Merrie en veulen beschoten met glazen knikkers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Merrie en veulen beschoten met glazen knikkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:02

Vanuit Nederlandse wetgeving zou een zaak niet snel geseponeerd worden omdat "het niet zwaar genoeg is". Wel kan ik me in deze casus voorstellen dat er geseponeerd wordt vanwege gebrek aan bewijsmateriaal (indirect is niet genoeg om iemand te veroordelen). Ergens denk ik dat er kans is dat de journalisten de motivatie iets te makkelijk hebben samen gevat of niet helemaal goed begrepen hebben, en dat het seponeren in dit verhaal voornamelijk gebeurd doordat er te weinig bewijs is. In dit soort situaties is het namelijk ook heel moeilijk om strafbaar handelen zonder twijfel aan te tonen. Veel bewijsmateriaal in dit soort zaken is indirect en/of moeilijk te verkrijgen. Een groot onderzoek kost geld, en het budget is afhankelijk van de politieleiding en verdeling van de gelden.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, boemel, daliance, Donderwolk55, Eretria, Facebook, furious, GrapeshotBot, Hannerups, IASCrawler, koenlover, MDWStables, Merel___, Plus_en_Min, s1993, scoebje, Silenna, TheWelsh en 34 bezoekers