Hitmaker aan kop in het ZZ-Zwaar

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie
Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Hitmaker aan kop in het ZZ-Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 14:07

*KNHS
Dressuur

[ img ]
Foto door aniek1985

In Blaricum kwam Jennifer Sekreve aan de start met de KWPN-hengst Hitmaker. De Wynton-zoon scoorde net geen 70 procent in de selectie om de Roelofsen Horse Truck-competitie.

Het was volgens Sekreve niet haar beste proef met Hitmaker. “Ik ben heel tevreden, maar ik weet dat het nog heel veel beter kan. Hitmaker loopt heel makkelijk door deze proef heen, maar zijn wat kleine punten die nog beter kunnen. De pirouettes hebben veel kwaliteit en de wissels zijn heel ruig, maar door de onervarenheid ontstaan er toch schoonheidsfoutjes. Ik wil hem dit seizoen de tijd geven om ervaring op te doen.”

Geen NK
Om die reden start Jennifer de Wynton-zoon (uit Maduna elite sport-dres D-OC van Cabochon, fokker K. van Zaanen uit Amsterdam) ook niet op het NK volgende week. “Ik wil voorkomen dat er teveel druk op komt te staan. Het is zaak om hem netjes op te leiden en zorgen dat alles nog meer bevestigd raakt en we hem kunnen ontwikkelen naar een nog hoger niveau. Dit zijn mooie scores, het kan alleen nog veel beter. We geven hem de tijd om alles op zijn plek te laten vallen.”

Er is niets wat hij niet kan
“Hitmaker heeft veel go. Door die werklust stap ik er elke dag met plezier op. Er is niets wat hij niet kan. Hij gaat makkelijk opzij. Hij kan verruimen, hij verzamelt makkelijk. In de verzamelde oefeningen toont hij heel veel techniek. Hij stapt goed, zijn galop is extra en ook in de draf doet hij aparte dingen”, besluit de amazone.

Geniaal naar topscore
In de Prix st. Georges ging de KWPN-hengst Geniaal naar 73,82 procent. De Vivaldi-zoon (uit Wocky elite IBOP-dres PROK D-OC van Biotop) liep al twee keer eerder in deze klasse en wist alle keren boven de 70 procent te scoren. Dat betekent dat amazone Dinja van Liere met goede kaarten het Nederlands kampioen ingaat met het fokproduct van de familie Traa uit Maren-Kessel.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ en 23 bezoekers