Vraag het Teamlid: balance januari 2022

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Vraag het Teamlid: balance januari 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 08:46

* Bokt
Bokt Community

Deze eerste maand van het nieuwe jaar is moderator balance aan de beurt om wat meer over zichzelf te vertellen.

[ img ]
Eigen fok van balance


Hoe lang ben je al teamlid?
Ik ben sinds 2011 teamlid, eigenlijk alleen als moderator.

Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het is fijn om mee te kunnen helpen bij de grootste paarden community van Nederland. Het leukst vind ik het contact met Bokkers, soms heb je hele leuke gesprekken via pb omdat je iemand hebt aangesproken. (Soms ook minder gezellige gesprekken maar dat hoort er blijkbaar ook bij ;) )

Wat is je grootste blunder?
Heb je even? :+ been there, done it. Een berichtje dat voor een moderator bedoeld was in een reactie op een melding naar de melder sturen bijvoorbeeld. Iets wat ik mezelf achteraf kwalijk heb genomen is ooit mijn bemoeienis toen geopperd werd dat een paard/pony er maar eens flink van langs moest krijgen omdat het dier zich ongewenst gedroeg. Door mijn reactie was ik natuurlijk niet objectief en dat was op zijn zachtst gezegd onhandig.

Kan je omschrijven hoe een dag als mod eruit ziet?
Elke dag even kijken naar de nieuwe berichten op de fora. Dat is voornamelijk in het tabblad Kantine maar ook de teamberichten. De meldingen worden elke dag gecheckt en behandeld. Dat gaat eigenlijk onderling heel soepeltjes.

Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
O ja, ik lees ook graag op andere forum onderdelen waar ik niet modereer. Ik hou van reizen, als dat enigszins mogelijk is dus bokt is de eerste plek waar ik zoek naar ervaringen. Eigenlijk wel heel apart dat er over bijna elk onderwerp dat in me opkomt wel iets te vinden is op het forum.

[ img ]
De overleden hengst


Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Dat zijn er best veel. Bokkers die ziek zijn en overlijden bijvoorbeeld. Ik ben eens op bezoek geweest bij zo'n bokker en dat was best wel een heftige ervaring. Het is voor mij dan wel een dingetje om dat anoniem te doen, daar hoeft geen ruchtbaarheid aan gegeven te worden wat mij betreft. Maar ook het overlijden van bekende boktpaarden zoals bijvoorbeeld heel recent Katinka die virtueel veel mensen heeft laten meegenieten terwijl ze tot op hoge leeftijd deel uitmaakte van het huifkar span.

Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Mijn paarden zijn een beetje mijn weide ornamentjes. Ik vraag weinig van ze, alleen dat ze zich in mijn nabijheid netjes gedragen. En bij de smid en bij de mensen om mij heen natuurlijk. Als gevolg daarvan heb ik er verschillende gehad die schuw en gesloten waren maar zich goed op hun gemak gingen voelen. Het gekke is -of misschien wel helemaal niet- dat er toch een sterke band tussen mij en hen is. Mijn schuwe IJslander waarvan ik achteraf hoorde dat de smid hem bij de vorige eigenaar niet meer kon behandelen loopt los op ons terrein te scharrelen. Alleen als ik weg moet gaat hij op de track om de wei of in zijn paddock. In juni is mijn oude zwarte hengst gestorven nadat we twee weken voor zijn leven gevochten hebben. Ik kan er nog niet over praten zonder vol te schieten. Hij was ook een beetje afwachtend, kwam bij het hek van zijn wei staan als hij behoefte had aan aandacht maar was er vooral ook als ik niet goed in mijn vel zat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Gabortje, goesju, Laurahh, manonutjuh, Melzazu, miranda_147, Ponytante, Rose94, Soepkipje, Travel_me, YandexBot, Yvette81 en 38 bezoekers