Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 09:07

VRT
Overige
[ img ]
Foto ter illustratie. Foto: Pixabay


De 15 jarige Yasmine uit het Belgische Humbeek is het beu dat de bussen niet op komen dagen en gaat op haar paard naar school. In Belgie zou er volgens VRT een groot tekort zijn aan buschauffeurs waardoor veel bussen niet rijden en vaak uitvallen. Zo is de bus van Yasmine de afgelopen tijd al 10 keer niet op komen dagen.

De vader van Yasmine laat aan VRT weten dat het niet de bedoeling is dit te blijven doen maar dat het gaat om een statement naar de lijndienst toe. Ze willen op deze manier het statement maken omdat de lijndienst continue de kinderen in de kou laat staan.

Het kost Yasmine nu zo ongeveer een minuut of 40 om op school te komen. Gelukkig komt het paard op school er goed bij te staan. Yasmine zit op een school gericht op dierverzorging, haar paard kan tijdens de lessen dus gewoon op stal.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:10

Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?

Hevonen
Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:12

Leuk excuus om te paard naar school te gaan. Maar 40 minuten te paard zal nog geen 10 km zijn. Fietsen lijkt mij een logischer alternatief. Zeker bij afstanden tot 20 km.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Chapeau2002Jarig
Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:13

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?

Ik denk dat je dit meer moet zien als een manier om aandacht te geven aan het grote vervoerprobleem dat ze daar blijkbaar hebben..
Vind het wel een ludieke actie. :D

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:14

Maar waarom uberhaupt met de bus? Als je met de fiets gaat heb je geen vervoersprobleem.

Autumnn
Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:14

Chapeau2002 schreef:
Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?

Ik denk dat je dit meer moet zien als een manier om aandacht te geven aan het grote vervoerprobleem dat ze daar blijkbaar hebben..
Vind het wel een ludieke actie. :D


Dat staat inderdaad ook gewoon in de tekst :D

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:14

Eens met Chapeau, dit is een ludieke protestactie, die gezien de ppubliciteit zijn doel bereikt.

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:17

Waarom klagen op de bus als je paard zo elke dag lekker in beweging is.
Past prima bij haar opleiding. Vind het geen statement naar de busmaatschappij. Eerder een passend bij de opleiding die het meisje doet.

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:18

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?


Wat ik van veel Belgen hoor is dat het land veel minder is ingericht op fietsers. Dus weinig veilige fietspaden, geen voorzieningen. Dan zou ik ook de bus pakken.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:21

Hier wordt veel de bus genomen, omdat vele fietspaden totaal niet veilig zijn. Vorige week was het nog een nieuwsitem dat het aantal fietsdoden weer gestegen is. Met de fiets rijden, is in België op vekle plekken spelen met je leven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:21

Ibbel schreef:
Maar waarom uberhaupt met de bus? Als je met de fiets gaat heb je geen vervoersprobleem.


Misschien moet dat meisje wel langs allemaal lege weilanden of door het bos, en vinden de ouders dat niet fijn als ze daar in de winter in het donker fietst? Ik noem maar wat.

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:23

Hier bvb zou je eerst een heel stuk langs een weg zpnder fietspad moeten, vol bochten en waar ze over het algemeen veel te snel rijden (60/70 ipv 50). Dus fietsen zou te gevaarlijk zijn.

Paardengek in hart en nieren!

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:23

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?


Ach misschien gaat ze op mooie dagen wel met de fiets en alleen als het regent met de bus. Ofzoiets, het gaat om het statement en dat is wel hoognodig. OV in België is echt slecht en door constante besparingen wordt het er niet beter op.

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:25

Ibbel Ik nodig je uit om hier 10-15km te komen fietsen.
Je fiets valt zowat uiteen na die 15 km. De fietspaden zijn hier op veel plaatsen absoluut niet veilig. Het woord van het jaar is een "moordstrookje" dit zijn fietspaden die niet afgesloten zijn van de weg door een stoeprandje etc. Verder zitten de fietspaden vol putten en bulten.

Everything will be alright.

NikkiDeKerf
Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:26

__Sannne schreef:
Ibbel schreef:
Maar waarom uberhaupt met de bus? Als je met de fiets gaat heb je geen vervoersprobleem.


Misschien moet dat meisje wel langs allemaal lege weilanden of door het bos, en vinden de ouders dat niet fijn als ze daar in de winter in het donker fietst? Ik noem maar wat.


Echt he, precies dat. Of misschien is het in België ook wel eens pokkeweer waarin je liever niet op de fiets zit? Fijn dat mensen hier zouden fietsen, maar dat betekent niet dat anderen dat meteen moeten doen of dat het busprobleem ineens niet meer bestaat dan.

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:27

Poekkie schreef:
Hier bvb zou je eerst een heel stuk langs een weg zpnder fietspad moeten, vol bochten en waar ze over het algemeen veel te snel rijden (60/70 ipv 50). Dus fietsen zou te gevaarlijk zijn.

Maar hoe moet het te paard dan wel veilig zijn vraag ik mij af?

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:28

Jongens, het gaat om een statement :') :')

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:32

vevina schreef:
Poekkie schreef:
Hier bvb zou je eerst een heel stuk langs een weg zpnder fietspad moeten, vol bochten en waar ze over het algemeen veel te snel rijden (60/70 ipv 50). Dus fietsen zou te gevaarlijk zijn.

Maar hoe moet het te paard dan wel veilig zijn vraag ik mij af?


Het is hier te paard ook helemaal niet veilig :o
Maar als voorbeeld...

Paardengek in hart en nieren!

Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:33

vevina schreef:
Poekkie schreef:
Hier bvb zou je eerst een heel stuk langs een weg zpnder fietspad moeten, vol bochten en waar ze over het algemeen veel te snel rijden (60/70 ipv 50). Dus fietsen zou te gevaarlijk zijn.

Maar hoe moet het te paard dan wel veilig zijn vraag ik mij af?

Omdat een paard wel in de berm kan rijden en een fiets niet?!

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:34

vevina schreef:
Poekkie schreef:
Hier bvb zou je eerst een heel stuk langs een weg zpnder fietspad moeten, vol bochten en waar ze over het algemeen veel te snel rijden (60/70 ipv 50). Dus fietsen zou te gevaarlijk zijn.

Maar hoe moet het te paard dan wel veilig zijn vraag ik mij af?


Het is hier te paard ook helemaal niet veilig :o
Maar als voorbeeld...[/quote]

Maar te paard zou ik wel door het bos kunnen/durven. Of door de velden.
Dit is in België vaak niet mogelijk omdat het daar niet geasfalteerd is en je gewoon met je wielen achter stenen of boomwortels blijft hangen.

Everything will be alright.

Gentlegiant
Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:37

In België is fietsen vaak te gevaarlijk door de slechte wegen en voorzieningen
Daarbij is België niet zo “plat” als Nederland (buiten delen van zuid limburg) dan is 10km fietsen echt niet tof
Ik heb wel eens kinderen zien fietsen op een super gevaarlijke weg en vrij steil omhoog zo dat ze amper tot niet voorruit kwamen de meeste liepen daar ook...

Als ouder zijnde kun je dan gewoon niet met een gerust hart thuis of op je werk zitten dat bestaat niet

Waarom met een paard veiliger omdat je alternatieve routes kunt nemen
En een steilere berg is voor een paard piece of cake zeker in steilere gebieden zijn ze eraan gewend

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:53

Geniaal toch, met je paard naar school waar ze ook nog mooie stallen hebben.
Ik ben vroeger ook een keer met me pony naar school gegaan,maar dat was om het rapport op te halen,dat werd via het raam aan me gegeven. :D

FB Groep Second Chance.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:56

Leuk statement ! :D

Heuvels zijn er op het stuk tussen Humbeek en Vilvoorde niet. Onveilige of geen fietspaden zeer zeker wel.

Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:57

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?


Jep ben je. :) Het gaat namelijk om een statement maken, en dat is gelukt.

Zoolgangster
Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:00

secricible schreef:
Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?


Wat ik van veel Belgen hoor is dat het land veel minder is ingericht op fietsers. Dus weinig veilige fietspaden, geen voorzieningen. Dan zou ik ook de bus pakken.


Inderdaad, het is daar echt niet zo veilig om te fietsen als in Nederland...

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, CairnTerrier, Enzo_Ollie, FCSA en 24 bezoekers