Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:36

Ik denk dat we toch ook wel eens kritisch naar ons paarden houden en behandelen mogen kijken. Want als we niet zelf het kaf van het koren gaan scheiden, zitten we over 20 jaar niet meer op een paard.. dan gaan anderen uitmaken wat de spelregels zijn en dan hebben we niets meer in de pap te brokken.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:42

Juut schreef:
Jammer voor dr dat ze een springwedstrijd koos voor deze actie....heerlijk droog doorgereden :')


Echt he, als ze 't nou bij een dressuur proef had gedaan denk ik dat het niet zo relaxed was afgelopen. :')
Maar goed, dit is echt aandacht trekken op de verkeerde manier! Jammer dat het zo moet...

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:43

Elisa2 schreef:
Dat meen je niet! :( ik zou graag willen ruilen met de 1u slavery van een paard op een dag in vergelijking met die van 8u van een mens.

Sjonge ga je slag slaan bij de bioindustrie, kistkalveren etc. daar is de winst te behalen.

Tijd dat er hoge boetes komen op dit gedrag.


Serieus? Onder welke steen leef jij met je kistkalveren. Deze bestaan sinds 2004 niet meer in Nederland. De jonge kalveren staan bij aankomst bij de kalverhouder tot een max van 4 weken in de babyboxen (meestal minder) zodat ze een zo goed mogelijke start kunnen maken en daarna gaan ze de groep in. En voor de kalveren gelden een minimale m2 per kalf. Dus dat is ook lekker een nutteloze opmerking slaan en net zo goed hardwerkende boeren in een kwaad daglicht zetten.

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:47

nowylover schreef:
Elisa2 schreef:
Dat meen je niet! :( ik zou graag willen ruilen met de 1u slavery van een paard op een dag in vergelijking met die van 8u van een mens.

Sjonge ga je slag slaan bij de bioindustrie, kistkalveren etc. daar is de winst te behalen.

Tijd dat er hoge boetes komen op dit gedrag.


Serieus? Onder welke steen leef jij met je kistkalveren. Deze bestaan sinds 2004 niet meer in Nederland. De jonge kalveren staan bij aankomst bij de kalverhouder tot een max van 4 weken in de babyboxen (meestal minder) zodat ze een zo goed mogelijke start kunnen maken en daarna gaan ze de groep in. En voor de kalveren gelden een minimale m2 per kalf. Dus dat is ook lekker een nutteloze opmerking slaan en net zo goed hardwerkende boeren in een kwaad daglicht zetten.


Dat is dus de desinformatie die dierenrechtenactivisten verspreiden.

Janp1
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:48

respect voor ruiter dat die gewoon door is gegaan met rijden

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:48

ApplePapple schreef:
Juut schreef:
Jammer voor dr dat ze een springwedstrijd koos voor deze actie....heerlijk droog doorgereden :')


Echt he, als ze 't nou bij een dressuur proef had gedaan denk ik dat het niet zo relaxed was afgelopen. :')
Maar goed, dit is echt aandacht trekken op de verkeerde manier! Jammer dat het zo moet...


Precies dit ! Verkeerde disicpline gekozen :')

Moet ook leuk zijn als ouder als je je kinders zo op tv ziet verschijnen... :x :=

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:48

Wat een belachelijke vertoning dit! Goed straffen die lui.

Laat ze dan eens wat doen aan te Tennessee Walking Horse dat is pas zielig ............

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:53

SETEFURII schreef:
Ik denk dat we toch ook wel eens kritisch naar ons paarden houden en behandelen mogen kijken. Want als we niet zelf het kaf van het koren gaan scheiden, zitten we over 20 jaar niet meer op een paard.. dan gaan anderen uitmaken wat de spelregels zijn en dan hebben we niets meer in de pap te brokken.


Maar kies dan niet een topsport evenement uit. De ruiters daar is er juist alles aan gelegen goed voor de paarden te zorgen, je wil ze immers zo lang mogelijk heel en gezond houden anders presteren ze niet op de toppen van hun kunnen. Ga dan protesteren bij een bedrijf waar ze de paarden nog in stands hebben bij wijze van spreken. Of ergens in de randstad waar ze alleen in een postzegeltje buiten komen een uurtje per dag.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:53

Er zijn altijd dingen te vinden die erger zijn.

Maar daarom kan het geen kwaad om kritisch naar alles waarbij we dieren gebruiken te kijken.

Maar wel op een normale manier, dit soort acties werkt zo averechts.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:58

Dat klopt ergens kritisch naar kijken is nooit verkeerd :j maar idd dan op een andere manier.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:02

SusanH schreef:
SETEFURII schreef:
Ik denk dat we toch ook wel eens kritisch naar ons paarden houden en behandelen mogen kijken. Want als we niet zelf het kaf van het koren gaan scheiden, zitten we over 20 jaar niet meer op een paard.. dan gaan anderen uitmaken wat de spelregels zijn en dan hebben we niets meer in de pap te brokken.


Maar kies dan niet een topsport evenement uit. De ruiters daar is er juist alles aan gelegen goed voor de paarden te zorgen, je wil ze immers zo lang mogelijk heel en gezond houden anders presteren ze niet op de toppen van hun kunnen. Ga dan protesteren bij een bedrijf waar ze de paarden nog in stands hebben bij wijze van spreken. Of ergens in de randstad waar ze alleen in een postzegeltje buiten komen een uurtje per dag.


Maar het gaat ze toch juist om het gebruik van de paarden in de (top)sport.
En je bereikt er meer mensen mee dan wanneer je op een manege op lokale wedstrijd gaat staan.

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:04

Vjestagirl schreef:
FriesWytske schreef:


Meh, ik vind dit zwaar overtrokken. Een ander uitschelden en zijn/haar standpunten belachelijk maken geeft je niet meer gelijk



Ik heb heel veel begrip voor die boeren die echt kwaad zijn. Het is niet normaal meer wat boeren de afgelopen jaren vanuit deze hoek te verduren hebben gekregen. Ook al ben je het oneens met de bio industrie dan geeft het je nog niet het recht om terreur uit te oefenen.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:08

Vind het wel mooi om te zien dat Calimero met alle plezier de proef spring en vol de oortjes erop heeft als die klaar is. Wat een heerlijk paard. :D
Wat mij betreft ook niet echt het juiste evenement om zo te protesteren. :')

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:14


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:17

Zou Marc aangifte kunnen doen? Zodat eea nog een staartje krijgt?

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:19

Elisa2 schreef:
Dat meen je niet! :( ik zou graag willen ruilen met de 1u slavery van een paard op een dag in vergelijking met die van 8u van een mens.



Zit wat in.

Denk dat mijn paard een relaxter leven heeft dan ik....

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:22

Cowgirl schreef:
Maar het gaat ze toch juist om het gebruik van de paarden in de (top)sport.
En je bereikt er meer mensen mee dan wanneer je op een manege op lokale wedstrijd gaat staan.


Het gaat om elk gebruik van dieren. Dus ook de kinderboerderij en de dierentuin.
Denk nu niet dat recreatieve ruiters veillig zijn voor dit soort extremisten. Binnenkort ook bij u op de manege of pensionstal.

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:24

De reden dat ze zo'n evenement kiezen is natuurlijk dat er gefilmd wordt en live uitgezonden.


Dus je bereikt veel meer publiek dan wanneer je bijvoorbeeld actie voert bij manege pony's Whiskey en Cocktail die op een kleine manege in the middle of nowhere in stands staan.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:25

SusanH schreef:
Zou Marc aangifte kunnen doen? Zodat eea nog een staartje krijgt?

Lijkt mij van wel, zowel hij als zijn paard werden bewust in gevaar gebracht. Dit had heel anders kunnen aflopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:25

Wow ik sta echt te kijken hoe bokkers hierop reageren en het goed praten voor dit gestoorde mens. Zulke mensen moeten ze lekker in een inrichting opsluiten, hoe gestoord ben je nou.. Levensgevaarlijk zomaar daar rond rennen terwijl iemand daar op hoog niveau z'n rondje doet, paard had ontzettend kunnen schrikken hadden erge ongelukken kunnen gebeuren.
Ja ik vind het niet heel gek hoe die vrouw op de tribune reageert hoor dit filmpje doet mijn bloed ook koken, en dan ook nog het feit dat het meisje met een grijns van oor tot oor weg loopt... :r

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:27

Hoooooowwww, ik praat het niet goed hè...


Ik geef alleen aan waarom ik het logisch vind (gezien vanuit de actievoerders) om voor een groot evenement te kiezen ipv ergens iets kleinschaligs...

Loretta
Berichten: 8720
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:30

Femke_Tweety schreef:
De reden dat ze zo'n evenement kiezen is natuurlijk dat er gefilmd wordt en live uitgezonden.


Dus je bereikt veel meer publiek dan wanneer je bijvoorbeeld actie voert bij manege pony's Whiskey en Cocktail die op een kleine manege in the middle of nowhere in stands staan.


Ze zorgen zelf wel voor beeld materiaal. Als je weet op hoeveel boerderijen ze de afgelopen jaren al hebben ingebroken. Aandacht creëren zijn ze zeer goed in.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:31

Wat een topper, dat hij gewoon zo doorrijd! :)

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:36

Ik zat op de tribune erg dichtbij de bak vanmiddag. Tuurlijk wat de mensen in het publiek riepen is niet goed te praten. Wat mensen misschien niet helemaal door hebben gehad, is dat er best wat paniek ontstond op de tribune van de schrik. Iedereen zat er helemaal in en opeens gebeurde dit... het had natuurlijk ook een of andere gek met een wapen kunnen zijn want zo streng is het niet beveiligd.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:44

Ik vind de actie van de streaker absoluut not done, maar ik vind ook dat de belangrijke mensen zich niet allemaal even handig uitlaten in de media. Mensen met kritische vragen wegzetten als 'idioot' en 'belachelijk' is niet goed voor het imago van de sport. Je moet juist laten zien dat je hun zorgen begrijpt en bereid bent er wat mee te doen. Als je zo goed bezig bent hoef je ook niet zo vijandig te reageren. Dat is eerder een zwaktebod.

Van Houtzager kan ik het me nog voorstellen dat die een beetje uit emotie regaeerde na z'n rit, maar iemand als Laurens van Lieren zou zijn woorden toch wel wat zorgvuldiger kunnen kiezen. Niet per se met wat er vandaag gebeurde, maar vooral gister. Isabell Werth had naar mijn idee een goed genuanceerd verhaal en toen kwam Laurens er daarna nog even overheen met een verhaal dat ik dan weer jammer vond. Hij is nota bene commentator en dus ook journalist. Dan kun je toch wel even wat langer nadenken over hoe je je mening formuleert.

En ja, in de basissport zullen ongetwijfeld veel meer misstanden zijn dan in de topsport (hoewel...), maar dat is nu eenmaal een groot podium dus wordt daar de kritiek ge-uit. Het idee dat er überhaupt topsport met dieren bestaat, waardoor er ook honderduizenden wannabe's met dieren bezig zijn op een wellicht minder goede manier, is echt wel iets waar we als sport en als samenleving over mogen nadenken.
Dat doen we ook wel, dat zie ik hier op Bokt ook wel, maar laat dat dan ook eerlijk weten aan mensen van buiten die kritiek hebben. Het is heel anders als je zegt 'Ja, je hebt een punt. Er wordt al veel over nagedacht en dit en dit wordt er al gedaan', dan 'Jullie hebben er geen verstand van dus jullie moeten je mond houden'.