan. Het gaat om zeven shetlandpony’s die al enige tijd in een stal op het terrein lagen.

De pony’s werden afgelopen zaterdag aangetroffen door een man die af en toe klust op het erf. Hij rook een vreemde geur rondom een stal, die volgens de bewoonster al maandenlang leeg staat. Tot zijn verbazing trof de klusjesman hier zeven dode mini-shetlanders. De man was zo ontdaan dat hij meteen de politie inschakelde.

De 64-jarige vrouw die de dieren voorheen verzorgde, is door de politie meegenomen voor verhoor. Zij heeft een nacht op het politiebureau doorgebracht. Volgens de politie is zij tevens de eigenaresse van de shetlanders. De vrouw is nog steeds verdachte. Er zijn geen andere verdachten aangehouden.

De zeven dode shetlandpony’s liggen momenteel nog steeds in de stal op het erf. De eigenaresse van de stal hoopt dat de dierlijke resten snel en discreet worden opgehaald. ,,Ik ben wel klaar met dit horrorverhaal.’’

,,Ik durf niet te kijken. Ik vind het verschrikkelijk.’’ De vrouw zegt niets te maken te hebben met de dood van de pony's. Ze zegt tevens niet te weten hoe lang de shetlanders in de stal hebben gelegen. ,,Toen mijn hulp ze ontdekte, was die in alle staten. Zelf was ik ook geschokt. Dat hij de politie heeft gebeld, neem ik hem niet kwalijk. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.’’ De vrouw was naar eigen zeggen van 2007 tot december vorig jaar verantwoordelijk voor de pony’s. ,,In december heb ik ze weggegeven. Sindsdien heb ik ze niet meer gezien. En nu liggen ze dood op mijn erf.’’

Het is haar een raadsel hoe ze er zijn gekomen. Ze zegt geen contactgegevens te hebben van de partij die de pony’s heeft overgenomen. ,,Ik wilde niet in de verleiding komen om te informeren hoe het met de pony’s is. Ik vond het al erg genoeg dat ik ze van de hand moest doen.’’ Hierbij speelden financiële overwegingen geen rol, stelt ze. ,,Ik heb geen geldproblemen.’’

Wat kan dan de reden zijn dat de pony’s dood in de stal liggen? Ze vermoedt dat een onbekende ze op haar erf heeft gelegd om te voorkomen wat haar nu overkomt. ,,Het is hier open, je kunt van drie kanten zo ongemerkt het erf op komen.’’ De vrouw heeft de afgelopen dagen al meer onbekenden op haar erf gehad. ,,Mensen die hier door de ramen naar binnen gluurden. Ook rijden er mensen opvallend voor mijn huis langs.’’ Voor haar veiligheid heeft ze alle ramen geblindeerd.

Na dagenlang getrouwtrek lijkt er wel een oplossing in zicht voor het ruimen van de kadavers. ,,Mij is nu toegezegd dat een verzorgingsbedrijf ze uit de stal haalt. Daarna komt Rendac ze ophalen.’’ Een woordvoerder van de gemeente Epe bevestigt dit. ,,De gemeente gaat mevrouw helpen een partij te vinden die dit voor haar wil doen.’’ Destructiebedrijf Rendac zegt de kadavers te willen ophalen. ,,Alleen, zoals ze nu in de stal liggen, in verregaande staat van ontbinding, zo konden wij ze niet meenemen’’, aldus een zegsman.

Als de resten in tonnen worden verpakt, komt Rendac terug. Waarschijnlijk gaat dit vrijdag gebeuren. ,,Ik hoop dat het snel en discreet gaat’’, zegt de bewoonster. ,,Ik ben wel klaar met dit horrorverhaal.’’ De politie heeft sectie laten verrichten op de kadavers. De uitkomst hiervan is nog niet bekend.
Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 16-05-20 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Informatie toegevoegd

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:59

Wat een raar verhaal.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:03


speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:06

heb zo'n idee dat die dame dacht dat ze verkocht waren en opgehaald ze ze gewoon niet meer verzorgd heeft en gevoerd heeft want ze waren immer verkocht...

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:08

jeetje heel raar verhaal

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:11

ellepel schreef:

Ik heb zo het vermoeden dat deze dame nog lang niet "klaar met dit horrorverhaal" is....
Haar verklaring voor de aanwezigheid van de naar haar zeggen weggegeven ponies op haar erf is op zijn zachtst gezegd nogal onwaarschijnlijk.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:13


tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:25

Dit is de uitkomst van een groot menselijk drama, helaas zijn de dieren daar de dupe van.
Stalgenoot van mij woont daar dichtbij, uit discretie zal ik niet in details treden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:27

speurneusc schreef:
heb zo'n idee dat die dame dacht dat ze verkocht waren en opgehaald ze ze gewoon niet meer verzorgd heeft en gevoerd heeft want ze waren immer verkocht...


