Dinja en Geniaal winnen met ruim 73% de Lichte Tour

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Dinja en Geniaal winnen met ruim 73% de Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 21:27

kwpn
Dressuur

[ img ]
Dinja van Liere en Geniaal. Foto door aniek1985

Op de subtopwedstrijd in Bodegraven kwam Dinja van Liere gisteren aan de start met de KWPN-goedgekeurde hengst Geniaal. De Vivaldi-zoon won met 73,4% de Prix St. George.

Ter voorbereiding op de selecties voor Jumping Amsterdam nam Dinja van Liere Geniaal (Vivaldi uit Wocky elite prok D-OC van Biotop, fokker Fam. Traa uit Marken-Kessel) dit weekend mee naar Indoor Bodegraven. De hengst liep een goede proef in de indrukwekkende ring en bleef met ruim 73% ver voor op de concurrentie.

Spannende baan
“Ik was er heel blij mee”, begint Dinja. “Op Indoor Bodegraven was ik nog nooit geweest, maar het leek me een wat grotere wedstrijd. Ik had me redelijk op het laatste moment ingeschreven, maar ik kon er nog bij. Er was echt een hele fijne organisatie en het was leuk om daar te rijden. Het was druk in de kantine en heel leuk aangekleed, maar wel een spannende baan.”

Fijn sturen
“Geniaal is superbraaf en kijkt eigenlijk nergens naar, maar hij was daar toch iets terughoudend toen ik binnenkwam. Hij moest even kijken naar het publiek op de korte zijde, maar ontspande snel en liep een hele goede proef. In één pirouette was hij een klein beetje afgeleid door geluid van buitenaf, die was niet zo mooi. Het was geen onvoldoende maar het had mooier gekund, zeker omdat hij de dubbeltellende pirouettes heel goed kan. Buiten dat, was ik heel tevreden over de proef. Geniaal kan alles heel erg goed en heeft een hele mooie aanleuning; het is echt fijn sturen op zo’n paard!”

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



Riel
Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:42

*\o/* :# *\o/* :# *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _San87_, Anoukjuuuhh, Daninietje, jugito, Lienboon, Pierus, SemrushBot, StonedRomy en 37 bezoekers