Restauratie Gouden Koets verloopt voorspoedig

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Re: Restauratie Gouden Koets verloopt voorspoedig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:52

We kunnen discussiƫren of 1,2 miljoen redelijk is voor de restauratie van zo'n koets... Maar wat ik me afvraag is waarom we uberhaupt nog zo veel geld uitgeven aan het koningshuis terwijl er oudjes in bejaardentehuizen zitten die wegkwijnen. Prioriteiten...


Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:59

janderegelaa schreef:
Chumo schreef:
We kunnen discussiƫren of 1,2 miljoen redelijk is voor de restauratie van zo'n koets... Maar wat ik me afvraag is waarom we uberhaupt nog zo veel geld uitgeven aan het koningshuis terwijl er oudjes in bejaardentehuizen zitten die wegkwijnen. Prioriteiten...

Nee, dat is een ander potje. Zo hebben we in Nederland overal potjes voor.

Er kwijnen geen oudjes weg in bejaardenhuizen. Nederland heeft 1 van de beste ouderenzorg ter wereld.
Maar als jij zo betrokken en vindt dat er oudjes wegkwijnen dan kun je altijd vrijwilliger worden!

https://zorgvrijwilligerswerk.nl/vrijwi ... bejaarden/


Leuk die potjes, maar waar komt dar geld vandaan? Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. De koning krijgt een dikke uitkering van 5,8 miljoen per jaar. Dan kan het wel uit een ander potje komen maar dat wil niet zeggen dat we het niet anders kunnen besteden toch?

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:30

janderegelaa schreef:
De koning krijgt in 2019 een uitkering van 926.000 euro. Dat is zijn salaris.

Dat andere geld is geen salaris maar geld voor personeel etc. Dat ontvangt een president ook want die heeft ook een chauffeur, beveiligers, huispersoneel etc.


En dat is toch ook bizar. Dat ze beveiligers voor hun eigen veiligheid hebben begrijp ik maar personeel?! Wat mij betreft is dat hele koningshuis zo ouderwets en voegt het weinig meer toe hier in nederland. Behalve dat sommige mensen het leuk vinden want ja het is traditie. Cultureel nederlands erfgoed? Ik ben niet zo sentimenteel en hecht er zelf weinig waarde aan. Gelukkig merk ik dat ook steeds meer aan de jongere mensen *\o/* Ik heb hoop dat in de toekomst het geld wat nu gebruikt word voor het koningshuis naar mensen gaat die het harder nodig hebben. Ook al is het op een begroting van 300 miljard bijna niets, ik weet zeker dat ze er in het onderwijs om staan te springen.

Kiezen we dan voor de sentimentele waarde of voor extra geld naar het onderwijs bijvoorbeeld. Voor mij geen moeilijke keuze.

Chumo
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:19

janderegelaa schreef:
Nou, er is toevallig net 150 miljoen van het Nederlandse onderwijs afgegaan en 100 miljoen wordt naar Afrika overgemaakt door diezelfde minister. Misschien moet je daar eens gaan klagen.
[ Video ]


Afgezien van het feit dat 100 miljoen naar Afrika sturen ook niet mijn keuze zou zijn begrijp ik niet zo goed waarom je dit er nu bij haalt. Ik zou het geld voor de gouden koets anders besteden als ik de keuze had gehad maar helaas, die heb ik niet. Gelukkig mag ik wel zelf kiezen welke mening ik heb net zoals jij zelf een keuze hebt om daar op te reageren of niet. Als jij je zo stoort/ergert aan mijn geklaag raad ik je aan het geen aandacht te geven ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Facebook, ikkedus, NienkeThella, nikkel, rosak en 28 bezoekers