Restauratie Gouden Koets verloopt voorspoedig

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:59

janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.

Bovendien zijn die bedragen echt niks op de totale begroting van meer dan 300 miljard, en gaan ze ook zeker de problemen in de (ouderen)zorg niet oplossen. :=


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:43

Mkango schreef:
janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.

Bovendien zijn die bedragen echt niks op de totale begroting van meer dan 300 miljard, en gaan ze ook zeker de problemen in de (ouderen)zorg niet oplossen. :=

Precies _/-\o_

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:12

Ik las restaurant de gouden koets -:) ..

Iets met niet helemaal wakker zijn enzo

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:30

janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.


En dat is toch ook bizar. Dat ze beveiligers voor hun eigen veiligheid hebben begrijp ik maar personeel?! Wat mij betreft is dat hele koningshuis zo ouderwets en voegt het weinig meer toe hier in nederland. Behalve dat sommige mensen het leuk vinden want ja het is traditie. Cultureel nederlands erfgoed? Ik ben niet zo sentimenteel en hecht er zelf weinig waarde aan. Gelukkig merk ik dat ook steeds meer aan de jongere mensen *\o/* Ik heb hoop dat in de toekomst het geld wat nu gebruikt word voor het koningshuis naar mensen gaat die het harder nodig hebben. Ook al is het op een begroting van 300 miljard bijna niets, ik weet zeker dat ze er in het onderwijs om staan te springen.

Kiezen we dan voor de sentimentele waarde of voor extra geld naar het onderwijs bijvoorbeeld. Voor mij geen moeilijke keuze.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:06

Chumo schreef:
janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.


En dat is toch ook bizar. Dat ze beveiligers voor hun eigen veiligheid hebben begrijp ik maar personeel?! Wat mij betreft is dat hele koningshuis zo ouderwets en voegt het weinig meer toe hier in nederland. Behalve dat sommige mensen het leuk vinden want ja het is traditie. Cultureel nederlands erfgoed? Ik ben niet zo sentimenteel en hecht er zelf weinig waarde aan. Gelukkig merk ik dat ook steeds meer aan de jongere mensen *\o/* Ik heb hoop dat in de toekomst het geld wat nu gebruikt word voor het koningshuis naar mensen gaat die het harder nodig hebben. Ook al is het op een begroting van 300 miljard bijna niets, ik weet zeker dat ze er in het onderwijs om staan te springen.

Kiezen we dan voor de sentimentele waarde of voor extra geld naar het onderwijs bijvoorbeeld. Voor mij geen moeilijke keuze.

Nou, er is toevallig net 150 miljoen van het Nederlandse onderwijs afgegaan en 100 miljoen wordt naar Afrika overgemaakt door diezelfde minister. Misschien moet je daar eens gaan klagen.

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:19

janderegelaa schreef:
Nou, er is toevallig net 150 miljoen van het Nederlandse onderwijs afgegaan en 100 miljoen wordt naar Afrika overgemaakt door diezelfde minister. Misschien moet je daar eens gaan klagen.
[ Video ]


Afgezien van het feit dat 100 miljoen naar Afrika sturen ook niet mijn keuze zou zijn begrijp ik niet zo goed waarom je dit er nu bij haalt. Ik zou het geld voor de gouden koets anders besteden als ik de keuze had gehad maar helaas, die heb ik niet. Gelukkig mag ik wel zelf kiezen welke mening ik heb net zoals jij zelf een keuze hebt om daar op te reageren of niet. Als jij je zo stoort/ergert aan mijn geklaag raad ik je aan het geen aandacht te geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:20

Chumo schreef:
janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.


En dat is toch ook bizar. Dat ze beveiligers voor hun eigen veiligheid hebben begrijp ik maar personeel?! Wat mij betreft is dat hele koningshuis zo ouderwets en voegt het weinig meer toe hier in nederland. Behalve dat sommige mensen het leuk vinden want ja het is traditie. Cultureel nederlands erfgoed? Ik ben niet zo sentimenteel en hecht er zelf weinig waarde aan. Gelukkig merk ik dat ook steeds meer aan de jongere mensen *\o/* Ik heb hoop dat in de toekomst het geld wat nu gebruikt word voor het koningshuis naar mensen gaat die het harder nodig hebben. Ook al is het op een begroting van 300 miljard bijna niets, ik weet zeker dat ze er in het onderwijs om staan te springen.

Kiezen we dan voor de sentimentele waarde of voor extra geld naar het onderwijs bijvoorbeeld. Voor mij geen moeilijke keuze.

Met die 5.8 miljoen red je het écht niet. Dat zet zelfs op de begroting van één enkele universiteit van zo’n 20,000 studenten nauwelijks zoden aan de dijk, laat staan op de hele onderwijsbegroting van het Rijk. Dat is hetzelfde als wanneer jij zou denken dat 4 cent de redding is van je boodschappenbudget op een maandelijkse huishoudbegroting van 2000 euro, want dat is de verhouding waarover je praat.

En ik ben ook geen grote royalist, maar ik wil me ook niet laten leiden door emotie en onderbuikgevoel. Wat mij betreft mag er erg kritisch gekeken worden naar de uitgaven van het koningshuis en leden van de koninklijke familie, maar laten we inderdaad niet doen alsof een president zoveel goedkoper gaat zijn, zoals janderegelaar al eerder heeft opgemerkt. Die gaat immers ook niet zelf de ramen van zijn ambtswoning staan lappen.

