KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13995
Geregistreerd: 20-04-16

KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-20 17:53

De Hoefslag
Sport

Theo Fledderus, algemeen directeur van de KNHS, plaatste eergisteren een nieuwe column. Hiermee reageert hij onder andere op een post van Wesley Mulder. Belangrijke zaken in de column zijn dat de KNHS ervoor pleit om per 1 juni kleinschalige wedstrijden toe te staan en dat korting geven op startpassen niet gaat gebeuren.

"Op de eerdere column ‘Een beroep op je solidariteit’ van KNHS-voorzitter Cees Roozemond en mij zijn veel reacties binnengekomen. De meesten zijn positief en ondersteunend: leden vinden dat de KNHS goed bezig is en dat we elkaar door de crisis moeten helpen. Maar er zijn ook vragen en kritische reacties. In deze column ga ik graag wat dieper in op deze en andere zaken."

Het hele artikel lees je hier.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:30

Dus wel kleinschalige wedstrijden waar de enigste prijs een winstpunt is. Wanneer je mazzel hebt. Snap het wel want prijzen uitkeren naast de vergoedingen voor jury’s en parcourbouwers is niet te doen met weinig deelname. Maar dan had de Knhs de leden ook tegemoet kunnen komen door korting op startkaarten te geven of drie maanden langer door laten lopen. Ze willen wel de inkomsten maar voor de rest ?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

carika
Berichten: 1580
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:45

bigone schreef:
Dus wel kleinschalige wedstrijden waar de enigste prijs een winstpunt is. Wanneer je mazzel hebt. Snap het wel want prijzen uitkeren naast de vergoedingen voor jury’s en parcourbouwers is niet te doen met weinig deelname. Maar dan had de Knhs de leden ook tegemoet kunnen komen door korting op startkaarten te geven of drie maanden langer door laten lopen. Ze willen wel de inkomsten maar voor de rest ?


Volgens mij gaat het erom dat er geen wedstrijden georganiseerd mogen worden. Zonder klassement is het dan blijkbaar geen wedstrijd een soort “Maas in de wet”.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:04

bigone schreef:
Dus wel kleinschalige wedstrijden waar de enigste prijs een winstpunt is.


Want ja, ik rij echt wedstrijden voor dat halstertje, bakje snoepjes of die €20 die je kan winnen :')

Ik vind het top dat er langzaamaan gekeken gaat worden naar kleine wedstrijden. Zie ook al een aantal clinics aangeboden worden, dus een kleine wedstrijd is niet heel anders in mijn ogen.

Faya__
Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:11

Ben ik de enige die zich hier aan stoort? 1 september is 1 september, ook voor de KNHS.

Kalm aan mensen, niemand wacht op een tweede piek.

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:15

Faya__ schreef:
Ben ik de enige die zich hier aan stoort? 1 september is 1 september, ook voor de KNHS.

Kalm aan mensen, niemand wacht op een tweede piek.


Keuringen mogen in principe ook gewoon voor 1 september, weliswaar kleinschalig en aan de desbetreffende gemeentes om ook nog akkoord te geven.
Desondanks zullen wij (tinkers) niets organiseren voor 1 september, maar dat heeft ook te maken met het inconsequente in de berichtgevingen.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:28

Je mag al oefenwedstrijden organiseren, dat is natuurlijk al krom. Want wat is daar nu het verschil in buiten de wp en prijzen?

_Lobke_
Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:42

Fijn dat er misschien vanaf 1 juni weer kleine wedstrijden komen!

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:43

Op het moment dat het een oefenwedstrijd is hoef je geen afdracht aan de Knhs te doen, op het moment dat het een officiële wedstrijd , dus om de winstpunten is wel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:44

Ik ben een voorstander van wel organiseren per 1 juni.
Bij 1 september gaan we al weer richting de winter en dan begint weer opnieuw het corona/griep seizoen.

Jammer dat je niet per halfjaar je lidmaatschap kunt opzeggen of geld terug kunt krijgen. Is straks het eerste wat ik ga doen aan het einde van jaar.

emma525
Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:46

Faya__ schreef:
Ben ik de enige die zich hier aan stoort? 1 september is 1 september, ook voor de KNHS.

Kalm aan mensen, niemand wacht op een tweede piek.


Nee, ik stoor mij hier ook aan. Mensen zijn blijkbaar zo egocentrisch dat ze niet even kunnen wachten op een paar puntjes. Ik vindt het ook knap dat iedereen steeds de noodverordeningen (die vaak samenscholen verbieden) vergeet die zijn opgesteld door de veiligheidsregio's. :+

''Je kijkt alsof je vuur ziet branden''
Desktop user

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:10

bigone schreef:
Op het moment dat het een oefenwedstrijd is hoef je geen afdracht aan de Knhs te doen, op het moment dat het een officiële wedstrijd , dus om de winstpunten is wel.


Dat begrijp ik, maar de uitvoering ter plaatse is natuurlijk niet anders.

ruitje
Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:11

Wij mogen weer koersen vanaf volgende week, blijft gek dat er dan geen dressuur wedstrijden mogen :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

senna21
Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:09

Ik denk dat mensen zich veel te weinig realiseren dat het coronavirus niet weg is.
Geduld en gezond verstand is van levensbelang.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

ginatje
Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:32

Vind het super fijn dat we wellicht vanaf 1 juni weer rustig aan op gang mogen komen. Op een kleine outdoor wedstrijd kwam ik al nooit dichtbij andere mensen afgezien van mijn moeder die altijd mee gaat, dus ik zag het probleem eigenlijk al niet. Nu zelfs de zwembaden, pretparken, vakantieparken en campings weer open gaan lijkt me dit toch een goed besluit! Zie niet in waarom het niet zou kunnen, paardrijden kan in mijn ogen veilig zonder grote risico’s, dus waarom dan niet een (oefen)wedstrijd in de buurt?

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 06:54

Lijkt me niet meer dan redelijk. Paardrijden is dé sport waar 1,5 meter afstand houden vanzelf gaat. Enkel in de kantine loop je elkaar nog voor de voeten, maar dat is op deze manier ook opgelost.

Ik wil al langer wedstrijden zonder klassement dus ik hoop dat het voor meer mensen goed bevalt en dat dit blijft.

Popstra
Berichten: 13710
Geregistreerd: 21-06-08

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:01

Ligt er aan wat voor discipline je doet. Ik rij reining en als er een show word georganiseerd dan komen daar over de 500 starts over 4 lange dagen verspreid. Dan nog lopen er zeker op een dag een man of 200 schat ik over de dag verdeeld op het hele wedstrijd terrein. Dat kan dus nog niet door gaan helaas.
Ik hoop maar hoop niet te hard op 1 september. Maar zie dit als een verloren jaar wat de sport betreft want alle mooie internationale grote shows zijn afgelast of verplaatst en je moet nog maar zien of die evengoed nog door mogen gaan want elk land heeft zijn eigen regels.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Noompje86
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:08

Ben blij dat er naar mogelijkheden gekeken word. Kan niet wachten om weer een cross te rijden! Voor het seizoen voorbij is. Maar het klinkt wel een beetje als omzeilen van de wet, die er nu met een reden is. Een prijsuitreiking zou bv ook online kunnen maar dan is het een wedstrijd... begrijp me niet verkeerd ik kan echt niet wachten maar heb er wel een beetje een dubbel gevoel over. Zou ik starten als het kan? Zeker! Maar ik zou me ook wel kak voelen als er wel een 2e golf komt waar wij dan aan mee gewerkt hebben.... #lastig

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

ginatje
Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:15

Oefenwedstrijden en clinics zijn wel toegestaan.. Ik zie niet in wat er anders is aan wedstrijden op de manier die hierboven beschreven staat, dus echt de wet omzeilen? Nee zo zie ik het niet. Ik denk als iedereen zich gewoon netjes aan de regels houd dat het prima is en geen grote risico’s met zich meebrengt.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Noompje86
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:20

ginatje schreef:
Oefenwedstrijden en clinics zijn wel toegestaan.. Ik zie niet in wat er anders is aan wedstrijden op de manier die hierboven beschreven staat, dus echt de wet omzeilen? Nee zo zie ik het niet. Ik denk als iedereen zich gewoon netjes aan de regels houd dat het prima is en geen grote risico’s met zich meebrengt.




Daar heb je wel gelijk in ja. En idd als iedereen zich dan aan de regels houd... mss moeten ze (als dat er nog niet is) een wedstrijdplan/ reglement maken, niet aan gehouden = niet starten of boete of iets dergelijks

Kissinger (Casallco x Negro) Dressuur L2+3. Springen L+2. SGW M #eventinghorseinthemaking

ginatje
Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:26

Noompje86 schreef:
Daar heb je wel gelijk in ja. En idd als iedereen zich dan aan de regels houd... mss moeten ze (als dat er nog niet is) een wedstrijdplan/ reglement maken, niet aan gehouden = niet starten of boete of iets dergelijks


Ja precies, zou jammer zijn als de mensen die zich niet aan de regels kunnen houden het verpesten voor de mensen die dat wel netjes doen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of het gaat lukken en hoe het eruit gaat zien! *D

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:47

Dat kun je als organisatie niet in de gaten houden. Dan moet je over heel je terrein 'politieagenten' neer gaan zetten.

PSvanLot
Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:29


_Lobke_
Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: KNHS wil weer wedstrijden vanaf 1 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:39

Wauw fantastisch nieuws dit!

milou123
Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:52

Faya__ schreef:
Ben ik de enige die zich hier aan stoort? 1 september is 1 september, ook voor de KNHS.

Kalm aan mensen, niemand wacht op een tweede piek.

Nee, ik ook.
Nergens mag je onderlinge competities (ook in clubverband niet), en de paardrijwereld mag wedstrijden en oefenwedstrijden rijden?! Heel vreemd.
Hetzelfde geldt voor het verbod op binnen sporten, maar mensen mogen wel binnen paardrijden. Ik vind daar wat van.

'De vraag of we anders kunnen denken dan we denken is essentieel om te blijven denken.' - Michel Foucault

Heeft na jaren dromen, zelf de ijzers ondergebonden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Belle_Siem, Facebook, Gaabje, jokari, Karmandi, Laibadji, loowny, lovelance, mabellean, Nieuwsredactie, Pikeur, sterregoud en 98 bezoekers