Nederlands dressuurteam vierde in Landenwedstrijd Compiègne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Nederlands dressuurteam vierde in Landenwedstrijd Compiègne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 21:56

Persbericht KNHS
Dressuur

[ img ]
Emmelie Scholtens met Desperado. Foto door KellyDV


COMPIEGNE (KNHS) – Het Nederlandse dressuurteam is op de vierde plaats geëindigd in de
Landenwedstrijd van CDIO5* Compiègne, achter Groot Brittannië, Zweden en de Verenigde
Staten. Met het oog op het NK Dressuur volgende week bracht bondscoach Alex van Silfhout niet
zijn sterkste formatie aan start. IJzersterk waren de verrichtingen van Emmelie Scholtens
(Gorinchem) en de elfjarige hengst Desperado. Ze werden met een persoonlijk record vierde in de
Grand Prix en wonnen de Kür op Muziek met 81,585 procent.

In de Landenwedstrijd Dressuur tellen de plaatsingspunten voor het klassement. Met 1 en 4 punten was
Emmelie Scholtens de beste combinatie voor TeamNL. Met haar goedgekeurde KWPN-hengst
Desperado (v.Vivaldi) won ze met een voortreffelijk proef de Kür op Muziek. Ze lieten Helen
Langehanenberg en Dempsey achter zich. “Dat had ik echt niet verwacht. Zij zijn echt van wereldklasse
en waren derde in de Wereldbekerfinale”, vertelt Scholtens vanuit Frankrijk. “Iedereen was heel positief
over Desperado. Het is ook een paard waar mensen graag naar kijken en echt een geweldige hengst. Ik
ben blij en trots. Een schat van een paard is het ook nog. Ik ben bijna overdonderd door dit succes. Ik weet natuurlijk zelf dat Desperado een heel goed paard is en hij wordt steeds sterker en beter. Hij is zo compleet en heeft een hele mooie uitstraling. In de Grand Prix waren we vierde en hadden we nog een paar kleine foutjes. Als ik naar de protocollen kijk, dan zit er nog veel meer in.”

“Ik reed de Kür op de Muziek van mijn andere hengst Apache en dat pakte heel goed uit. Ik ken die proef ook goed. Het ging nog beter dan in de Grand Prix. Apache en Desperado zijn twee heel verschillende paarden in en om de ring. Desperado is heel cool met alles er om heen, maar in de ring gaat de turbo er op. Ik ben zo blij met beide hengsten."

Volgende week hoort Emmelie Scholtens dan ook tot de favorieten op het NK Dressuur in Ermelo.
“Desperado krijgt nu twee dagen wat rust en dan is hij denk ik klaar voor het NK.” Patrick van der Meer (Naaldwijk) en Zippo reden in de Kur op Muziek van de Nations Cup naar de zevende plaats. Tommie Visser-van Puijenbroek en Daniellle Heikoop maakten het Nederlands team compleet.

Uitslag Landenwedstrijd CDIO5* Compiègne (Frankrijk)
1. Groot Brittannie, 24 pnt
2. Zweden, 27 pnt
3. Verenigde Staten, 51 pnt
4. Nederland, 55 pnt

Uitslag Grand Prix
1. Patick Kittel (Zwe), Well Done de la Roche CMF, 77,283%
2. Carl Hester (GB), Hawtins Delicato, 76,348%
3. Helen Langehanenberg (Dui), Dempsey FRH, 75,957%
4. Emmelie Scholtens (Gorinchem), Desperado, 74,804%

Uitslag Grand Prix Kur op Muziek
1. Emmelie Scholtens (Gorinchem), Desperado,81,585%
2. Helen Langehanenberg (Dui), Dempsey FRH, 80,775%
3. Shelly Francis (USA) Danilo, 79,610%

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



EllyC
Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Nederlands dressuurteam vierde in Landenwedstrijd Compiègne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:31

Zo'n leuk concours dit, we komen er al jaren.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chldsy, daphne_xxx, Destinietje, Geertema, HighFly_, MyWishMax, Room_Soesje en 72 bezoekers