Frank Schuttert wint Grote Prijs Jumping Indoor Maastricht

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Frank Schuttert wint Grote Prijs Jumping Indoor Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 20:25

knhs
Springen

[ img ]
Frank Schuttert met Queensland E. Foto door aniek1985

Frank Schuttert is zondagmiddag winnaar geworden van de viersterren Longines Trophy Grand Prix of Maastricht. De ruiter van TeamNL was nog sneller dan zijn landgenoten Leopold van Asten en Maikel van der Vleuten, die elkaar in de barrage slechts 0.03 seconden toegaven. “Een fantastisch mooie overwinning”, liet Schuttert weten voor volgepakte tribunes in het MECC bij Jumping Indoor Maastricht.

Het publiek werd bij Jumping Indoor Maastricht getrakteerd op een super spannende grote prijs. Tien combinaties streden in de barrage om het felbegeerde Longines-horloge, dat vanavond om de pols van Frank Schuttert prijkt.

Schuttert reed zijn paard Queensland E foutloos en een razend tempo over het parcours van parcoursbouwer Louis Konickx. Op de finish bleek zijn tijd van 35.31 seconden 0.17 seconden sneller dan die van regerend Nederlands kampioen Leopold van Asten en VDL Groep Miss Untouchable die tot dan aan de leiding gingen. Makel van der Vleuten werd derde in de Grote Prijs en gaf slechts 0.03 seconden toe op de tijd van Van Asten met zijn paard Beauville Z.

De Fransman Kevin Staut kon het Nederlandse feestje als laatste starter in de barrage nog verpesten, maar dat lukte hem niet. Daarmee was de overwinning voor Frank Schuttert een feit. Voor Schuttert, die oorspronkelijk uit Ommen komt, is Maastricht bijna een thuiswedstrijd. Hij rijdt voor de stal van Jos Lansink, die net over de grens in het Belgische Meeuwen is gevestigd. Schuttert zat in de afgelopen jaren al een paar keer dichtbij een overwinning in Maastricht. “Dit is een fantastisch mooie overwinning. Hij stond ook hoog mijn lijstje”, vertelt Schuttert. “Ik ben trots op mijn paard Queensland E. Hij is een echte meewerker. Ik wil ook Jos Lansink bedanken dat ik hem mag rijden. Dit is een mooie overwinning voor onze hele stal. Ik ben er echt heel blij mee.”

Uitslag CSI4* Longines Trophy Grand Prix of Maastricht, 1.55m
1. Frank Schuttert, Queensland E, 0 – 0, 35.31 sec
2. Leopold van Asten, VDL Groep Untouchable, 0 – 0, 35.48 sec
3. Maikel van der Vleuten, Beauvillle Z, 0 – 0, 35.51 sec
4. Willem Greve, Zypria S, 0 – 0, 36.29 sec

Klik hier voor de volledige uitslag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, FrNo, Just_Natural, lucifertje, Monique1963, mooney, Pjotar, roekes, snorkel1986, webster543 en 27 bezoekers