Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:45

Als ik het zo lees ben ik voor alsnog blij dat ik in het noorden woon. Alhoewel ik misschien toch m'n zadel maar gwn in m'n auto doe. Denk alleen dat het zadel daar ook niet beter van word.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:47

Marije_1997 schreef:
Als ik het zo lees ben ik voor alsnog blij dat ik in het noorden woon. Alhoewel ik misschien toch m'n zadel maar gwn in m'n auto doe. Denk alleen dat het zadel daar ook niet beter van word.


Neem daar voor even contact op met je verzekering.
Want als je geen buitenhuisdekking hebt bijv. kan het zijn dat je zadel niet verzekerd is in je auto maar wel in je huis.
+ Het ligt ook nog aan voor welk bedrag je verzekerd bent uiteraard.

Met zadels zijn verzekeringen vaak erg lastig.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:05

Evelienepien schreef:
Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...

Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen

Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal

Budel:
Manege / pensionstal

Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal

Heeze:
3 pension/privestallen

Eindhoven:
Manege

Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein

Valkenswaard:
Manege / pensionstal

Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal

Dus zijn er iets meer dan in op staat ...


Plus de Tonnedenhof in Melick

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:07

Ik zou denken dat het dan om zadelbarkrukken gaat zoals bijv hier op de foto:
Afbeelding[/quote]
Wat leuk is dit een onderstel van een tuintaflel. ( sorry wel offtopic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:08

Pattypaard schreef:
Marije_1997 schreef:
Als ik het zo lees ben ik voor alsnog blij dat ik in het noorden woon. Alhoewel ik misschien toch m'n zadel maar gwn in m'n auto doe. Denk alleen dat het zadel daar ook niet beter van word.


Neem daar voor even contact op met je verzekering.
Want als je geen buitenhuisdekking hebt bijv. kan het zijn dat je zadel niet verzekerd is in je auto maar wel in je huis.
+ Het ligt ook nog aan voor welk bedrag je verzekerd bent uiteraard.

Met zadels zijn verzekeringen vaak erg lastig.


Ik heb niet eens een eigen inboedelverzekering alleen autoverzekering en zorgverzekering. En ga ook niet iets afsluiten zolang ik bij m'n ouders woon :) gelukkig word er bij ons alleen gejat bij mensen zonder honden. Aangezien dieven heel goed weten dat bij ons honden op het erf bijten en vasthouden hahaha. En de stal heeft echt overal cameras hangen. En 3 honden. Dus ik ben niet heel bang ofzo.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:37

Bloodymary schreef:
Mariljo schreef:
En de kerstvakantie is over gisteravond bij ons en een stal een paar deuren verder zadels weggehaald.

Balen zeg! Waren het veel zadels?

Er waren 6 zadels weg, de rest lag nog thuis. En ze werden gestoord door de eigenaar dus het andere staldeel had geluk. Politie was er snel maar niks meer gezien. Waarschijnlijk gevlucht door het bos.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:43

Van de situatie in Melick was het zo dat ze via de wei aan de achterkant gekomen en gegaan zijn, draden doorgeknipt, met kruiwagens naar een vervoermiddel wat op de weg er achter klaar stond.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:10

Ook in Maarssen, Harmelen en Nieuwegein zijn zadels gestolen.
Dit was in december.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:05

Evelienepien schreef:
Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...

Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen

Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal

Budel:
Manege / pensionstal

Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal

Heeze:
3 pension/privestallen

Eindhoven:
Manege

Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein

Valkenswaard:
Manege / pensionstal

Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal

Dus zijn er iets meer dan in op staat ...
Citaat:

En nog wel heel wat meer. In Valkenswaard minimaal 3. Ook bij ons op stal (gelukkig heb ik mijn zadel thuis liggen)
Ook in Valkenswaard bij mensen in de zadelkamer van de vrachtwagen die op eigen terrein staat.
Uit geruchten hier heb ik gehoord dat ze ook Bij Tops hebben geprobeerd maar daar niet volledig binnen zijn gekomen.[/quote

Riethoven ontbreekt nog in het lijstje, alarm af gegaan en toch nog gauw het duurste zadel meegenomen.

Het zijn er denk ik nog wel meer waar je het niet van weet want idd zijn ze in Valkenswaard denk ik op nog wel op meer plekken als 3 geweest. En ook zo brutaal eerst de manege en een week later de buren terwijl iedereen daar alert is.

Vind het ook niet te geloven dat de politie niks kan doen, ze zijn al 4 maanden bezig zo ongeveer elke 5/6 dagen was het bij ons in de buurt. Ze weten blijkbaar wie het zijn, hoorde van de week dat ze uit Veenendaal en Overvecht komen. Franstaligen blijkbaar in Valkenswaard maar op andere plekken toch ook een Nederlands uiterlijk maar die heeft zijn mond niet open gedaan want die wist niet hoe snel hij moest vluchten.



Dit inderdaad !
Heb het al van veel meer stallen in deze omgeving gehoord, van de mensen zelf.
Ook het verhaal dat de daders bekend zijn, echter weet ik niet of we dit moeten geloven.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:08

Zag vandaag op fb dat er in Utrecht ook zadels gestolen waren waaronder een CDW eventingzadel ( 17.5 inch, medium boom) is gestolen

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:41

Ik denk dat ze echt wel weten wie de daders zijn...dat wisten ze jaren geleden ook want toen heb ik nog een foto moeten bekijken.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:14

Maar ze pakken ze niet aan?

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:48

Rizette schreef:
Maar ze pakken ze niet aan?

Toen was het verhaal dat ze dat alleen konden door op heterdaad betrappen door de politie.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:23

Maar wat ik gek vind is dat er kennelijk erg weinig camerabewaking is.
En dat er kennelijk ook weinig honden rondlopen.

Hoe kun je je spullen beter beschermen?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:35

Bij vrienden van mij,die hadden een grote pensionstal daar liepen honden rond,daar hebben ze worst met iets er in over de omheining gegooid. Ze staan ook op de camera's tijdens de diefstal,maar auto staat net buiten beeld en ze hebben capuchons over hun hoofd.
Vrienden waren naar een feestje die avond,toen ze terug waren sliepen de honden nog.Dat was ook het eerste wat ze opmerkte,de honden blafte niet en het hek was opgebroken. Zadels zijn ook nooit terug gevonden.Geen idee wat ze er mee gedaan hebben. Zelf raak je je 2e hands zadel aan de straatstenen niet kwijt.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:37

Rakkie123 schreef:
Maar wat ik gek vind is dat er kennelijk erg weinig camerabewaking is.
En dat er kennelijk ook weinig honden rondlopen.

Hoe kun je je spullen beter beschermen?


Niet op stal laten liggen, hier is niet goed tegen te bewaken.
Een 'gevaarlijke' hond kan op een open pensionstal natuurlijk niet los lopen. En deze dieven zijn brutaal genoeg op openingstijden te komen.
Camera beelden, zijn er genoeg, maar dat is wel achteraf.. Daar is je zadel niet mee terug.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:43

Ik vraag me af of dat klopt.
Ik denk dat de zadelkamers bv niet goed genoeg zijn beveiligd.

En de camerabeelden achteraf, bij opsporing verzocht worden die ook gebruikt, dus, wat is het verschil.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:51

Rakkie123 schreef:
Ik vraag me af of dat klopt.
Ik denk dat de zadelkamers bv niet goed genoeg zijn beveiligd.

En de camerabeelden achteraf, bij opsporing verzocht worden die ook gebruikt, dus, wat is het verschil.


Wanneer is iets goed genoeg beveiligd?
Als dieven perse iets willen hebben dan verzinnen ze er wel wat om toch te komen waar datgene binnen ligt.

