Ahlmann net vader geworden en nu overwinning LGCT GP Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Ahlmann net vader geworden en nu overwinning LGCT GP Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 00:44

*bokt.nl / persbericht
Springen

[ img ]
Christian Ahlmann met Take a Chance On Me Z. Foto: LGCT / Stefano Grasso

Christian Ahlmann en Take a Chance On Me Z sprongen zaterdagavond naar de overwinning in de LGCT Grand Prix van Parijs. Hij deed dit slechts een paar dagen na de geboorte van zijn dochter eerder deze week. De Belgische amazone Celine Schoonbroodt-de Azevedo behaalde een droomresultaat. Met haar paard Cheppetta eindigde ze op de tweede plaats. De derde plaats was voor de Franse ruiter Kevin Staut met Calevo 2.

Het beste Nederlandse resultaat was voor de 24-jarige amazone Kim Emmen met de 11-jarige Delveaux. Na een foutloze barrage eindigde de amazone op een nette vijfde plaats. Marc Houtzager volgde met Sterrehof's Calimero op de zesde plaats. Deze combinatie wist de eerste ronde foutloos te blijven. In de barrage hadden ze helaas een balk en daarmee vier strafpunten.

Christian Ahlmann heeft zich met zijn overwinning geplaatst voor de LGCT Super Grand Prix tijdens de GC Playoffs in Praag in november. Hij zei: "Het was al een fantastische week met de geboorte van mijn dochter Ella afgelopen maandag. Mijn concentratie was niet wat het zou moeten zijn. Judy (zijn vrouw) was niet blij dat ik aan de wedstrijd ging deelnemen. Ze zei dat ik beter goed kon presteren dit weekend. Ik denk dat ze nu blij is!"

Over de LGCT Super Grand Prix zei Ahlmann: "Ik heb het vorig jaar vanaf de zijlijn bekeken. Het was fantastische sport en een geweldige sfeer. Een ongelooflijke dag, zelfs voor iedereen die niet mee deed aan de wedstrijd. Het was mijn hoofddoel om mezelf dit jaar te kwalificeren en dat is vandaag gelukt, dus ik kijk uit naar die wedstrijd."

"Take a Chance On Me is een familie paard, hij is tien en zijn vader is mijn voormalige Grand Prix paard Taloubet. Daarnaast is hij ook een dekhengst. Take a Chance was een laatbloeier, maar nu is hij klaar voor het echte werk. Het is een paard met veel kwaliteit. Vandaag had ik een ongelooflijk gevoel tussen de hindernissen, het was erg leuk en hij gaf me veel vertrouwen."

De Global Champions Tour vervolgt in Chantilly, vlabij Parijs, waar de twaalfde etappe volgend weekend op het programma staat.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Beauuum, Cowboy55, jansje73, Jorex, kimmetje26, kyrkelover, Melzazu, Nathachou, NathalieBoer, Sanet, Suziiiie, willievdh en 72 bezoekers