Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14037
Geregistreerd: 20-04-16

Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 13:15

rtv drenthe
Overige


De drie uur durende jubileumshow van het concours-hippique Eext is een groot succes geworden. Zo'n 1500 toeschouwers genoten van Patijn's Paarden Revue, waarin zang, dans en de vele facetten van de paardensport aan bod kwamen. "We kijken terug op een geslaagde avond", aldus Rienk Kluiving van de organisatie.

Eén van de hoogtepunten was het optreden van de Future Guys. Zes ruiters lieten op hun westernpaarden adembenemende stunts zien. In een moordend tempo gingen ze door de baan, waarbij de meest acrobatische toeren werden uitgehaald.

Veel applaus was er voor de menners, die een vaardigheidsproef reden met hun aanspanningen. Veelvoudig wereldkampioen IJsbrand Chardon was daarbij ook van de partij, maar de snelste tijd werd neergezet door de lokale favoriet Rudolf Pestman uit Eext met zijn opvallende bonte paard.

Bij de bezoekers waren veel lovende woorden te horen voor de gevarieerde show. "De hele entourage is prachtig, ik vind het echt indrukwekkend", zegt een vrouw tijdens de pauze. Na de onderbreking kwam nog een zesspan Shires in de baan, de grootste paarden ter wereld. Maar ook het twaalfspan Friese paarden met op de bok Augustinus Hoekstra zorgde voor kippenvel op de tribunes.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video van het twaalfspan Friese paarden:


"We hebben wel wat neergezet", constateerde Rienk Kluiving van de organisatie tevreden na afloop. "Het was veel werk, maar het is het waard geweest. Eext staat weer helemaal op de kaart. Over tien jaar bestaan we honderd jaar en dan moeten we ook weer iets speciaals doen vind ik, maar gelukkig kunnen we daar nog even over nadenken."

Klik hier voor foto's en een video met de hoogtepunten van de show.

Anoniem

Re: Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:35

Ja shit, had het laatst gezien, dacht nog "O leuk" Maar helemaal vergeten. Ziet er gaaf uit :D

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:06

Relaxed schreef:
Ja oliebol, had het laatst gezien, dacht nog "O leuk" Maar helemaal vergeten. Ziet er gaaf uit :D

Dat dacht ik ook net! Rijdt al een paar weken bijna dagelijks langs de aankondiging, maar had in mn hoofd zitten dat het pas over een maand was. Achja. Ziet er inderdaad erg tof uit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:38

De 12 span mensen zijn kennissen van mij. Ik zag op hun fb al wat filmpjes toen ze aan het oefenen waren met de 8 en 10 span. Wat een geweldig zeg. Kippenvel toen die over straat langskwamen.

KruiMig
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-03-18

Re: Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:26

Het was ook geweldig om mee te mogen doen!

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Publiek geniet van jubileumshow Patijn's Paarden Revue Eext

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:49

Wat een ervaring om voor zoveel enthousiast publiek te mogen rijden!
Ik heb er enorm van genoten.