CharleyT
Berichten: 3970
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 05:24

Chumo schreef:
We kunnen discussiëren of 1,2 miljoen redelijk is voor de restauratie van zo'n koets... Maar wat ik me afvraag is waarom we uberhaupt nog zo veel geld uitgeven aan het koningshuis terwijl er oudjes in bejaardentehuizen zitten die wegkwijnen. Prioriteiten...


Het antwoord is simpel, een meerderheid van de bevolking heeft er vrede mee. En haal dan niet oudjes, jeugd, zorg etc erbij. Dat zijn de keuzes die de Tweede Kamer maakt.
Zelfde met de toelage voor de Koning. Die dwingt hij niet af met een pistool in de hand, dat wordt ook weer door de regering besloten en door de Kamer goedgekeurd.

janouk
Blogger
Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Restauratie Gouden Koets verloopt voorspoedig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:13

@chumo
Ik denk dat het hebben van een Koningshuis een zegen is voor de
politieke stabiliteitt in een land.
Als je kijkt naar diverse politieke brandhaarden in de wereld, zijn het vaak de landen met koningshuizen waar het stabiel en rustig is.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:07

janouk schreef:
@chumo
Ik denk dat het hebben van een Koningshuis een zegen is voor de
politieke stabiliteitt in een land.
Als je kijkt naar diverse politieke brandhaarden in de wereld, zijn het vaak de landen met koningshuizen waar het stabiel en rustig is.



Dit. Ik ben geen die-hard royalist maar ik zie zeker de functies van het koningshuis.
En daarbij heeft het salaris van de koning te maken met de verantwoordelijkheden die hij heeft. Er zit een grote aanspraak op. Die man onderhoudt de contacten met andere landen, voor jou. Dus als hij iets niet goed doet of niet diplomatiek aanpakt dan zijn de "gewone burgers" er de dupe van. En het niet hebben van privacy is ook wel zwaardwegend vind ik. Daarom vind ik dat salaris wel terecht.
En over personeel; wat als we het eens van de andere kant gaan bekijken? Die functies geven wel weer een groot aantal banen. Iets waar men ook over kan lopen klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:37

Dovahkiin schreef:
Dit. Ik ben geen die-hard royalist maar ik zie zeker de functies van het koningshuis.
En daarbij heeft het salaris van de koning te maken met de verantwoordelijkheden die hij heeft. Er zit een grote aanspraak op. Die man onderhoudt de contacten met andere landen, voor jou. Dus als hij iets niet goed doet of niet diplomatiek aanpakt dan zijn de "gewone burgers" er de dupe van. En het niet hebben van privacy is ook wel zwaardwegend vind ik. Daarom vind ik dat salaris wel terecht.
En over personeel; wat als we het eens van de andere kant gaan bekijken? Die functies geven wel weer een groot aantal banen. Iets waar men ook over kan lopen klagen.

De koning onderhoudt die contacten niet, dat doen met name de ambassadeurs en diplomaten. Weliswaar uit naam van de koning, maar zijn inmenging in de buitenlandse politiek is echt nihil. De (ogenschijnlijke) stabiliteit en rust in landen met koningshuizen, is een gevalletje "correlation does not imply causation," maar ik voel niet héél erg de behoefte om drie collegereeksen over kolonisatie en dekolonisatie samen te vatten. :+ Zonder onze koloniserende voorvaderen had de wereld er immers heel anders uit gezien en waren er geen sociale structuren overhoop gegooid of monarchen afgezet of vervangen door puppets van de koloniserende mogendheden.

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:51

Mkango schreef:
De koning onderhoudt die contacten niet, dat doen met name de ambassadeurs en diplomaten. Weliswaar uit naam van de koning, maar zijn inmenging in de buitenlandse politiek is echt nihil. De (ogenschijnlijke) stabiliteit en rust in landen met koningshuizen, is een gevalletje "correlation does not imply causation," maar ik voel niet héél erg de behoefte om drie collegereeksen over kolonisatie en dekolonisatie samen te vatten. :+ Zonder onze koloniserende voorvaderen had de wereld er immers heel anders uit gezien en waren er geen sociale structuren overhoop gegooid of monarchen afgezet of vervangen door puppets van de koloniserende mogendheden.


Niet? Nah, die zijn nu juist zo interessant :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:54

Dovahkiin schreef:
Mkango schreef:
De koning onderhoudt die contacten niet, dat doen met name de ambassadeurs en diplomaten. Weliswaar uit naam van de koning, maar zijn inmenging in de buitenlandse politiek is echt nihil. De (ogenschijnlijke) stabiliteit en rust in landen met koningshuizen, is een gevalletje "correlation does not imply causation," maar ik voel niet héél erg de behoefte om drie collegereeksen over kolonisatie en dekolonisatie samen te vatten. :+ Zonder onze koloniserende voorvaderen had de wereld er immers heel anders uit gezien en waren er geen sociale structuren overhoop gegooid of monarchen afgezet of vervangen door puppets van de koloniserende mogendheden.


Niet? Nah, die zijn nu juist zo interessant :+

Helaas, er moet een scriptie geschreven worden, anders had ik het met liefde gedaan. :))

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:34

Mkango schreef:
Helaas, er moet een scriptie geschreven worden, anders had ik het met liefde gedaan. :))



Ik leef met je mee, ik heb de mijne gelukkig ingeleverd.

Ennnn weer ontopic


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ghazella, Kirrietje, MaanNaam, Murloc, Pferdchen, Ubermetrics, Wispeltuur, Zinzi_jewel en 25 bezoekers