Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:03

Het punt is niet of het veilig is of niet om te paard naar school te gaan (want ik denk dat daar te paard rijdne absoluut niet veilig is, en al zeker niet in de ochtendspits).
Het probleem dat ze onder de aandacht willen brengen is dat iemand een busabonnement koopt, er op rekent dat er een bus gaat komen, maar helaas... heel vaak geen bus. Dan wacht je toch nog een poosje, want bussen zijn ook vaak te laat. Maar dan komt er gewoon helemaal geen bus. Snel plan B dus: ofwel terug naar huis, de fiets nemen en heel snel proberen die 10 km te fietsen. Of anders pa of ma bellen om je te brengen. Vervolgens op school op je kop krijgen omdat je weer te laat bent. Een mens zou van minder eens op zijn paard stappen.
Verder hebben we in Belgie nog een heel onhandig system van bussen : er zijn Vlaamse, Waalse en Brusselse bussen. Ieder blijft op zijn grondgebied, wat ook de efficientie van de lijnen niet verbetert. En soms moet je als reiziger 2 abonnementen kopen, dus ook 2x betalen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:44

Blussem schreef:
Luca03 schreef:
Want iedereen heeft zomaar een mountainbike staan? Ik heb een plooifietsje van Decathlon. Die overleeft dat echt niet :')

Declathon heeft ook hele mooie betaalbare moutenbikes. En als je in zo omgeving woont dan koop je ook eerder moutenbike dan een stadsfiets.

Een mountainbike is erg leuk, maar op een plek waar er geen afgescheiden fietspad is en druk verkeer is een mountainbike net zo gevaarlijk als een andere fiets.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:49

Andreeaa schreef:
Ik vind het wel een leuke actie. Wie heeft er nu als kind niet de droom gehad om te paard naar school te kunnen. Paard heeft lekker beweging gehad en staat lekker in een droge stal. Moest gelijk denken aan de boekjes van Bianca.

Ik vrees dat haar rit iets minder idyllisch is. Iets met drukke wegen, veel verker en uitlaatgassen.
De rit is imo enkel bedoeld om de busmaatschappij wakker te schudden *\o/*

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:57

Orsje schreef:
Zelfs al is het met de fiets te doen..

Bussen horen op de afgesproken tijden te rijden? Waarom de "schuld" bij een 15 jarige leggen dat ze maar de fiets moet pakken als openbaar vervoer maar doet waar het zin in heeft?

Of zeg ik nou iets raars?

Nee, niet raar. Vooral omdat het meisje waarschijnlijk een abonnement heeft, en dus al betaald heeft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie