Zijldijk: vijf weken oud hengstveulen vermist **UPDATE**

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:29

Verschrikkelijk, je ergste nachtmerrie.

@Rocamor sloten en omgeving zijn al uitgekamd schijnt.

@speurneusc wolven zitten volgens mij nog niet zover noordelijk, maar zou er dan niet iets van een veulen gevonden moeten zijn (hardop denkend)?


sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:37

laran schreef:
Rocamor schreef:
Sanne, is er veel riet langs die sloten? Ook de sloten van een buurperceel?

Waarom denken ze aan diefstal?


Ze hebben alle sloten gemaaikorft dus dan hadden ze hem wel moeten vinden.


Inderdaad, ze zijn eerst ook een paar dagen aan het zoeken geweest voordat ze een oproep geplaatst hebben. Als hij niet in de sloten of in de omgeving te vinden is snap ik dat de volgende gedachte diefstal is.


sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:25

Rocamor schreef:
Helder, dank beiden voor de aanvullingen. Hoop echt dat het veulen teruggevonden wordt.

Waren er geen markten in de buurt in die tijd?



Zoek voor de grap Zijldijk eens op. Ik woon er om een kleine 5 km vandaan. Het is echt een gehuchtje met gehuchtjes er omheen. Een iedereen kent iedereen gemeenschap.

Het is echt zo'n plek waar je dit soort zaken totaal niet verwacht. Ik schrok ook echt wel even toen ik dit las. Het is natuurlijk altijd rot en verschrikkelijk als zo iets gebeurt, maar de plek ligt totaal niet aan een weg waar je rijd als je onbekend bent in de omgeving.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:05

assie schreef:
Nouja... vanaf Zijldijk zit je natuurlijk wel zo op de eemshavenweg en vanaf daar is het niet idioot ver naar Duitsland.

Hoop dat ie snel gevonden wordt.


Vanaf Zijldijk wel, maar op de plek waar de merrie met veulen stond niet. Daar kom jij als je niet bekend bent niet 1, 2, 3, langs.

Blijft klote, hoop ook dat hij snel en gezond terecht komt.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:03

superpony schreef:
Hebben ze helemaal niks kunnen zien aan het gedrag van de merrie?

Het is wel vreselijk, ongeacht wat er gebeurt is.

Ik denk dat niet elke diefstal heel bewust gebeurt en mensen ook om het schattige veulentje kunnen stelen, ipv verder denken aan; prijs, vlees, werk. Maar je zou dan ook denken dat er sporen zijn.


De merrie schijnt van zondag tot dinsdag onrustig en zoekend geweest te zijn. Maar niet dat ze bijv. duidelijk op 1 plek bij een sloot bleef staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers