Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 10:38

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Piekosjj met Quintos


En toen waren we alweer halverwege januari. De tijd gaat weer snel. Na alle gekke weken durf ik nu wel te zeggen dat we alweer aardig ingeburgerd zijn in 2020. De jaarwisseling voelt al weer een hele poos terug, terwijl het in werkelijkheid pas een week of 3 geleden was. Een deel van ons zit vast en zeker nog steeds te wachten op de sneeuw, maar doe mij maar weer zomer. In het vorige doorgeefstokje kon je lezen hoe het stokje aan Piekosjj werd gegeven. Die, net als velen voor haar, het stokje aannam en tijd vrijmaakte om onze vragen te beantwoorden. Benieuwd naar haar antwoorden? Lees dan gauw verder in alweer het tweede doorgeefstokje van januari!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Mijn zus zat al op Bokt, dus via haar heb ik mij ook hier aangemeld.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Leuk paard! Je ziet nooit zoveel zwarte paardjes :) (iig, bij ons op de manege niet :+ )

Ik was 12 :D

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Misschien een 6? Ik was het typische, klein beetje betweterige penny meisje die eigenlijk nergens echt verstand van had haha! Maar gelukkig niks dat erg beschamend is :)

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Veel mensen zullen mijn vorige pony beter kennen dan ik, want ik postte Quintos' fluffy oortjes vaak in het buitenrijd topic ([BRT] [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.). Daarnaast zullen Bokkers mij nu kennen van mijn (endurance) avonturen in Zweden [PP] [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden :)

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een plek om even lekker te kunnen ontspannen na bijv. een lange school/werkdag. Even gedachteloos bijlezen, foto's bekijken, zo nu en dan een berichtje schrijven.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ooooh zeker, die heb ik nog steeds hoor :D Mijn grootste droom was altijd om iets met paarden te gaan doen, en dat is het nog steeds. Gelukkig kan ik dat met mijn studie Animal Science hopelijk ook waar gaan maken! En stiekem droom ik er nog steeds van om eens een keer tuigloos over een groot veld te galopperen. Dat lijkt me toch zo'n vrij gevoel geven!

Afbeelding
Piekosjj als groom op het EK Endurance in Engeland


7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Mijn vriend en ik hebben het vaak over onze Zweedse droom: een schattig rood huisje op het platteland met veel ruimte voor de paarden voor mij en een kas voor zijn exotische plantenhobby. Uiteraard met een meer grenzend aan ons huisje en een bos in de achtertuin ;) Ik zou graag een eigen bedrijfje op willen starten en advies en training geven over voeding / trainingsschema's / ruiterfitness en dat soort dingen!

8. Wat doet wetenschap voor jouw omgang met en training van paarden?
Het heeft mij zeker op een hele andere manier naar het houden van paarden laten kijken! Van relatief simpele dingen als huisvesting en voeding naar het trainen van de paarden - vanaf de grond en van onder het zadel. Vooral zaken als biomechanica en het opbouwen van een trainingsplan denk ik nu een stuk anders over, al merk ik ook dat je niet té wetenschappelijk naar je werk met paarden moet kijken. Er komt imo ook een groot stuk gevoel en persoonlijkheid (van paard én ruiter!) bij kijken.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Aan Supervixen

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wij kennen elkaar natuurlijk van het hardlopen, maar ik weet dat jij hiervoor ook paarden hebt gehad. Heeft het hardlopen het rijden volledig vervangen, of mis je de paarden toch? En ziet jouw dag/week er nu erg anders uit dan voorheen?

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:10

Leuk stukje Piekosjj. Jij woont toch al in Zweden waar je jouw droom al waar aan het maken bent?

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:14

Leuk stuk, ik vind het altijd leuk om je ervaringen met de paarden en het hardlopen te volgen, ik ga het stokje van je overnemen!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:38

Wat een leuk stukje! Aah ja, die fluffy oortjes :+:
Die zijn zo schattig :D

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:38

pien_2010 schreef:
Leuk stukje Piekosjj. Jij woont toch al in Zweden waar je jouw droom al waar aan het maken bent?

Ja ik woon al in Zweden dus dat stukje is al waargemaakt!

Daihyo, je herkent ‘m nog! <3

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het doorgeefstokje van januari: Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:06

Leuk dat je hem over hebt genomen!