Maar je merkt toch wel dat er 7 shetlanders in je schuren staan?
En als ze dood zijn stinkt dat ook de pan uit, om over de vliegen nog maar te zwijgen.

tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:28

Cayenne schreef:
speurneusc schreef:
heb zo'n idee dat die dame dacht dat ze verkocht waren en opgehaald ze ze gewoon niet meer verzorgd heeft en gevoerd heeft want ze waren immer verkocht...


Maar je merkt toch wel dat er 7 shetlanders in je schuren staan?
En als ze dood zijn stinkt dat ook de pan uit, om over de vliegen nog maar te zwijgen.


Dat verhaal klopt ook niet, de pony’s zijn van mevrouw maar die is compleet in de war.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:31

Maar dat de dode dieren expres weer op haar erf zijn gelegd is toch wel een heel raar verhaal hè? En dan nog in de stallen ook. Ik vermoed eerder dat ze nooit zijn opgehaald door de koper en ze dus vanaf december geen eten en drinken hebben gehad en dus al vanaf eind januari liggen te rotten ofzo.
Wat een afschuwelijk verhaal in ieder geval.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:33

tiwi1969 schreef:
Dat verhaal klopt ook niet, de pony’s zijn van mevrouw maar die is compleet in de war.


Dat zou dan wel het verhaal verklaren. Ook sneu voor haar. Ik hoop dat ze hulp krijgt.

tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:35

Cayenne schreef:
tiwi1969 schreef:
Dat verhaal klopt ook niet, de pony’s zijn van mevrouw maar die is compleet in de war.


Dat zou dan wel het verhaal verklaren. Ook sneu voor haar. Ik hoop dat ze hulp krijgt.


Mevrouw wil geen hulp

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:38

Die vrouw spoort al langere tijd niet.

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:40

Suzanne F. schreef:
Maar dat de dode dieren expres weer op haar erf zijn gelegd is toch wel een heel raar verhaal hè? En dan nog in de stallen ook. Ik vermoed eerder dat ze nooit zijn opgehaald door de koper en ze dus vanaf december geen eten en drinken hebben gehad en dus al vanaf eind januari liggen te rotten ofzo.
Wat een afschuwelijk verhaal in ieder geval.


Inderdaad, hoe wil je 7 dode pony’s in een stal leggen, zonder dat iemand het zit.
En als je je pony’s weg geeft dan zie je toch als ze opgehaald worden.
Heel vreemd verhaal...........

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Meerdere dode pony's gevonden bij woning in Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:58

Het is inderdaad vreemd.. Zou iemand de vrouw al eens getest hebben op dementie? In de begin stadia lijken die mensen nog vaak oke maar beelden ze zich vaak dingen in die niet gebeuren. Er zijn nog zo van die triestige verhalen van mensen met dementie waarbij ze denken dat hun dieren weg zijn of dood zijn, en als er dan niemand anders is om te controleren dan krijg je vaak zo'n zielige dingen. Zo is er toch ook het verhaal van die vrouw die haar kat maar bleef eten geven omdat ze dus niet meer kon herinneren dat ze hem al eten gegeven had. Kat hebben ze daar ook moddervet moeten weghalen. Het doet me gewoon hier aan denken. In ieder geval ontzettend erg voor de pony's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:08

Arme beestjes, wat een afschuwelijk einde ;(
Wat een vreemd verhaal. Ligt dat dan zo afgelegen dat niemand dit heeft gemerkt.

Ik hoop ook dat die mevrouw hulp krijgt, of ze dat nou wil of niet.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:16

Marie_Anne schreef:
Arme beestjes, wat een afschuwelijk einde ;(
Wat een vreemd verhaal. Ligt dat dan zo afgelegen dat niemand dit heeft gemerkt.

Ik hoop ook dat die mevrouw hulp krijgt, of ze dat nou wil of niet.


Er zijn wel mensen die het gemeld hebben en die ook hulp aangeboden hebben, maar er is onvoldoende mee gedaan. Dat is tenminste wat ik hoor van iemand die er vlakbij woont en al meerdere meldingen gedaan heeft.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:17

The_Cat schreef:
Het is inderdaad vreemd.. Zou iemand de vrouw al eens getest hebben op dementie? In de begin stadia lijken die mensen nog vaak oke maar beelden ze zich vaak dingen in die niet gebeuren. Er zijn nog zo van die triestige verhalen van mensen met dementie waarbij ze denken dat hun dieren weg zijn of dood zijn, en als er dan niemand anders is om te controleren dan krijg je vaak zo'n zielige dingen. Zo is er toch ook het verhaal van die vrouw die haar kat maar bleef eten geven omdat ze dus niet meer kon herinneren dat ze hem al eten gegeven had. Kat hebben ze daar ook moddervet moeten weghalen. Het doet me gewoon hier aan denken. In ieder geval ontzettend erg voor de pony's


Is geen dementie, die vrouw is gestoord. Wellicht is ze wel geestelijk ziek hoor, maar geen dementie in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 16-05-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:23

Ontzettend verdrietig bericht .
Arme pony 's verschrikkelijk.

Uit het artikel begreep ik ook dat mevrouw het over meerdere mensen op het erf heeft en zelf geblindeerde ramen daarom.
Dat zou ook kunnen passen bij een beeld van verwardheid; behalve dementie zou het ook om andere ( psychiatrische zoals psychotische / paranoide gedachten bijvoorbeeld ) problemen kunnen gaan .
Ik hoop dat mevrouw de hulp krijgt die ze nodig heeft al is dat tegenwoordig soms lastig als iemand geen hulp wil, met betrekking tot de wetten rondom zelfbeschikking.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:24

Myfairytale schreef:
The_Cat schreef:
Het is inderdaad vreemd.. Zou iemand de vrouw al eens getest hebben op dementie? In de begin stadia lijken die mensen nog vaak oke maar beelden ze zich vaak dingen in die niet gebeuren. Er zijn nog zo van die triestige verhalen van mensen met dementie waarbij ze denken dat hun dieren weg zijn of dood zijn, en als er dan niemand anders is om te controleren dan krijg je vaak zo'n zielige dingen. Zo is er toch ook het verhaal van die vrouw die haar kat maar bleef eten geven omdat ze dus niet meer kon herinneren dat ze hem al eten gegeven had. Kat hebben ze daar ook moddervet moeten weghalen. Het doet me gewoon hier aan denken. In ieder geval ontzettend erg voor de pony's


Is geen dementie, ie vrouw is gestoord. Wellicht is ze wel geestelijk ziek hoor, maar geen dementie in ieder geval.

Knap dat je dat weet.

Triest verhaal, arme beestjes.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:24

Lijkt me dat die dame geestelijk niet 100% is, klinkt ook wat paranoia met ramen blinderen, auto’s en onbekenden op het terrein zien en ‘ineens’ legt iemand dode pony’s op het erf?
Sneu dat die dame blijkbaar niet de hulp krijgt die nodig lijkt te zijn maar nog erger dat de beestjes hier slachtoffer van zijn geworden. Vraag me af of de echte doodsoorzaak ooit bekend gaat worden.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:30

Achterom schreef:
Myfairytale schreef:

Is geen dementie, die vrouw is gestoord. Wellicht is ze wel geestelijk ziek hoor, maar geen dementie in ieder geval.

Knap dat je dat weet.

Triest verhaal, arme beestjes.


Knap hè?
Als je ergens dicht op zit, dan weet je wel eens wat. En in dit geval speelt er heel veel meer dan alleen het verwaarlozen van de pony's.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:32

Svadilfari1 schreef:
Ontzettend verdrietig bericht .
Arme pony 's verschrikkelijk.

Uit het artikel begreep ik ook dat mevrouw het over meerdere mensen op het erf heeft en zelf geblindeerde ramen daarom.
Dat zou ook kunnen passen bij een beeld van verwardheid; behalve dementie zou het ook om andere ( psychiatrische zoals psychotische / paranoide gedachten bijvoorbeeld ) problemen kunnen gaan .
Ik hoop dat mevrouw de hulp krijgt die ze nodig heeft al is dat tegenwoordig soms lastig als iemand geen hulp wil, met betrekking tot de wetten rondom zelfbeschikking.


Mevrouw terroriseert al lange tijd de gehele buurt helaas.
Meerdere malen is er aan de bel getrokken, op diverse manieren, maar ze wil niets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:33

Maar heeft ze dan geen familie die haar in de gaten houd?
In het artikel staat geloof ik ook dat er nog een paard in beslag is genomen maar die was niet verwaarloosd. Dat vind ik dan wel vreemd.