Australisch paard wint spannende Melbourne Cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:48

Pantykous schreef:
Waikiki schreef:
Deze fractuur zal volledig hersteld worden en het paard is in zeer goede en liefdevolle handen. Dit paard krijgt meer zorg en aandacht dan jullie denken. Of kunnen veroorloven ;)


En tot welke leeftijd dan? Want die docu over renpaarden die en masse geslacht worden in Australië loog er niet op.

Nou heb ik niks tegen de rensport, vind het juist prachtig, en ook niks tegen slachten. Maar dat is wel een hele duistere keerzijde van de medaille.


Ik kan dit soort nieuwsberichten ook niet meer lezen zonder direct de docu over het slachten weer in m'n hoofd te krijgen. Ik hoop dat deze winnaar een beter lot heeft.

Ik heb overigens ook niets tegen de rensport, wilde "vroeger" graag jockey worden. 8-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:06


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:12

Mkango schreef:
Ik heb de reportage inderdaad gezien, en het overgrote merendeel van de paarden die ze bij naam noemen, valt in de categorie die ik aanhaalde en zijn verre van kampioenen, met uitzondering van twee (hoewel die ook bij lange na geen Melbourne Cup materiaal waren): Tahitian Black en War Ends. Prijzengeld, waar zij sterk de nadruk op leggen, zegt imo niet zoveel over de kwaliteit van het paard, want het prijzengeld in Australië is één van de hoogste ter wereld; rating en klasse waarin ze racen zegt meer over het kaliber, en dus ook het kaliber paard dat het meest bij de slacht eindigt. :) Het is goed dat men zich bekommert om het lot van deze dieren, maar mijns inziens zijn de Melbourne Cup contenders niet de paarden die het grooste risico lopen in de rij bij de slacht te eindigen, deels dus ook omdat ze zich bewegen voor het oog van de hele wereld en de pers.


Oke, ik heb er verder niet zoveel verstand van.
Maar ik vind het wel fijn om te horen dat deze winnaar dan waarschijnlijk een beter lot gegund is.

Hopelijk gaan de paarden van het andere kaliber ook een betere toekomst tegemoet.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Australisch paard wint spannende Melbourne Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:14

Dit is mooi om te zien en een goed iniatief! duidelijk dat deze paarden wel een goed pensioen hebben/ krijgen. En zelfs een memorial, heel mooi.

Nu inderdaad ook nog voor de mindere goden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, ComscoreBot, ElCid, Lucia88, Misslev, Pieke_Gwen, really_me, Supertje, Traiectum, xPabloBokt en 73 bezoekers