[FOTO] AVS Westernriding cup + WRAN C

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101665
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

[FOTO] AVS Westernriding cup + WRAN C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 17:39

*Bokt.nl
Western
Door Bellatrix

Eindelijk mocht ik weer fotograferen voor de DAWRA afgelopen zondag. Hun AVS Western Riding Cup vond plaats op Stal Schaerwijde te Zeist en tevens werd de show gedeeld met een WRAN C show. De DAWRA staat voor Dutch Arabian Western Riding Association. Om hier aan deel te nemen moet je paard ten minste 50% Arabisch bloed hebben. De WRAN staat voor Western Ruiter Associatie Nederland. Hier mag je met elk ras starten.

De wekker werd om 06.15 gezet en dat is best vroeg voor de zondag! Warm aangekleed met 5 lagen, een sjaal en handschoenen ging ik op weg. Het was rustig op de weg en voor ik het wist was ik er al. De stal ligt mooi in het bos. De zon scheen en dat maakte het iets minder koud.

De jury voor de deze dag was Barry Schuurman. Hij stond in de hoofdring. Omdat er zoveel inschrijvingen waren zijn ze in de ochtend ook in de kleine bak gestart, tegelijk met de hoofdring. In de kleine bak was Paulette Zorn jury.

We begonnen om 08.00 in de hoofdring met de DAWRA showmanship at halter beginners. En in de kleine bak met WRAN in hand trail. Ik stond de hele dag bij de hoofdring dus ik heb geen foto's van de kleine bak.

Er was 1 start bij de in hand trail en dat was Canisia Romani met Ashraf al Shams en haar score was 72,5. In de hoofdring werd Annelieke Stoop met Kashmira Lazize 1e met 49,5 punten.

[ img ]
Annelieke Stoop met Kashmira Lazize

In de kleine bak was het tijd voor de WRAN in hand trail L4. Daar werd met 70 punten 1e Chantal van Driel met Gypsy Queen. En in de hoofdring was Rowan van Dommelen met BR Gunsmoke for Cash de enige start en zij had een score van 54.

De WRAN western pleasure was aan de beurt in de hoofdring en die was gevuld met 5 starts. Daar werd Petra Smedes-Wallinga de eerste plaats toebedeeld. Zij reed de merrie SQ Bright Star N Cash.

[ img ]
Petra Smedes-Wallinga met SQ Bright Star N Cash

Volgende onderdeel was de WRAN western horsemanship L3. Dit onderdeel had 6 starts waarvan 1 helaas een DQ had. Winnares was Canisia Romani met Ashraf al Shams.

Om 09.20 begon in de kleine bak de DAWRA in hand trail beginners. 6 starts en maar 3 geplaatst. Met op 1 Annelieke Stoop met Kashmira Lazize.

Om dezelfde tijd begon in de hoofdring de WRAN showmanship at halter L4. Deze klasse had 5 starts waar van 1 niet geplaatst. Chantal van Driel met Gypsy Queen won ook deze rubriek met 69,5 punt.

Om 10.00 was het tijd voor de WRAN trail L3 in de kleine bak. 6 starts en maar 2 geplaatst. Als eerste werd geplaatst Canisia Romani met Ashraf al Shams. Ze had een score van 67.

Tegelijkertijd begon in de hoofdring de WRAN reining L4. Daar waren 3 starts en 2 geplaatst. 1e werd Mex Hougardy met PR Quixote Misty May.

[ img ]
Mex Hougardy met PR Quixote Misty May

Volgende onderdeel in de kleine bak was de WRAN trail L4. 7 starts en 5 geplaatst met als winnares Marion de Vester met OK Juster Dandy. Ze had een score van 67.5.

In de hoofdring gingen we verder met de WRAN reining L2. Er waren 3 start en 2 geplaatst. Eerste werd Rowan van Dommelen met de hengst BR Gunsmoke for Cash. Zij had 67,5 punt.

[ img ]
Rowan van Dommelen met BR Gunsmoke for Cash

In de kleine bak kwam 1 combinatie aan start in de WRAN in hand trail L2. Dat was Wieneke van Holsteyn met de merrie Footworkdunitgreat. Ze had 70 punten.

In de hoofdring was het tijd voor de WRAN reining L1. Er waren 2 starts en ook allebei geplaatst. Maar met een verschil van 1,5 punt won Rowan van Dommelen het toch van Wieneke van Holsteyn. Rowan had 66 punten.

[ img ]
Wieneke van Holsteyn met Footworkdunitgreat

De DAWRA trail beginners in de kleine bak had 4 starts maar er werd er maar 1 geplaatst. Dat was Elma Louwe met Gaziya. Ze had 51,5 punt.

Eén van mijn favoriete onderdelen begon in de hoofdring. De WRAN ranch riding L2. Deze rubriek had 7 starts en ze waren ook allemaal geplaatst. Als eerste geplaatst was Rob Hotton met HickorysGoldenChild. Hij had 69,5 punt.

[ img ]
Rob Hotton met HickorysGoldenChild

Bij de WRAN trail L1 in de kleine bak waren 2 starts maar helaas beide niet geplaatst.
En bij de WRAN trail L2 was er maar 1 start. Miranda Hagen – van Amstel met Cactus Cruiser. Zij had 66,5 punt.

Het laatste onderdeel in de kleine bak was de DAWRA trail amateur/open. 3 starts en 2 geplaatst. De 3e combinatie had geen startnummer opgespeld en was daarom gediskwalificeerd. Winnares met 63,5 punt was Canisia Romani met Ashraf al Shams.

[ img ]
Canisia Romani met Ashraf Al Shams

Na de lunch gingen we verder met de WRAN western horemanship L4. Er waren 7 starts en die waren ook allemaal geplaatst. Met een mooie score van 70 wist Marije Caudron met CJ Dahjan Bey Wisznu de eerste plaats binnen te slepen.

[ img ]
Marije Caudron met CJ Dahjan Bey Wisznu

Next was de DAWRA western horsemanship beginners. 3 starts en 2 geplaatst. Met 66,5 punt won Jo-Linda Godee met DA Hadaya.

[ img ]
Jo-Linda Godee met DA Hadaya

Bij de WRAN western pleasure L4 kwamen er 6 aan start. Nikita Dudart met de merrie Lolien won deze rubriek.

[ img ]
Nikita Dudart met Lolien

Bij de WRAN ranch trail L4 kwamen er 2 aan start en ook hier won Nikita Dudart met Lolien.

In de DAWRA ranchtrail amateur/open kwam er 1 aan start. Monica van Duyvenbode met Erogant. Zij kreeg 67 punten van de jury.

[ img ]
Monica van Duyvenbode met Erogant

De WRAN ranchtrail L2 had 3 starts. Sabrina Dijkstra met Ima Funny Character won met 68 punten.

[ img ]
Sabrina Dijkstra met Ima Funny Character

En als laatste onderdeel van de dag was de WRAN western horsemanship L1 aan de beurt. 2 starts en 1 geplaatst. Met 69 punten won Veronique Rutten het van Robin Barkey.

[ img ]
Veronique Rutten met Indian Skip Bar

[ img ]
Robin Barkey met Badgers Luck Boots

Het was een lange maar gezellige dag op een mooie locatie.
Voor alle foto's kijk hier: https://www.facebook.com/MarliesTrap/me ... 279&type=3

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:02

Leuk om te lezen :D Het was zeker gezellig *\o/* *\o/*

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] AVS Westernriding cup + WRAN C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:11

Mooie foto's en mooi overzicht van de dag.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [FOTO] AVS Westernriding cup + WRAN C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:16

Het was zeker weer gezellig, maar voor mij persoonlijk wel erg druk. Maar hulde voor de organisatie die het tóch allemaal passend heeft weten te krijgen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:18

Mooie foto's, erg leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Azmay, Elitedeux, Joesje, Koekie_186, Majestic-12, Manadeluca, MyLittleAnna, Piekosjj, pretparkpony, rocky_1995 en 63 bezoekers