Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:30

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
Dan mag je alsnog wel vraagtekens zetten bij deze manier van omgaan met dieren, toch? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe dit paardje zijn natuurlijke behoeften kan uiten wanneer het hele dagen aan de zijde van deze mevrouw staat. Ik wil niet meteen zeggen dat het paardje ongelukkig is of zo, ik heb er gewoon hele grote vraagtekens bij.

Misschien staat ie wanneer ie niet moet begeleiden en 's nachts gewoon buiten op de wei met 'n ander shetje.

Dat zou heel goed kunnen. Geen idee. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar hoe zo'n dier gehouden wordt.


Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:13

_San87_ schreef:
Dan mag je alsnog wel vraagtekens zetten bij deze manier van omgaan met dieren, toch? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe dit paardje zijn natuurlijke behoeften kan uiten wanneer het hele dagen aan de zijde van deze mevrouw staat. Ik wil niet meteen zeggen dat het paardje ongelukkig is of zo, ik heb er gewoon hele grote vraagtekens bij.


Begrijp en deel ik hoor :)

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:06

Vind het voor honden soms ook sneu. Worden vaak ook niet oud vanwege hoge belasting. Het ligt er denk ik vooral aan hoe de eigenaar er in zit. Wij liepen vroeger dagelijks in een park met veel hulphonden. Sommige mochten los en spelen, hadden extra uitlaatrondes zonder hun tuig waarin ze hond mochten zijn. Andere mochten dat nooit en waren altijd aan het werk. Wij hebben ook weleens opgepast op een blindgeleidehond en je zag 'm helemaal opbloeien van een weekje vakantie. Als iemand ruimte heeft voor een paardje waar het los kan met een maatje zou het best kunnen. Maar een hulphond ook nog een leuk leven geven lijkt me voor de meeste mensen haalbaarder.

Sowieso als ik zie hoeveel poep mijn mini produceert en hoe vaak..... hoe ga je dat in godsnaam in huis doen of in een vliegtuig.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:31

https://www.facebook.com/FlirtyTheMiniServiceHorse

Diertje slaapt dus binnen op een slaapkamer en is zindelijk. Er is blijkbaar wel een paddockje waar ze in mag als ze 'vrij' is, maar daar staat ze ook alleen en het is niet groot genoeg om een leuk sprintje te trekken. Wordt vervoerd in de auto (passagiersstoel is er speciaal voor uitgehaald), maar hey de eigenaar heeft wel een leuke Facebookpagina waar je ook shirtjes kan kopen.

Ik word hier niet heel enthousiast van.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:38

Dat filmpje van 12 seconden over hoe dat dier haar dag besteed is ronduit treurig. Postzegelpaddock, amper wat groens en hoge schutting, dus ze kan niet lekker rondkijken.

Als het zo moet, dan doe het gewoon niet.

salome
Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:23

Citaat:
Diertje slaapt dus binnen op een slaapkamer en is zindelijk. Er is blijkbaar wel een paddockje waar ze in mag als ze 'vrij' is, maar daar staat ze ook alleen en het is niet groot genoeg om een leuk sprintje te trekken. Wordt vervoerd in de auto (passagiersstoel is er speciaal voor uitgehaald), maar hey de eigenaar heeft wel een leuke Facebookpagina waar je ook shirtjes kan kopen.

Ik word hier niet heel enthousiast van.


Ik ook niet, dit is ronduit triest, er moeten andere manieren van hulp zijn dan zo'n pony opofferen voor het welzijn van haar.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:25

Oftewel, het is gewoon een gebruiksvoorwerp.

Come over to the dark side, we have cookies!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:26

Shae schreef:
https://www.facebook.com/FlirtyTheMiniServiceHorse

Diertje slaapt dus binnen op een slaapkamer en is zindelijk. Er is blijkbaar wel een paddockje waar ze in mag als ze 'vrij' is, maar daar staat ze ook alleen en het is niet groot genoeg om een leuk sprintje te trekken. Wordt vervoerd in de auto (passagiersstoel is er speciaal voor uitgehaald), maar hey de eigenaar heeft wel een leuke Facebookpagina waar je ook shirtjes kan kopen.

