Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 15:41

RTL Boulevard
Overige

Er kwamen bakken met kritiek binnen op het Instagram-filmpje van Douwe Bob waarin de zanger zonder zadel op een driejarige Fries reed.

Nu reageert de zanger zelf op de ophef. "Ik ben een onwijze dierenvriend en rij vanaf jongs af aan al paard", vertelt Douwe aan RTL Boulevard. "Paarden worden graag bereden, ook driejarige paarden. Neem maar eens een kijkje bij de echte paardenvolkeren rond de wereld die met hun paarden leven."

"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden. Buiten dat is dit ook nog eens onwijze dierendiscriminatie. Staar maar even lang en hard naar je varkenskarbonaadje vanavond. Die dieren worden levend gekookt."

Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 23-06-19 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:47

Nieuwsredactie schreef:
RTL Boulevard
Overige

van Douwe Bob waarin de zanger zonder zadel reed een driejarige Fries.


Vreemde zin...

Trouwens nooit geweten dat een Fries bij 3 nog niet beleerd mag worden?

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:49

Ok, zijn reactie staat vol met drogredenen, maar een beetje zonder zadel op een 3 jarige rondstappen is ook geen reden voor felle kritiek.
We slaan een beetje door met zijn allen op het moment bij dit soort beelden.
Ik heb de beelden niet gezien, dus ik weet niet of er fanatiek gereden wordt met dat dier. Dat zou dan ik dan zeker niet goedkeuren.

[o]

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:52

ikkedus schreef:
Ok, zijn reactie staat vol met drogredenen, maar een beetje zonder zadel op een 3 jarige rondstappen is ook geen reden voor felle kritiek.
We slaan een beetje door met zijn allen op het moment bij dit soort beelden.
Ik heb de beelden niet gezien, dus ik weet niet of er fanatiek gereden wordt met dat dier. Dat zou dan ik dan zeker niet goedkeuren.


Het filmpje staat in de openingspost. Noem ik niet bepaald 'een beetje zonder zadel op een 3 jarige rondstappen.'

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:53

ikkedus schreef:
Ok, zijn reactie staat vol met drogredenen, maar een beetje zonder zadel op een 3 jarige rondstappen is ook geen reden voor felle kritiek.
We slaan een beetje door met zijn allen op het moment bij dit soort beelden.
Ik heb de beelden niet gezien, dus ik weet niet of er fanatiek gereden wordt met dat dier. Dat zou dan ik dan zeker niet goedkeuren.


Het filmpje staat erbij.. En daar wordt je nou niet bepaald vrolijk van helaas..

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

eclair98
Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:53

Mijn god, die houding, die kleren, en dan ook nog zonder cap. Wát een voorbeeld :=

Los van het 3 jarige aspect, zijn verweer is echt dikke onzin :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:54

De beelden staan gewoon hierboven. Ik vind zijn rijstijl niet echt denderend op deze beelden, dat heb ik hem weleens netter zien doen. Probeert hij tegelijkertijd de vogeltjesdans te doen met dat rare gewapper met zijn armen of wat?

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:54

ikkedus schreef:
Ok, zijn reactie staat vol met drogredenen, maar een beetje zonder zadel op een 3 jarige rondstappen is ook geen reden voor felle kritiek.
We slaan een beetje door met zijn allen op het moment bij dit soort beelden.
Ik heb de beelden niet gezien, dus ik weet niet of er fanatiek gereden wordt met dat dier. Dat zou dan ik dan zeker niet goedkeuren.


Bekijk het filmpje even...

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:55

Volgens mij wilt hij opstijgen met die ellebogen :+.
Maar ja, met 3 jaar worden er al lange tijd veel paarden ingereden. Ik ken dit paard niet en kan echt niet zeggen of deze er al aan toe was of niet ..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:55

Nou zijn commentaar neem ik maar met 10 korrels zout. :') :+ Die paar kilo op zijn blote rug zal het paard vast niet veel doen. Maar waarom dat gejakker en daar trots op zijn begrijp ik niet. Dat ie trots is dat ie blijft zitten.... Het is gewoon een super brave Fries in mijn ogen. Er zullen er bij zijn die hem gelanceerd hadden.

