Maxime Osse scoort met Kensington in Subli Competitie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Maxime Osse scoort met Kensington in Subli Competitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 22:34

persbericht
Dressuur

[ img ]
Winnaars vierjarigen

De luxe accommodatie van Manege de Kroo in Nieuw en Sint Joosland was zondag 14 juli het decor voor een competitiewedstrijd in de Subli Competitie voor Jonge Dressuurpaarden. Maxime Osse scoorde hoge ogen bij de jury met de vierjarige Kensington en ging naar huis met de overwinning in de rubriek voor vierjarigen. Bij de vijfjarigen eindigde Kim Noordijk met D’Joep bovenaan.

Voor Maxime Osse uit Heinkenszand was de Subli competitiewedstrijd in het Zeeuwse Nieuw en Sint Joosland praktisch een thuiswedstrijd. Met de vierjarige Kensington schreef ze overtuigend de rubriek voor vierjarigen op haar naam met 84,4%, de hoogste score van de dag. Ze vertelt enthousiast: ‘Ik had met Kensington echt super fijn gereden en dat onze proef beloond wordt met zulke hoge punten is echt geweldig. Na onze proef was ik al heel blij en tevreden, maar ik had zeker niet verwacht dat we zouden winnen. Het was pas onze vierde keer samen op wedstrijd. Tijdens de competitiewedstrijden in Delft en Schijndel was hij nog wat onzeker en zat hij wat in zijn schulp, maar deze keer was hij meer op zijn gemak en liet hij zich echt zien. Sowieso kan Kensington extra goed draven, op dit onderdeel scoort hij altijd hoog. Maar zijn stap en galop zijn ook sterk. Plus dat hij nog eens heel knap is. Daarnaast heeft hij een top karakter. In de ring kijkt hij nergens naar en doet gewoon wat hij moet doen. Echt een heel fijn paard. De komende tijd gaan we nog een aantal Subli wedstrijden rijden en de halve finale van de Pavo Cup in Ermelo. Maar ik ga nu eerst hier even lekker van nagenieten, want ik zit nog even op een roze wolk.’
De tweede plaats bij de vierjarigen was voor Marieke Ponzo Dieu met Kingsdale, gevolgd door Aniek de Laat met naamgenoot Kingsdale op de derde plaats.

Vijfjarigen
In de rubriek voor vijfjarige dressuurpaarden lagen de scores redelijk dicht bij elkaar. Kim Noordijk stelde haar D’Joep net iets beter voor aan de jury en won met 79,4%. Als tweede eindigde Theo Hanzon met Johnny Cash met 78,6%. Emma van den Hooven en High Hope maakte het podium compleet met een score van 76,2% en een derde plaats.

De eerstvolgende wedstrijd in de Subli Competitie voor Jonge Dressuurpaarden zal plaatsvinden op 7 september in Tolbert.

Uitslagen Subli competitie Nieuw en Sint Joosland 14 juli 2019:

Vierjarigen
1. Maxime Osse – Kensington (v. Bordeaux) – 84,4%
2. Marieke Ponzo Dieu – Kingsdale (v. Everdale) – 80,8%
3. Aniek de Laat – Kingsdale (v. Lord Leatherdale) - 80,2%

Vijfjarigen
1. Kim Noordijk – D’Joep (v. Desperado) – 79,4%
2. Theo Hanzon – Johnny Cash (v. Bon Bravour) – 78,6%
3. Emma van den Hooven – High Hope (v. Sezuan) – 76,2%

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics en 23 bezoekers