[FOTO] Dutch Endurance Festival (NK) 2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:59

lissisanne schreef:
Leuk verslag! Wat een uithoudingsvermogen.

Wat me opviel is dat sommige ruiters met sneakers rijden? Zijn er geen regels voor kleding bij zo'n wedstrijd?


Enige regel die er is is dat je mouw moet hebben. Daarnaast als je geen hak hebt van zoveel cm moet je korven gebruiken. We rijden met sneakers omdat we ook stukken zelf rennen (al dan niet bij de keuring) en laarzen rennen gewoon niet tof :')

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel


billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:27

Hannanas schreef:
Ik ben gek op endurance, van mij mogen er veel meer foto’s geplaatst worden. Vind het tuig en de kleding van de ruiters ook altijd een feest om te zien, zadels opzoeken etc

Ik zie dat iemand de sneakers opvalt. Mij valt op dat er toch relatief veel ruiters rijden met een Engels-gericht zadel ipv de types Gaston Mercier en ultra lichtgewicht etc.



Sinds de nieuwe gewicht's regels waarbij alle cei 1 en 2 sterren 70kg moeten wegen en de 3sterren 75 kg is een engels zadel iets meer gewicht. Jeugd moet 60 kg wegen maar enkel bij een uitschrijving van ceiY anders moeten ook de 14 jarige ruiters 70 kg gaan wegen :(:)

De prestige lijkt de overhand te hebben op deze foto's
Hannanas schreef:
De filmpjes op je website zijn ook echt genieten!


Dankjewel! Erg jammer dat ik dit jaar een te jong paard om deel te mogen nemen aan de CEI's en er veel minder grooms toegestaan was, anders was ik wel van de partij geweest met nog meer filmpjes :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel


billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:54

Hannanas schreef:
:wow:
Oké dus lichter dan 70 en 75 kilo mag niet in die klassen? Zwaarder wel? Vandaar die zwaardere types zadels, en bij eentje zag ik zelfs een “onder dek” waar volgensmij lood in kan, met daaronder de welbekende lekker dikke wolachtig sjabrak.

In een ver grijs verleden heb ik getraind op endurance paarden, godzijdank oa op een Gaston Mercier. Zat echt goddelijk.


Nee lichter echt niet. Je word gewoon van je paard geplukt zodra je uit de loop komt en mag dan gelijk wegen. Ben je te licht dat lig je eruit. Steekproef gewijs. Dat extra dek is inderdaad een lood pad en dan een de wol dekjes voor de druk. :D ik ben gezegend met een wat breder lijf. Andere moeten echt vechten voor het gewicht

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:32

Marjo schreef:
billy3105 schreef:
Nee lichter echt niet. Je word gewoon van je paard geplukt zodra je uit de loop komt en mag dan gelijk wegen. Ben je te licht dat lig je eruit. Steekproef gewijs. Dat extra dek is inderdaad een lood pad en dan een de wol dekjes voor de druk. :D ik ben gezegend met een wat breder lijf. Andere moeten echt vechten voor het gewicht


Dat gewicht gaat dan dus over het geheel, ruitergewicht + tuigage als ik het goed begrijp?


Zadel, dek, singel en borsttuig. Alles behalve je hoofdstel dus :j

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dito, heidy_wilco, judithM, Kabayo, Majestic-12, neline11, REYNIR, rosak en 23 bezoekers