Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:50

Kinke schreef:
Die zwarte haarbal van mij heeft onze grote wilg rondom ontdaan van de bast, zeker een meter hoog....boom gaat het zo te zien niet overleven :(

Bomen in weides worden daarom ook meestal afgezet:
Afbeelding

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:53

deze kan niet afgezet worden, staat pal naast de zandweg tussen onze weides. Dan kan de loonwerker er niet meer langs. Had nooit verwacht dat deze boom gesloopt zou worden, had 2 PRE's, die deden dat niet. Een Tinker echter.....

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:49

Zelf overweeg ik een rij met reuzenbamboe, van die wintergroene, om een onbeschut stuk paddock af te schermen. Iemand hier vlakbij heeft op die manier een soort labyrint gecreƫerd waar de paarden in kunnen schuilen. Niet afdoende voor volledige beschutting tegen regen, wel heel effectief tegen wind (en naar mijn idee vinden paarden harde wind vervelender dan regen)
Ze eten er wel van maar vreten het niet volledig kaal.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:27


Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:35

OH gut :') prachtig dit :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:06

Zullen we dat ook maar meteen voor Sinterklaas regelen? Dat paard kan natuurlijk echt niet meer anno nu.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:24

SusanH schreef:
Zullen we dat ook maar meteen voor Sinterklaas regelen? Dat paard kan natuurlijk echt niet meer anno nu.


En de stoomboot kan ook niet meer. Veel te hoge CO2 emissies LOL

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:02

Nou ja, wees eerlijk, als iemand op bokt op zo'n ezeltje ging zitten had je gauw de honderd pagina's aan 'Dit kan echt niet!' 'ponypletter2!' 'dierenbeul!'
Afbeelding


Ik kan de humor van de elektrische brommer wel waarderen. :') Ik zou zelf gewoon een grotere ezel/muildier voorstellen maar dat mag natuurlijk ook niet, gewoon om het principe. :+

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:24

oef dat is idd wel erg triest voor het ezeltje. Waarom nemen ze niet gewoon een muildier daarvoor? De gemiddelde leek ziet toch amper verschil tussen een ezel en een muildier.....en is historisch een stuk correcter dan een electrische brommer, want die bestonden beide toen nog niet.

Of desnoods een groot hobbelpaard op wieltjes, als een geschikt muildier niet gevonden kan worden. Die is zo aan te passen dat die in notime op een ezel lijkt. Kwestie van een andere staart en grote oren en je bent voor de gemiddelde kijker wel klaar toch....

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:58

Dat ezeltje kan prima, als Jezus net een wandelpauze heeft om even de benen te strekken.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:52

Even gezocht op de passiespelen en het is een voorstelling die 1x per tien jaar gegeven wordt. Maar dan wel een halfjaar 5x per week.

Maar er staat ook dat er meerdere ezels voor gebruikt worden en dat zie je ook op de foto's. De een is groter dan de ander. De ezels op de foto's werden getraind door meisjes.

Nu zie ik zo snel niet hoe lang er op het dier gereden wordt, maar als er 1 of 2x in de week iemand 10 minuten op zo'n ezel zit, is het weliswaar sneu, maar niet onoverkomelijk.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:38

Ezels zijn lastdieren, die vervoeren doorgaans wel zwaardere dingen dan een man van normaal postuur. En dan vaak nog bergopwaarts ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:50

elnienjo schreef:
Ezels zijn lastdieren, die vervoeren doorgaans wel zwaardere dingen dan een man van normaal postuur. En dan vaak nog bergopwaarts ook.

Een ezel is geen lastdier, de mens gebruikt het als lastdier. En dat ze doorgaans ( in het buitenland) zwaardere dingen vervoeren wil niet zeggen dat er geen grenzen hoeven te zijn in Nederland. Volgens mij is er ongelooflijk veel leed bij die ezeltjes in veel landen.

Jezus kan prima naast de ezel lopen als die er dan per se bij moet. Ik vind het altijd een idioot gezicht, zo'n grote man op zo'n klein ezeltje.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:57

Oh tuurlijk, elders in de wereld gebeurt het ook, dus moeten we hier niet zeuren. Want waarom zou je rekening houden met dierenwelzijn?

Ik zal maar op zoek gaan naar een ezel dan, hoef ik mijn 100+ kilo's ook niet zelf meer te dragen. Elders dragen die beesten dat immers ook.