Het doorgeefstokje van mei: Pandakaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van mei: Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-20 22:19

*Bokt.nl
Bokt community



Na een paar dagen wat minder weer zitten we nu weer volop in de zon! Wat minder fijn voor degene onder ons die de hele dag in de felle zon staan/sporten. Een beetje regen is welkom overigens, maar dat laat nog even op zich wachten. Voor het 2e doorgeefstokje van mei hebben we bokker Pandakaas benaderd. Weer 10 hele leuke antwoorden kwamen binnen. Benieuwd? Lees dan gauw verder in het 2e doorgeefstokje van mei!


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat is al weer 14 jaar geleden! Ik denk dat ik aan het rondzoeken was op internet over paard gerelateerde dingen en zo op bokt uit ben gekomen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Pandakaas schreef:
Maar wat ben je nou aan het doen met rijden? Wat ben je nu aan het proberen?
Dit was een topic over hoe een paard iets ronder te rijden.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Oeff, wat zal ik eens zeggen :') Laat ik het er op houden dat ik duidelijk 14 jaar jonger was haha.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Zo bekend ben ik hier niet volgens mij, ik was ook zeer verbaasd toen mij gevraagd werd dit in te vullen! Het zou kunnen van een aantal volgtopics die ik geopend heb over mijn drachtige minipaardjes? Maar nu ik al een paar jaar geen veulentjes meer heb misschien van de topics over welsh a Sarah. Het is nogal een uniek uitziende merrie, wellicht dat mensen haar herkennen als ze weer eens voorbij komt.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Vooral veel lezen, foto’s kijken en informatie opdoen. Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer. Ik vind het heel interessant om te zien hoe mensen dingen doen, bekijken, oplossen, ect. Je kan ook gewoon zoveel leren. Niet dat je alles maar gelijk moet overnemen, maar je komt altijd weer dingen tegen die je verder kan onderzoeken of zelf niet over nagedacht zou hebben. Maar ook is het interessant en soms vermakelijk om discussies te lezen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh, maar natuurlijk! Het leek mij geweldig een verwaarloosde pony te redden en die er helemaal bovenop te helpen! En dan zou natuurlijk blijken dat het een top dressuur pony zou zijn :D
(al zou ik niet ontkennen dat ik nu nog steeds graag eens een pony op zou willen knappen die er niet al te best aan toe zou zijn)

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik ben al heel gelukkig en tevreden! Mijn pony’s staan aan huis, woon in een heerlijke omgeving en heb lieve mensen om me heen. Maar als alles kan wat ik zou willen en hoe mijn leven er dan uit zou zien? Mijn droom is om mensen te kunnen helpen door middel van mijn pony’s of dieren. Mensen met trauma’s, kinderen met probleemgedrag, mensen met een beperking, kinderen van gezinnen die het geld voor les op een manege echt niet hebben, ect. Dat ik gewoon iedere dag mag genieten van het feit dat je deze mensen kan helpen en gelukkig ziet zijn. En ja, een prachtige grote paardenlocatie zou daar geweldig voor zijn maar aan de andere kant is het ook heerlijk om zelf iets te kunnen creëren op de plek waar je al woont en gelukkig bent :)

8. Vraag van Nessie: Wat is je ultieme droom in de paardensport?
Mijn ultieme droom in de paardensport.. Nou eigenlijk mag voor mij het woordje ‘sport ‘ weggelaten worden. Had je het me een aantal jaren geleden gevraagd, dan wilde ik hogerop in de dressuur komen. Ik had een heerlijk talentvol paard die ik heb opgeleid tot Z niveau maar hoe hoger ik kwam, des te meer ik merkte dat ik dit niet was wat ik wilde. Tussendoor nog een veulen mee gefokt die we ook hebben aangehouden. Toen we gingen verhuizen naar de plek waar we nu wonen en de paarden aan huis kregen merkte ik pas hoe een paard echt in elkaar zit. Ik begon me meer te verdiepen in het welzijn, natuurlijk gedrag en werken aan de hand. Het stukje sport trok me totaal niet meer en ben gestopt met rijden. Uiteindelijk hebben we de paarden ook verkocht, gelukkig naar hele fijne huisjes waar we nog steeds wat van ze horen af en toe.
Ik heb mijn opleiding in de paarden gedaan en heb toen een hele lang periode stage gelopen bij iemand met Amerikaanse minipaardjes. Daar is mijn liefde voor de kleine paardjes ontstaan en zo was het dan ook niet gek dat toen er de mogelijkheid was om paarden aan huis te houden er mini’s kwamen. Door de jaren heen daar steeds meer in verdiept, veulens gefokt en uiteindelijk is mijn doel nu om ze in te gaan zetten als therapie paardjes. Dat is voor nu een droom die halverwege is, de geschikte paardjes heb ik al uitgeselecteerd maar nu moet ik zelf nog de papieren halen om er echt gecertificeerd mee aan de slag te kunnen gaan voor bv instellingen.
Ik had nog wel altijd een droom, een gaaf welshje te hebben. Die heb ik gevonden in Sarah! Met haar, maar ook met de minipaardjes, wil ik graag aan de hand gaan werken. Ik vind het een uitdaging om vanaf de grond je paardje zo goed mogelijk te kunnen trainen. Soms zie ik paarden de zo ontzettend gaaf in vrijheid zijn getraind en net als de dressuur paarden alles kunnen, maar dat vind ik dan persoonlijk toch net even dat extra ‘wauw’ hebben.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Wendy_Komen. Ik was op een paardenmarkt en zag iemand met een heel mager welshje naar de trailers lopen. Thuis kwam ik er achter dat het een bokker was die haar van de markt heeft meegenomen om nog een kans te geven. Ze had een volgtopic aangemaakt voor Bambi en deed zoveel moeite voor de pony. Dat is mij altijd bijgebleven.

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Zou je nu nog eens een ‘bambi’ van de markt halen nu je de ervaring hebt hoeveel zorgen en werk het was?

I am because you were


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau en 75 bezoekers