Uiteraard is het verstandig om ze het zo moeilijk mogelijk te maken!
Goede sloten, extra ruimtes in de ruimte waar spullen opgeslagen worden, alarm, camera's e.d.
Evt. honden maar die voer je wat, taser je of schiet je dood of of… allemaal afhankelijk van de situatie wat mogelijk is zonder verdachte omstandigheden te creëren. Of gewoon doen alsof je er hoort en gewoon simpelweg met de buit naar buiten lopen.
Voor ieder probleem is ook helaas daar in een oplossing te vinden...

Op camerabeelden is vaak niet voldoende te zien. Vermomming is zo gedaan en als ze handschoenen aan hebben o.d. heb je ook al erg snel geen DNA spoor meer.
Ook een auto waarmee spullen ingeladen worden zal zeer waarschijnlijk een gestolen auto zijn enz.
Fatsoenlijke dieven denken daar wel behoorlijk over na voordat ze wat gaan uitvreten.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:27

Het lijkt erop dat dit zo gemakkelijk is om er binnen te komen.
En de meeste plekken die ik ken, vind ik het ook echt te gemakkelijk, om te beginnen al geen goede sloten.

Als je zegt dat niks bestand is, dan verdien je het om bestolen te worden, in mijn ogen.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:36

Ik kan natuurlijk niet voor alle stallen spreken, maar ik weet van een aantal stallen hier in de buurt dat er wel camerabeelden zijn. Ook getuigen die een verdachte auto hebben zien rijden rond het juiste tijdstip.
Daarnaast werden ze in enkele gevallen gestoord door de stalhond waardoor ze minder hebben kunnen meenemen en kwamen ze langs op het juiste moment. Dat wil zeggen nadat de laatste klant het terrein verliet en vlak voor de laatste voerronde waarbij ook het alarm ingeschakeld zou worden.

Hoewel ik je gelijk geeft dat de beveiliging op sommige plekken te wensen over laat, weten die dieven ondanks allerlei maatregelen toch op heel veel plekken binnen te komen.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:42

Ineke2 schreef:
Triest, maar zadels van 4000 of 5000 euro? Zijn die van goud ofzo :=

Die zou ik persoonlijk niet in een makkelijk te kraken kluisje achterlaten.



Mijn zadels zijn los ook al 2650-3000 per stuk en dan met sprenger beugels en beugelriemen ga je ook wel naar 3000-3400 euro per stuk. Ik neem mijn zadels mee naar huis, laat ze niet op de pensionstal liggen.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:20

Rakkie123 schreef:
Het lijkt erop dat dit zo gemakkelijk is om er binnen te komen.
En de meeste plekken die ik ken, vind ik het ook echt te gemakkelijk, om te beginnen al geen goede sloten.

Als je zegt dat niks bestand is, dan verdien je het om bestolen te worden, in mijn ogen.

Hier was het zo dat de inbrekers exact wisten waar ze moesten zijn en hoe ze er moesten komen. Zijn ook alleen aan de kant geweest waar de waakhond niet was. Niet per definitie makkelijk om binnen te komen, wel zeer ervaren inbrekers.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:23

In het lijstje staat bij Bergeijk 'Poging tot bij manege/pensionstal', daar zijn ze afgelopen dinsdag geweest en hebben flink buit gemaakt. %)

De eerste keer zijn ze betrapt.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:31

In De Bilt is nu ook ingebroken en zijn er o.a. zadels meegenomen :n

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:32

Rakkie123 schreef:
Als je zegt dat niks bestand is, dan verdien je het om bestolen te worden, in mijn ogen.


OK wauw, nee iedereen moet gewoon met hun fikken van andermans spullen afblijven! Zelfs al ligt er ergens iets open en bloot, dan nog is het niet van jou.

Tuurlijk moet je maatregelen nemen, maar als ze echt willen komen ze er toch wel aan.