Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:01

Ik zou met geld toe nog niet gaan fietsen in België :=.


Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:02

_San87_ schreef:
Ik zou met geld toe nog niet gaan fietsen in België :=.


:')

Bepaalde stukken in Vilvoorde riskeer je echt wel je leven idd :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:03

Ik vraag me vooral af hoe je een paard in zo'n fietsenstalling propt en op slot zet :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:03

Het punt is niet of het veilig is of niet om te paard naar school te gaan (want ik denk dat daar te paard rijdne absoluut niet veilig is, en al zeker niet in de ochtendspits).
Het probleem dat ze onder de aandacht willen brengen is dat iemand een busabonnement koopt, er op rekent dat er een bus gaat komen, maar helaas... heel vaak geen bus. Dan wacht je toch nog een poosje, want bussen zijn ook vaak te laat. Maar dan komt er gewoon helemaal geen bus. Snel plan B dus: ofwel terug naar huis, de fiets nemen en heel snel proberen die 10 km te fietsen. Of anders pa of ma bellen om je te brengen. Vervolgens op school op je kop krijgen omdat je weer te laat bent. Een mens zou van minder eens op zijn paard stappen.
Verder hebben we in Belgie nog een heel onhandig system van bussen : er zijn Vlaamse, Waalse en Brusselse bussen. Ieder blijft op zijn grondgebied, wat ook de efficientie van de lijnen niet verbetert. En soms moet je als reiziger 2 abonnementen kopen, dus ook 2x betalen.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:06

Cayenne schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je een paard in zo'n fietsenstalling propt en op slot zet :+


Fietsenstalling :?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:06

Cayenne schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je een paard in zo'n fietsenstalling propt en op slot zet :+

Dat staat letterlijk in het artikel. Paard gaat op school op stal.

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:07

Cayenne schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je een paard in zo'n fietsenstalling propt en op slot zet :+


Op die school hebben ze mooie grote stallen.Kijk het filmpje maar.

FB Groep Second Chance.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:08

Jongens, niet te serieus hoor :D
Vind het best een ludieke actie en ze krijgt er aandacht door, dus het doel lijkt me voor haar wel bereikt?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:13

_San87_ schreef:
Ik zou met geld toe nog niet gaan fietsen in België :=.


Nou niet overal in België is het slecht fietsen. Hier over de grens in België hebben ze beter fietspaden dan wij hier in de gemeente hebben. Voor een leuk bedragje fiets ik daar graag over ook al heb ik een hekel aan fietsen.
Wel handig dat ze stallen hebben. Dat is iets wat mij vroeger ook te gek leek om met het paard naar school te kunnen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:14

SVRL schreef:
Hier wordt veel de bus genomen, omdat vele fietspaden totaal niet veilig zijn. Vorige week was het nog een nieuwsitem dat het aantal fietsdoden weer gestegen is. Met de fiets rijden, is in België op vekle plekken spelen met je leven.



idd ik heb er 3 maanden gewoond omdat ik als hollandse de fiets gewoon vond...maar sjeu zeg wat word er daar echt ideoot gereden en idd het is niet net zo goed met de fietspaden als hier, daar zit een groot verbeterpunt ( maar aangezien ze daar al jaren ruzien over welke taal nu het beste is,zal een goed fietspad nog jaren duren).

als ik een kind had ging die daar ook met de bus ,dat is daar heel gewoon!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:43

Luca03 schreef:
Ibbel Ik nodig je uit om hier 10-15km te komen fietsen.
Je fiets valt zowat uiteen na die 15 km. De fietspaden zijn hier op veel plaatsen absoluut niet veilig. Het woord van het jaar is een "moordstrookje" dit zijn fietspaden die niet afgesloten zijn van de weg door een stoeprandje etc. Verder zitten de fietspaden vol putten en bulten.

Dan neem je toch een moutenbike (Eventueel een elektrische).

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:53

Hier in België gaat echt bijna iedereen met de bus naar school. Ik moest maar 6 km, maar pakte toch de bus ipv de fiets, veel veiliger.

Nu moet ik om te werken 18 km doen, en wissel ik naargelang het weer de auto af met een elektrische fiets. Maar op mijn route naar het werk kan ik een mooie lange fietsroute nemen, terwijl de 6 km naar mijn vroegere school nog steeds levensgevaarlijk is.

Ik vind het een leuke actie om het probleem van het openbaar veroer aan te kaarten.

soesie
Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:59

Ik vind het een goede actie!
Misschien was ik wel vaker op school te vinden, vroeger, als ik te paard mocht/kon :+

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:22

Blussem schreef:
Luca03 schreef:
Ibbel Ik nodig je uit om hier 10-15km te komen fietsen.
Je fiets valt zowat uiteen na die 15 km. De fietspaden zijn hier op veel plaatsen absoluut niet veilig. Het woord van het jaar is een "moordstrookje" dit zijn fietspaden die niet afgesloten zijn van de weg door een stoeprandje etc. Verder zitten de fietspaden vol putten en bulten.

Dan neem je toch een moutenbike (Eventueel een elektrische).


Want iedereen heeft zomaar een mountainbike staan? Ik heb een plooifietsje van Decathlon. Die overleeft dat echt niet :')

Everything will be alright.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:28

Dit is meer echt als statement bedoeld. Dit komt meer als boodschap aan dan fiets. En een super leuke manier van laten zien. Eerlijk gezegd meer tijd met je paard doorbrengen, gezonde beweging extra per dag. Ik zeg win win en oplossing file probleem en stress in auto

Fietsen is in grote delen van België ook in de stad dorp niet te doen vaak. Hier ligt inmiddels een nieuw fietspad naar een school toe. Maar omdat ze op de kruising bij verkeerslichten al het verkeer als nog tegelijk erop sturen kan ik mijn kind nog niet zelf laten oversteken want ze worden vaak over het hoofd gezien en komen met 70 kilometer erover omdat gewestweg is. Zou niet z'n statement zijn fietsen hier.

Maar eerlijk gezegd kom je met je paard door de versnippering van natuur ook veel op die zelfde wegen uit in België.

Vaak ook verhard zelfs in bosje. Veel particulieren die openstellen dus veel geen staatsbossen.

en soms ook ronduit gevaarlijke oversteekpunten enz. Of je rijdt een klein bosje en komt daarna midden in dorps/stad kern uit of een 70/90 kilometer weg die je op eigen inschatting over mag steken. En berm kennen ze niet of zelfs fiets/voetpad niet. Ik rijdt hier voor mijn veiligheid ook op fietspad met paard ondanks niet toegestaan. Maar ruim wel mijn mest als hij dat daar doet.

want de 70 kilometer weg wordt ik ondanks midden op rijden vanaf gereden of gevaarlijk met bijna ongeluk ingehaald.

Je paard moet hier bij mij in de buurt flink bomproof zijn. En houden van verkeer op schoot.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:39

Luca03 schreef:
Want iedereen heeft zomaar een mountainbike staan? Ik heb een plooifietsje van Decathlon. Die overleeft dat echt niet :')

Declathon heeft ook hele mooie betaalbare moutenbikes. En als je in zo omgeving woont dan koop je ook eerder moutenbike dan een stadsfiets.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:44

Blussem schreef:
Luca03 schreef:
Want iedereen heeft zomaar een mountainbike staan? Ik heb een plooifietsje van Decathlon. Die overleeft dat echt niet :')

Declathon heeft ook hele mooie betaalbare moutenbikes. En als je in zo omgeving woont dan koop je ook eerder moutenbike dan een stadsfiets.

Een mountainbike is erg leuk, maar op een plek waar er geen afgescheiden fietspad is en druk verkeer is een mountainbike net zo gevaarlijk als een andere fiets.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:51

Waarover zijn jullie nu eigenlijk bezig? Het gaat toch om een statement. Dat doe je het best met iets niet-alledaags hoor.

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:06

Cayenne schreef:
Ik vraag me vooral af hoe je een paard in zo'n fietsenstalling propt en op slot zet :+


Lees bericht volledig, paard wordt keurig op stal gezet.!

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:07

Cayenne schreef:
Jongens, niet te serieus hoor :D
Vind het best een ludieke actie en ze krijgt er aandacht door, dus het doel lijkt me voor haar wel bereikt?


Oeps, was zelf ook te snel met mijn reactie op jou. Excusez :o

Andreeaa
Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:36

Ik vind het wel een leuke actie. Wie heeft er nu als kind niet de droom gehad om te paard naar school te kunnen. Paard heeft lekker beweging gehad en staat lekker in een droge stal. Moest gelijk denken aan de boekjes van Bianca.

1 september 2014❤1 mei 2017❤22 april 2022❤
www.happymamalife.nl

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:58

Je zou als mens toch ook voor het gemak met de bus gaan, foei foei!
Bewegen ~~}>

Serieus... mogen we dan echt niks meer doen voor ons eigen gemakje?

Citaat:
Deze quote is bedoelt voor de bokkers die zeiden dat ze wel met de fiets kon ipv de bus

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:49

Andreeaa schreef:
Ik vind het wel een leuke actie. Wie heeft er nu als kind niet de droom gehad om te paard naar school te kunnen. Paard heeft lekker beweging gehad en staat lekker in een droge stal. Moest gelijk denken aan de boekjes van Bianca.

Ik vrees dat haar rit iets minder idyllisch is. Iets met drukke wegen, veel verker en uitlaatgassen.
De rit is imo enkel bedoeld om de busmaatschappij wakker te schudden *\o/*

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:00

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?



Ik hoorde het op de radio! En bovenstaande was het eerste wat ik dacht! 40 min te paard? Dan kun je ook fietsen :D wel leuk om een keer te doen, maar niet praktisch denk ik haha

[o]

Orsje
Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 23:03

Zelfs al is het met de fiets te doen..

Bussen horen op de afgesproken tijden te rijden? Waarom de "schuld" bij een 15 jarige leggen dat ze maar de fiets moet pakken als openbaar vervoer maar doet waar het zin in heeft?

Of zeg ik nou iets raars?

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Facebook, ikkedus, NienkeThella, nikkel, rosak en 28 bezoekers