Ik word hier niet heel enthousiast van.

Dat vind ik behoorlijk sneu dan. Zou op z'n minst een fatsoenlijk formaat wei voorzien waar het beestje kan lopen op de momenten dat ie niet ingezet wordt. Dus in elk geval de nachten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:30

Ben wel benieuwd of Cali ook zo gehouden wordt. Want dat zou wel heel sneu zijn...

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:36

ik moet zeggen dat ik het hele gebeuren van hulpdieren vind doorslaan...ik heb zelf ook ptss, depressies etc etc. en genoeg meegemaakt. Ik begrijp dat niet iedereen gelijk is, maar heb het idee dat dit hele hulpdier gebeuren door begint te slaan...waarom moet het een paard zijn??? Waarom moeten mensen met ptss kennelijk alles mogen...ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...dan kun je volgens mij best een vliegreis zonder paard aan. En als het om het vliegen gaat..genoeg mensen met vliegangst en die kiezen dan gewoon om niet te gaan vliegen.

blindegeleidenhond, epilepsie, hulphond etc. kan ik dan nog begrip voor opbrengen, omdat ze ook gewoon praktische zaken doen, die anders een verzorgende zou moeten doen. Maar voor ptss etc. is het het bieden van veiligheid...iets dat ook met goede therapie wel leefbaar kan worden (ik spreek uit ervaring). En anders...heel rot gezegd...vlieg je bijv. maar niet, of zit je maar ff met stress...net zoals ook andere mensen weleens stress hebben om zaken....

een paard in het vliegtuig...en het moet allemaal maar mogen.... net als die eekhoorn laatst....psychische problemen zijn vreselijk, maar ook daarbij zijn grenzen belangrijk....en een paard in de auto en vliegtuig...het is gevaarlijk, ongezond voor het dier, dus imo gewoon een no go.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:36

los daarvan vind ik het ergens ook grappig natuurlijk...maar toch vooral erg triest

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:16

Er was er toch ook 1 met een support kalkoen. Die ging ook mee het vliegtuig in.

Come over to the dark side, we have cookies!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:49

IHN schreef:
ik moet zeggen dat ik het hele gebeuren van hulpdieren vind doorslaan...ik heb zelf ook ptss, depressies etc etc. en genoeg meegemaakt. Ik begrijp dat niet iedereen gelijk is, maar heb het idee dat dit hele hulpdier gebeuren door begint te slaan...waarom moet het een paard zijn??? Waarom moeten mensen met ptss kennelijk alles mogen...ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...dan kun je volgens mij best een vliegreis zonder paard aan. En als het om het vliegen gaat..genoeg mensen met vliegangst en die kiezen dan gewoon om niet te gaan vliegen.

Ik snap dat ook niet. Heb zelf last van chronische depressies (dysthemie) en autisme, maar een dier kost mij op mijn slechte momenten meer energie dan 't oplevert.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:12

Blussem schreef:
Gaaf.
Is leuke manier van hebben van een gratis huisdier.

Nou echt leuk is het natuurlijk niet om blind te zijn of ptss te hebben :?

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:18

Dorine92 schreef:
Blussem schreef:
Gaaf.
Is leuke manier van hebben van een gratis huisdier.

Nou echt leuk is het natuurlijk niet om blind te zijn of ptss te hebben :?

En gratis zal het ook zeker weten niet zijn.

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:19

Ik heb zelf een hulphond gehad.
Vanaf 1 jaar komen ze bij een client in huis.
Moeten dagelijks een paar uur los kunnen lopen en ravotten. Mogen/gaan altijd mee met hun baas.
Veelal zijn er nog gewone huishonden in het gezin.

Wanneer de hulphond 10 jaar oud is wordt er gekeken of hij/zij het werk nog aankan.
Zo niet dan mag hij/zij met pensioen. Bij de eigenaar of bij iemand anders.

Over hulphonden wordt in Nl al moeilijk gedaan in sommige winkels.
Pony lijkt mij nog onhandiger. Zeker meteen taxi, traplopen, in de badkamer.

[o]

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:35

IHN schreef:
ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...

Het gaat in het artikel om iemand die blind is

Citaat:
Maar voor ptss etc. is het het bieden van veiligheid...iets dat ook met goede therapie wel leefbaar kan worden (ik spreek uit ervaring).


Bedenk wel dat jouw ervaring wel ook alleen maar jouw ervaring is. Dat het bij jou met goede therapie leefbaar is geworden is erg fijn, maar geeft niet meteen garantie dat het voor iedereen zo geldt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:37

Shadow0 schreef:
IHN schreef:
ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...

Het gaat in het artikel om iemand die blind is

Citaat:
Maar voor ptss etc. is het het bieden van veiligheid...iets dat ook met goede therapie wel leefbaar kan worden (ik spreek uit ervaring).


Bedenk wel dat jouw ervaring wel ook alleen maar jouw ervaring is. Dat het bij jou met goede therapie leefbaar is geworden is erg fijn, maar geeft niet meteen garantie dat het voor iedereen zo geldt.

In het artikel staat een link naar het verhaal van een vrouw met o.a. PTSS, zij heeft ook een hulppony.

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:38

Maar dat was niet degene die het vliegtuig in ging.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:39

Shadow0 schreef:
Maar dat was niet degene die het vliegtuig in ging.

Jawel. Zij vliegt ook met haar pony.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:37

Eh en wanneer mag/staat dat beest met soortgenoten in de wei?
Ik vind t niks.


Lowara
Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 02:37

Ik vraag mij af hoe ze dit doen met vliegen? Mijn vriend is allergisch voor paarden, die zou na een uur met zo’n dier in 1 ruimte al maar de EHBO moeten }:0

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

mellamoshan
Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:48

Shae schreef:
https://www.facebook.com/FlirtyTheMiniServiceHorse

Diertje slaapt dus binnen op een slaapkamer en is zindelijk. Er is blijkbaar wel een paddockje waar ze in mag als ze 'vrij' is, maar daar staat ze ook alleen en het is niet groot genoeg om een leuk sprintje te trekken. Wordt vervoerd in de auto (passagiersstoel is er speciaal voor uitgehaald), maar hey de eigenaar heeft wel een leuke Facebookpagina waar je ook shirtjes kan kopen.

Ik word hier niet heel enthousiast van.


Net die fb pagina eens bekeken.
Een mini paddockje zonder soortgenoten.
De eigenaar heeft overigens wel nog een paard waar ze mee rijd...
Pony gaat dan ook mee.
Mevr is gek met die pony hoor, maar jeetje dat is toch geen bestaan voor zo'n dier....
Echt wauw....

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Rts_null
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-09-19
Woonplaats: Noord-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:22

elnienjo schreef:
Ik snap dat ook niet. Heb zelf last van chronische depressies (dysthemie) en autisme, maar een dier kost mij op mijn slechte momenten meer energie dan 't oplevert.

Ik kan het me goed voorstellen. Gelukkig heb ik een kat en die zijn niet zo veeleisend. Vorig jaar tijdens een situationele depressie heb ik toch wel veel aan mijn kat gehad denk ik. Ik at zo slecht dat ik na vijf meter lopen al onwel kon worden en moest liggen. Ik weigerde hem echter te laten lijden onder mijn situatie, dus iedere keer weer mezelf naar de supermarkt gedwongen voor kattenvoer en als ik daar dan toch was kon ik net zo goed wat voor mezelf meenemen. Die kleine rat heeft denk ik toch ongelukken voorkomen daarmee. :)

Maar die pony is absoluut absurd natuurlijk. Ik heb die Facebookpagina ook eens doorgenomen. Bizar om hem in een supermarkt te zien staan, of tussen de vliegtuigstoelen. Ik voel me al bezwaard als ik korte afstanden met mijn kat vlieg. -O-

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:31

Lowara schreef:
Ik vraag mij af hoe ze dit doen met vliegen? Mijn vriend is allergisch voor paarden, die zou na een uur met zo’n dier in 1 ruimte al maar de EHBO moeten }:0


Tja geen idee, dit geldt natuurlijk voor mensen met allergie voor honden. Je zal dan een hulphond naast je hebben. -O-

Come over to the dark side, we have cookies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers