Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:04

Je kind pamperen hoeft niet, maar bewust een risico nemen komt in mijn hoofd niet voor.

Het is leuk en prachtig. Ik snap ook dat er echt gelachen wordt! Tot er Dalijk een andere bestuurder in je veewagen met 11 kinderen klapt!

Het is dan ineens "Wauw wij deden dat vroeger ook. Blij dat het niet bij ons is gebeurd." Of "Welke ...... verzint het om zoiets te do e n?"

Ik snap het lolletje maar keur het echt af.


GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:59

superpony schreef:
GabberGill schreef:
Je kind pamperen hoeft niet, maar bewust een risico nemen komt in mijn hoofd niet voor.

Het is leuk en prachtig. Ik snap ook dat er echt gelachen wordt! Tot er Dalijk een andere bestuurder in je veewagen met 11 kinderen klapt!

Het is dan ineens "Wauw wij deden dat vroeger ook. Blij dat het niet bij ons is gebeurd." Of "Welke ...... verzint het om zoiets te do e n?"

Ik snap het lolletje maar keur het echt af.


Ja, en dan verbied je dit, gaat je kind naar school, loopt er een mafketel naar binnen en die begint te schieten.
We leven in een andere wereld dan 30/40jr terug, maar voor het ene gevaar dat nu beperkt wordt, is allang zoveel meer terug gekomen.

En natuurlijk gebeurde er vroeger ook echt veel ellende. Maar mensen maakten elkaar niet gek. Internet was er niet en dat was een mega groot verschil.

Als ik terug kijk, had ik echt al 100x keer dood kunnen zijn, maar heb wel onwijs veel lol gehad en geleerd.
Daardoor misschien wel een hele bezorgde moeder geweest altijd. Maar de meest nare ongelukken gebeuren als je het niet verwacht en zijn vaak echt niet te voorkomen.

En al zou je alles afschermen voor kinderen, verleggen ze zelf wel grenzen, doen stoute dingen, nemen risico's etc etc.
Ik denk eerder dat je wat kan voorkomen, door ¨begeleid¨ stout te doen.



School is nodig om ze op het rechte pad te krijgen en voor de toekomst. Ik vind dit dus een stupide vergelijking. Ik zeg nergens dat niemand het mag doen en het mooie is dat ik mijn dochter erg vrij laat en leert dat ze mag vallen en dat ik haar help met opstaan indien nodig, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik onnodig gevaar opzoek ten kostte van haar leven.

Bescherming is niet meteen betutteling.

En ja ik heb ook wel eens in een veewagen gestaan, maar als ik nu terugdenk zou ik het niet zomaar weer doen, omdat ik nu meer gezien heb dan toen. Ik denk dat wij als ouder er juist zijn om ze uit bepaalde situaties te houden of het in ieder geval beperken.

Als ik echt zo was als dat jij uitdrukt dan zou ik nergens meer heen gaan, maar ik zie het stukje meerwaarde van een ritje in de veewagen niet. Helemaal niet als je je bedenkt wat er wel degelijk kan gebeuren.


GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:35

Het gaat om het feit dat het een terechte boete is. Daar begon het mee toch? Op het rechte pad zetten in de zin van "Gewoon leren en normaal deel te nemen aan de maatschappij met een opleiding of enige educatieve vorm."

Ik zeg nergens dat ik het zou verbieden. Ik keur het af en zou de mogelijke gevolgen vertellen die kunnen gebeuren. Wat ze daarmee doet is haar eigen keuze!

Ik denk dat we elkaar gewoon even niet begrijpen.

Ik vind het beboeten van zoiets namelijk rechtvaardig, maar ik snap de lol ervan, maar ook de gevaren. Ik zou het als ouder afkeuren, maar mocht het gebeuren ofzo zou ik niet door het dak vliegen van woede.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Annemiekev, Dido2316, Earth, Eve_Nie, Ginny135, Grainey, GrapeshotBot, Iloveiswan, juval, Kidde, Lauss_, MerleSimone, Miran, NinaCharlie, NorwayFjord, supertammy, xPearl, xrobbiee en 30 bezoekers