Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:45

Het probleem is dat door dit soort achterlijke acties die flapdrollen enkel het averechtse bereiken. Veganisme en vegetariër worden is iets heel goeds, zeker in deze tijd waarin het steeds slechter met het milieu gaat, waar de vleesindustrie toch een groot aandeel in heeft. Maar dit soort achterlijke acties roepen enkel weerstand op. Dan krijg je reacties van: "ik neem nog een extra stukje biefstuk," enzo.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:48

Pff gewoon doorrijden. Bij de driesprong liep ze toch eng dichtbij. Diep respect voor de behouden rust en doorgaan. Geen stress bij het paard _/-\o_

Hij zei rijd haar overhoop, oh nee dat mag ik niet zeggen. }> dat commentaar was idd subtiel :n wat een ho eren, sla ze dood -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:53

Erg knap dat hij zich niet liet afleiden en gewoon doorreed. Protesteren op deze manier kan niet, mag niet en is niet veilig.
Dat er kritisch gekeken wordt, en geprotesteerd wordt an sich vind ik dan weer niet zo gek. Het is rond de 30 graden en dan moet er een topprestatie geleverd worden. Natuurlijk zijn dit zeer goed getrainde paarden maar ik heb me ook wel afgevraagd of je zo’n evenement wel moet willen met dit weer. Er mag, nog steeds, meer aandacht komen voor dierenwelzijn en het zorgen dat de paarden ‘happy athletes’ zijn.

Daarmee praat ik deze actie niet goed, de manier waarop kan echt niet, maar het aandacht vragen op zich snap ik wel

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:54

Voor hetzelfde was Calimero geschrokken en in de hindernis gevallen, doel bereikt paard met gebroken been ( of nek) en de ruiter idem dito.
Wat een ongelooflijk ondoordachte en domme actie !,
Bij Jumping Amsterdam staan ze vaak voor de deur van de RAI te demonstreren, irritant, maar minder gevaarlijk !

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:55

bij jumping amsterdam zijn ze toch een keer bij gerco schroder rondgerent?

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:08

30 jaar terug zat ik op Jumping Amsterdam op de tribune als pennymeisje en toen zaten ze ook in het publiek met spandoeken en ik dacht dat ze ook de rijbaan betraden.

Dus het is echt niet iets van deze tijd.

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:11

Ik snap niet dat deze randdebiel er steeds met een boete vanaf komt.

Waarom wordt hij niet eens keihard aangepakt en krijgt hij meer dan een boete of een taakstraf aangezien hij steeds weer de aandacht opzoekt en mens en dier in gevaar brengt.

En ook al is hij niet overal bij betrokken hij jut mensen wel op.
Laatst bijgewerkt door Onali op 25-08-19 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:13

Cowgirl schreef:
30 jaar terug zat ik op Jumping Amsterdam op de tribune als pennymeisje en toen zaten ze ook in het publiek met spandoeken en ik dacht dat ze ook de rijbaan betraden.

Dus het is echt niet iets van deze tijd.


De laatste tijd neemt het anders wel enorm toe. Dit is niet de eerste wilde actie dit jaar.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:15

Danielleeee_ schreef:
Allemachtig, wat een idioot. En die grijns op dat gezicht ook := Vreselijk.

Ontzettend knap dat paard en ruiter zo ontspannen door hebben kunnen rijden! Als ze nou moesten stoppen door haar of als het paard in paniek was geraakt bijvoorbeeld, hadden ze dan opnieuw mogen rijden?


Ik ben hier ook wel benieuwd naar, weet iemand dit? :)

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:18

Resistance schreef:
Het probleem is dat door dit soort achterlijke acties die flapdrollen enkel het averechtse bereiken. Veganisme en vegetariër worden is iets heel goeds, zeker in deze tijd waarin het steeds slechter met het milieu gaat, waar de vleesindustrie toch een groot aandeel in heeft. Maar dit soort achterlijke acties roepen enkel weerstand op. Dan krijg je reacties van: "ik neem nog een extra stukje biefstuk," enzo.

Maar je hoeft echt niet per se veganist te zijn om tegen paardrijden te zijn. En lang niet alle veganisten zijn tegen paardrijden (). En niet elke vegetariër of veganist is activist. Ik sta ook niet achter deze actie maar ik begrijp het wel. Deze activisten hadden wel voor de ingang kunnen staan of bij de plaatselijke manege, maar daar schieten ze niks mee op. Nu komt het in het nieuws en negatieve aandacht is ook aandacht. Of hier iets mee gaat veranderen? Nee, ik gok van niet. Maar mensen gaan er wel over praten en nadenken, volgens mij is dat meer het punt.

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:35


Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:44

SusanH schreef:
SETEFURII schreef:
Ik denk dat we toch ook wel eens kritisch naar ons paarden houden en behandelen mogen kijken. Want als we niet zelf het kaf van het koren gaan scheiden, zitten we over 20 jaar niet meer op een paard.. dan gaan anderen uitmaken wat de spelregels zijn en dan hebben we niets meer in de pap te brokken.


Maar kies dan niet een topsport evenement uit. De ruiters daar is er juist alles aan gelegen goed voor de paarden te zorgen, je wil ze immers zo lang mogelijk heel en gezond houden anders presteren ze niet op de toppen van hun kunnen. Ga dan protesteren bij een bedrijf waar ze de paarden nog in stands hebben bij wijze van spreken. Of ergens in de randstad waar ze alleen in een postzegeltje buiten komen een uurtje per dag.


Nou helemaal met Susan eens. Voor deze paarden wordt beter gezorgd dan voor sommige ouderen in ons land! Zoek dan een plek waar echt sprake is van dierenmishandeling. Dit zijn paarden waar nou juist heel goed voor gezorgd wordt. Er was notabene een Belg die vandaag niet meereed omdat hij vond dat zijn paard genoeg haar best had gedaan en rust verdiende.
Nee, absurde actie dit. Ik kan me helemaal vinden in strijden voor dierenwelzijn maar deze onderbouwing sloeg kant noch wal.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:48

Yentaah schreef:
Danielleeee_ schreef:
Allemachtig, wat een idioot. En die grijns op dat gezicht ook := Vreselijk.

Ontzettend knap dat paard en ruiter zo ontspannen door hebben kunnen rijden! Als ze nou moesten stoppen door haar of als het paard in paniek was geraakt bijvoorbeeld, hadden ze dan opnieuw mogen rijden?


Ik ben hier ook wel benieuwd naar, weet iemand dit? :)

Er werd wel gezegd dat ze na zulke zware dagen niet zaten ze wachten op nog een parcour.

Slmt9

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:48

Morgen is een rechtzaak over vechthonden in Nederland (die anabolen krijgen), dat lijkt me wen betere plek om te demonstreren.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:51

dees_daan schreef:
Wat een topper dat hij gewoon doorgaat. _/-\o_ Snel opgelost, geen ruiter die moet stoppen en verder geen drama.. Zo hadden ze het vast niet in hun hoofd. :D



hadden ze tijdens de kürfinale moeten doen,dan was er meer drama geweest.

echt bizar,en heel knap van deze combinatie,dat ze "gewoon" doorreden

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:11


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:15

deksel schreef:
Resistance schreef:
Het probleem is dat door dit soort achterlijke acties die flapdrollen enkel het averechtse bereiken. Veganisme en vegetariër worden is iets heel goeds, zeker in deze tijd waarin het steeds slechter met het milieu gaat, waar de vleesindustrie toch een groot aandeel in heeft. Maar dit soort achterlijke acties roepen enkel weerstand op. Dan krijg je reacties van: "ik neem nog een extra stukje biefstuk," enzo.

Maar je hoeft echt niet per se veganist te zijn om tegen paardrijden te zijn. En lang niet alle veganisten zijn tegen paardrijden (). En niet elke vegetariër of veganist is activist. Ik sta ook niet achter deze actie maar ik begrijp het wel. Deze activisten hadden wel voor de ingang kunnen staan of bij de plaatselijke manege, maar daar schieten ze niks mee op. Nu komt het in het nieuws en negatieve aandacht is ook aandacht. Of hier iets mee gaat veranderen? Nee, ik gok van niet. Maar mensen gaan er wel over praten en nadenken, volgens mij is dat meer het punt.



Je mist m'n punt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:16

Vjestagirl schreef:
Anoniem schreef:
Bizarre actie.
Cool doorgereden.

Die "dame" op de achtergrond "hoerenwijf" ohhh classy ook :=


Die heeft ook een aantal keer geroepen "sla ze dood" en "sla ze kapot". Heeeeeeel classy...



En ik meen het ook nog *\o/*

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:19

Resistance schreef:
deksel schreef:
Maar je hoeft echt niet per se veganist te zijn om tegen paardrijden te zijn. En lang niet alle veganisten zijn tegen paardrijden (). En niet elke vegetariër of veganist is activist. Ik sta ook niet achter deze actie maar ik begrijp het wel. Deze activisten hadden wel voor de ingang kunnen staan of bij de plaatselijke manege, maar daar schieten ze niks mee op. Nu komt het in het nieuws en negatieve aandacht is ook aandacht. Of hier iets mee gaat veranderen? Nee, ik gok van niet. Maar mensen gaan er wel over praten en nadenken, volgens mij is dat meer het punt.



Je mist m'n punt.

Oh. Okay. Je punt is dat dit het averechtse bereikt? Daar ben ik het mee eens. Dit zet niet zoveel zoden aan de dijk als het om verandering gaat.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:20

Dit soort groeperingen komt er in Nederland altijd zo gemakkelijk mee weg, boete en hup naar de volgende demonstratie. Greenpeaceleden lieten zich vastketenen aan Japanse walvis vaarders , die hadden ballen. Laat deze mensen protesteren in Russische slachterijen of in Brazilië of Argentinië , maar nee want dan ga je de bak in of erger. Ze hebben met sommige zaken wel een punt maar hebben de verkeerde manier gekozen om te bereiken.

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:21

|(
Laatst bijgewerkt door SARINO op 25-08-19 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:21

Elisa2 schreef:
Dat meen je niet! :( ik zou graag willen ruilen met de 1u slavery van een paard op een dag in vergelijking met die van 8u van een mens.

Sjonge ga je slag slaan bij de bioindustrie, kistkalveren etc. daar is de winst te behalen.

Tijd dat er hoge boetes komen op dit gedrag.

Precies! :j

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:25

Die "dame" op de achtergrond "hoerenwijf" ohhh classy ook :=
[/quote]

Die heeft ook een aantal keer geroepen "sla ze dood" en "sla ze kapot". Heeeeeeel classy...

[/quote]

En ik meen het ook nog *\o/*[/quote]

hahaha ja, was jij dat?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:29

Koekie73 schreef:
hahaha ja, was jij dat?


Ja even vergeten dat ze achter me stonden te filmen maar damnn zulke onnozele mensen maken me zó boos he. :r

Joolsie
Berichten: 46
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:39

MissHIS schreef:
Koekie73 schreef:
hahaha ja, was jij dat?


Ja even vergeten dat ze achter me stonden te filmen maar damnn zulke onnozele mensen maken me zó boos he. :r


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een vrij zieke reactie vind. Ik wil niet goedpraten wat die streakers doen, want ook dat vind ik belachelijk en triest, maar om nou dit soort dingen te gaan roepen. Ik snap niet zo goed waarom mensen denken dat ze hun ongenoegen moeten uiten door er nog een schepje bovenop te doen :n