Corona update: Geen amateursport tussen 17.00 en 5.00 uur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:28

Dammie schreef:
Ja deze maatregel gaat de gezondheid van de thuiswerkende Nederlander absoluut positief beïnvloeden: na een werkdag achter het beeldscherm kun je prima verder met andere beeldschermen ontspannen en je lijf soepel houden.
:roll:


Precies sportscholen ook al dicht. Niet iedereen wil en kan na werk lekker in het donker buiten sporten



Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 11:40

karuna schreef:
Niet leuk maar dan maar wel in het donker gaan wandelen, hardlopen, of weet ik wat. Paardrijden van je eigen paard mag nog steeds, alleen les is verboden. En je hebt de weekenden overdag ook nog voor sporten in het licht. Er zal wat aanpassing nodig zijn misschien maar stilzitten is niet nodig. Iets anders gaan doen als vervanging misschien wel.

Er zal iets moeten gebeuren, en waar ligt de grens dan? Mag de ene sport wel, de andere niet. Beter dan alles maar even stilleggen, scheelt een hoop ja maar hij mag wel en ik niet ...


Wandelen en hardlopen is natuurlijk niet hetzelfde als gericht trainen. Ik ga zelf bijvoorbeeld drie keer in de week naar de sportschool. Dat is nodig voor de klachten die ik heb.
Dat is niet te vervangen door bijvoorbeeld wandelen of hardlopen. Thuis deze oefeningen doen is natuurlijk ook niet mogelijk, je kan geen sportschool in huis bouwen.

Ik vraag mij dus af of er daadwerkelijk zoveel besmettingen worden opgelopen tijdens het sporten. Mensen zijn niet gezellig aan het doen, 1,5 meter is prima haalbaar, je moet al een corona pas hebben.

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:51

Ik was bij de eerste lockdown helemaal eens met de maatregelen maar ondertussen begint de bereidheid sterk te dalen.

Aanpassingen maken zijn niet voor iedereen zo makkelijk. Werktijden aanpassen gaat niet zo makkelijk bij veel beroepen. Maar ook het inrichten van je eigen sportschool moet je maar ruimte en financiële middelen voor hebben.

Ik deel dezelfde vraag als mkango. Hoeveel mensen worden werkelijk besmet in de sportschool? Er zijn plekken waar veel meer mensen samen komen. Denk aan scholen of kerken. Die worden ook niet gesloten. Er wordt gesproken over gezonder leven, maar dan sluiten ze de sportscholen en sportlessen.
Ik snap het principe maar er is bij de meeste soorten makkelijk 1,5 meter afstand te houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _HS_, Kabayo, kimmetje26, moonfish13, Violaatje, ziechriet en 86 bezoekers