EK Rotterdam: Goud voor Sanne Voets en Demantur RS2 N.O.P.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

EK Rotterdam: Goud voor Sanne Voets en Demantur RS2 N.O.P.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-19 15:16

knhs
Parasport

[ img ]
Sanne Voets met Demantur N.O.P. op het EK in Rotterdam. Foto: © FEI / Liz Gregg

De vierde dag van het EK in Rotterdam begon goed met een fijn gereden proef door Sanne Voets. In het Kralingse Bos werd de Brabantse amazone met Demantur RS2 N.O.P. in Grade IV door alle juryleden unaniem bovenaan gepunt en veroverde daarmee een klinkend gouden medaille met een percentage van 76.659.

Het eerste gevoel na de proef was voor Sanne Voets vooral opluchting. “Ik ben boven alles vooral blij dat we eindelijk konden beginnen. We zijn al sinds zondag in Rotterdam. Je krijgt van alles mee, je leeft mee met de andere ruiters en ik vond het daarom lastig om aan de ene kant de focus te houden en aan de andere kant te blijven ontspannen.”

Spannend
Sanne gaat verder: “Het is spannend om in eigen huis te rijden en dan ook zeker mooi en fijn dat het zo goed lukt. Bij het losrijden was Demantur goed voor elkaar en dat kon ik in de ring vasthouden. In de proef ging het bijna allemaal goed, ik had een klein hakkeltje in een overgang die ik niet goed begeleidde, dat was mijn eigen schuld. Ik was ook een beetje benauwd voor het geluid dat er uit het hoofdstadion komt, maar ik heb uiteindelijk niets gehoord en me er voor niets druk om gemaakt.”

Met afstand
Voets en Demantur RS2 N.O.P. piekten met name in de drafverruimingen en overgangen. De laatste middellijn en het afgroeten leverden nog eens vijf negens op. Zo bleef Sanne haar naaste concurrente Manon Claeys uit België met San Dior met afstand bijna drie procent voor. Het brons was voor de Zweedse Louise Etzner Jakobsson met Zernard.

[ img ]
Sanne Voets met Demantur RS2. Foto: © FEI / Liz Gregg

Uitslag Individual Test Grade IV
Goud: Sanne Voets - Demantur RS2 N.O.P., 76.659%
Zilver: Manon Claeys (Bel) - San Dior, 73.805%
Brons: Louise Etzner Jakobsson (Zwe) - Zernard, 72.902%

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: EK Rotterdam: Goud voor Sanne Voets en Demantur RS2 N.O.P.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:24

Yes! Gefeliciteerd!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, anselma, BeFunny, Bowo, DotBot, Facebook, geertje3, Hannerups, Latinnnn, majemalo, Monody, rocky_1995, Tamara1991, Thats_Me, vikawiek en 48 bezoekers