Een paard met rust en beleid beleren zegt mij veel meer over de kunst van het beleren en de leermeester.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 23-06-19 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:55

En dan ook nog de opmerking van hem bij het filmpje: "Eerste keer galop voor deze 3-jarige. Jaja, handen laag. Blablablabla. Doe ‘t me maar na." Kan je vertellen, zijn zat mensen die je het na kunnen doen en ook nog is 100x beter :+

RobinSputnik
Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:57

Volgende keer misschien zonder kruisgalop :+ :')

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:57

Met verstand en beleid een driejarig paard rijden vind ik geen probleem, maar toen ik het filmpje zag, vroeg ik me wel af wat daar het doel van zou moeten zijn... Voor een eerste galopje kan ik me betere uitvoeringen en rijkunsten voorstellen.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:00

Gewoon een 2 rondjes racepartij in een zomerse baldadige opwelling.
Laten we gelijk dan ook een actie starten tegen alle manege paarden die tijdens ponykampen met beginners door de drunese duinen moeten crossen.

Het zou waarschijnlijk handig zijn als deze meneer een lesje ‚wat deel ik wel/niet op social media‘ zou nemen :+

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:01

Jezus dan maak je jezelf toch wel wat belachelijk vind ik, ik had het filmpje nog niet gezien maar nu begrijp ik waarom het nergens op slaat haha

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:02

Sizzle schreef:
Gewoon een 2 rondjes racepartij in een zomerse baldadige opwelling.

Het zou waarschijnlijk handig zijn als deze meneer een lesje ‚wat deel ik wel/niet op social media‘ zou nemen :+


Daar hoef je geen 3 jarige voor te pakken.

Anoeska
Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:03

Douwe Bob is een beetje een simple ziel, en vindt dit tof voor z'n volgers om te delen. Kijk mij eens een stoere cowboy zijn. Het fimlpje is niet heel netjes, maar paard zal er echt geen enorme last van ondervinden. Rondje raggen door het land doen 3-jarige wel meer, en nu zit er een ongeleid projectiel op z'n rug. Vast oncomfortabel, maar ik verwacht geen blijvende schade.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 23-06-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:06

Anoeska schreef:
Douwe Bob is een beetje een simple ziel, en vind dit tof voor z'n volgers om te delen. Kijk mij eens een stoere cowboy zijn. Het fimlpje is niet heel netjes, maar paard zal er echt geen enorme last van ondervinden. Rondje raggen door het land doen 3-jarige wel meer, en nu zit er een ongeleid projectiel op z'n rug. Vast oncomfortabel, maar ik verwacht geen blijvende schade.

Ik heb nog nooit van deze man gehoord, maar dit beschrijft hem wel ja. :') Blijvende schade vast niet, maar ik gun een jong paard wel een mooiere ervaring met een ruiter op zijn rug. Het kan ook behoorlijk mis gaan voor zowel ruiter als paard en daar hebben geen van beide wat aan.

primera
Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:06

Wat een brave 3 jarige zeg, ik denk dat menig drie jarig paard alleen de lanceerknop had geactiveerd bij dat gewapper en getrek.

Telpeva
Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:09

Citaat:
"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden

Ben ik de enige die hier nog nooit van heeft gehoord? En varkens die levend worden gekookt? leef ik dan onder een steen of verzint hij ze gewoon ter plekke.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:10

Waarschijnlijk stoerdoenerij van cowboy Bobby . Je moet toch wat. Paard zal waarschijnlijk allang mak zijn , heeft ijzers onder . Maar je bent een goeie cowboy zo!!!

Voor zijn opmerkingen, meneer had toen toch een Fries gekocht waar iemand dressuur mee reed?? Zou hij er met de stroomstok achteraan gelopen hebben :D

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:15

Ik schrik nergens meer van tegenwoordig, maar denk dat dit paard er minder last van houdt dan al die paarden in spanje die met 10 bitten in de mond in de piaffe geslagen worden :+

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:15

Sizzle schreef:
Gewoon een 2 rondjes racepartij in een zomerse baldadige opwelling.
Laten we gelijk dan ook een actie starten tegen alle manege paarden die tijdens ponykampen met beginners door de drunese duinen moeten crossen.

Het zou waarschijnlijk handig zijn als deze meneer een lesje ‚wat deel ik wel/niet op social media‘ zou nemen :+



Idd ja, wat een ophef om niks zeg!

Die hele ‘beleer een paard niet voor zijn 6e’ beweging begint knap maffioos te worden. Ik zou uit pure jeuk bijna geneigd zijn enters onder het zadel te brengen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:15

Tja op een driejarige rijden.. Op Bokt zitten ze er soms al op 2.5-jarige leeftijd op en dat lijkt ook steeds normaler te worden.
Maar dat raggen op het filmpje gaat natuurlijk nergens over.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Zeepsop
Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:19

Die moeten we maar naar zitles sturen denk ik. :')

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Django_Mette, GoogleAdsense en 77 bezoekers