Heart Touch naar Italiaanse topruiter Piergiorgio Bucci

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Heart Touch naar Italiaanse topruiter Piergiorgio Bucci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 21:06

persbericht wendy scholten / stal van hoof
Transfer, Springen
Ingezonden door bokker Ketaki
[ img ]
Heart Touch. Foto: Persbericht Wendy Scholten

De door Willem van Hoof en Yvonne Copal zelf gefokte KWPN-hengst Heart Touch (Untouched x Vingino x Mermus R) is met het oog op de sport gedeeltelijk aangekocht door de Italiaanse springruiter Piergiorgio Bucci. Van Hoof, Copal en familie Boekee blijven mede-eigenaren.

De zesjarige Heart Touch is niet het eerste paard dat via Stal van Hoof naar de Italiaan gaat, wiens stal in het Belgische Achel staat. Bucci’s huidige top Grand Prix-hengst Casallo Z (v. Casall) was als tweejarige ook van Van Hoof en hij bemiddelde eveneens bij de aankoop van de goedgekeurde Casall-zoon Casago door Bucci. Meer topruiters komen bij Stal van Hoof ‘shoppen’, recent kocht nummer één op de wereldranglijst Harrie Smolders zich nog in bij de getalenteerde Escape Z, een zoon van zijn eigen tophengst Emerald Z.

Bucci over de eerdere aankopen: “Dat zijn echt toppaarden. Het contact met Willem is heel goed. Toen ik hoorde dat ik Heart Touch kon proberen, heb ik geen moment getwijfeld. Ik was meteen enorm van dit paard gecharmeerd. Hij heeft veel talent, vermogen en balans. Echt een paard voor de toekomst!”

Vastomlijnde plannen heeft de Italiaan nog niet met de Untouched-zoon. “Hij komt over een paar dagen hier naartoe. Ik ga hem eerst lekker rijden en neem hem te zijner tijd mee naar een paar kleine shows. Daarna kijken we wel verder, hij krijgt de tijd.”

Heart Touch is dit jaar via diepvriessperma beschikbaar voor de fokkerij. Drie jaar geleden slaagde hij voor het KWPN-verrichtingsonderzoek met 83 punten, waaronder een 8,5 voor techniek, 9 voor vermogen en 8,5 voor aanleg als springpaard. Uit dezelfde stam komen bekende sportpaarden waaronder de goedgekeurde hengsten Gullit, New Cuba Libre en Vion Cup-winnaar Boemerang, Within Temptation en Captain.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:11

ik ben heel benieuwd hoe deze combi zich gaat ontwikkelen :j :j :j *\o/* *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, AhrefsBot, amand0, Annienke, Anoukjuuuhh, bonnielau, daiswees, janneke_S, Lielle, marleen_88, Rijsa, Setteli, sterregoud, Tam12345, vilo en 100 bezoekers