Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:31

Vroeger deden we dat met ponykamp inderdaad ook met de dropping. Of in een veewagen.

Het mag misschien niet en is niet 100% veilig, maar je kind op de fiets naar huis laten fietsen is dat ook niet altijd, dus tja.......


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:57

Nou dat!! Onze zoon voetbalde........Moet je op zaterdag middag op de SEH terecht komen. Zit vol met kids die voetballen, hockeyen etc.

Ik heb van mn 8e tm mijn 12e elk jaar ponykamp gedaan en er is bij ons echt nog nooit iets gebeurt. 5 leiding gevende op iets van 20 kids, altijd lol, totaal onbezorgd en elk jaar dropping met veewagen of trailer.
Elkaar bang maken in het donker was erger :)

O, ja met schoolkamp ook nog droppingen in de Ardennen. OOk gevaarlijk, maar ooooooo zooooo leuk geweest.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:28

Het was niet beter OF slechter, maar er werd wel minder over alles gezeurd. Elke dode is er eentje teveel, maar zonder risico's kan je niet leven.

Fijn dat de verkeersdoden minder zijn, maar dan doet een gek je kind wat aan, of ze doen elkaar wat aan.....Je kan het niet voorkomen en waar je aan de ene kant regels maakt en beschermt, gaat er ergens anders weer veel mis.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:17

GabberGill schreef:
Je kind pamperen hoeft niet, maar bewust een risico nemen komt in mijn hoofd niet voor.

Het is leuk en prachtig. Ik snap ook dat er echt gelachen wordt! Tot er Dalijk een andere bestuurder in je veewagen met 11 kinderen klapt!

Het is dan ineens "Wauw wij deden dat vroeger ook. Blij dat het niet bij ons is gebeurd." Of "Welke ...... verzint het om zoiets te do e n?"

Ik snap het lolletje maar keur het echt af.


Ja, en dan verbied je dit, gaat je kind naar school, loopt er een mafketel naar binnen en die begint te schieten.
We leven in een andere wereld dan 30/40jr terug, maar voor het ene gevaar dat nu beperkt wordt, is allang zoveel meer terug gekomen.

En natuurlijk gebeurde er vroeger ook echt veel ellende. Maar mensen maakten elkaar niet gek. Internet was er niet en dat was een mega groot verschil.

Als ik terug kijk, had ik echt al 100x keer dood kunnen zijn, maar heb wel onwijs veel lol gehad en geleerd.
Daardoor misschien wel een hele bezorgde moeder geweest altijd. Maar de meest nare ongelukken gebeuren als je het niet verwacht en zijn vaak echt niet te voorkomen.

En al zou je alles afschermen voor kinderen, verleggen ze zelf wel grenzen, doen stoute dingen, nemen risico's etc etc.
Ik denk eerder dat je wat kan voorkomen, door ¨begeleid¨ stout te doen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:08

Het voorbeeld wat ik noem dat er een gek de school binnenkomt, heeft niks te maken met het feit dat school nodig is om te ontwikkelen.

School is zeker niet!!! om ze op het rechte pad te krijgen. Daar zijn de ouders voor!! En daar gaat tegenwoordig dus heel veel mis al.

Prima wat jij vindt, maar anderen vinden dat niet. Ik ben de meest bezorgde moeder die er is, maar ben wel realistisch. Onze zoon is volwassen en wij waren beiden heel bewust van de gevaren door wat we zelf hebben uitgehaald en meegemaakt.

Maar hoe meer je verbied, hoe meer ze zelf gaan uit proberen, ontdekken etc.

Prima dat jij in een veewagen staan onzin vindt. Dan schaffen we dat af, maar komt er echt iets anders voor terug. En zoals altijd moeten er dan eerst vreselijke ongelukken gebeuren.

Alle keren dat ik in een veewagen of trailer heb gestaan, waaronder 5x pony kamp, had ik een wereld tijd. Dat zijn jeugd herinneringen die onbetaalbaar zijn.

Als dat gevaarlijk is, hadden mijn ouders me sowieso niet moeten laten paardrijden, want wat wij deden en misschien nog weleens doen is ook gevaarlijk. Net als autorijden, fietsen, traplopen etc. Alleen hou ik daar geen leuke herinneringen aan over, maar is het moeten......

ALLES is gevaarlijk, maar als er iets gebeurt komt het onder de aandacht. Ja, ik vind de ongelukken vreselijk. Maar ELK ongeluk is vreselijk en je gaat ze niet voorkomen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Elf jongeren in paardentrailer; automobilist op de bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:07

Ik ben juist bang dat als je alles gaat verbieden, ze zelf veel gevaarlijkere dingen zoeken. Zoiets als dit kan je onder begeleiding van een volwassene doen en dan is het spannend en leuk. Maar doe of mag je niks meer, willen ze toch iets....

Ik heb best stout gedaan, maar daarom ontspoor je niet meteen natuurlijk. Ik heb alleen hele mooie herinneringen die je ook niet wil missen.

Mijn vader was erg bezorgd en misschien heb ik andere dingen daardoor weer wel gemist. En ik was zelf bezorgd. Maar dan moet je een balans vinden, want later alleen maar denken; dat mocht ik allemaal niet, kan ook geen leuke jeugd herinneringen geven.

In mijn tijd ging iedereen achterin de stationcar en zo naar partijtjes of je werd zo thuis gebracht. Ook echt levens gevaarlijk als je erover nadenkt.
Nu hebben we op papier 10x veiligere auto's, hele goede auto zitjes, maar zijn we ook echt beperkt geworden. Als je 1 autozitje hebt, kan je al niet meer 4 kinderen naar huis brengen of ergens met de kinderen naartoe.
De een zal daar makkelijker over zijn, dan de ander.

Mijn ouders lieten ruim 40jr terug al gordels plaatsen achterin en mijn broer en ik hadden wel zo een zwarte, harde auto kuip. Maar mijn familie vond het bespottelijk en gooiden hun 4 kids gewoon los achterin.

Wat mij altijd is opgevallen dat de mensen die zelf heel precies zijn en netjes de pech hebben dat er iets mis gaat en mensen die heel makkelijk zijn, nooit iets lijkt te overkomen.

Dat iets niet mag en niet veilig is, snap ik echt. Maar we moeten het niet als zware misdaad gaan beschouwen omdat het weleens ernstig mis is gegaan. Want dan kan je echt niks meer doen. Overal en altijd gaat er weleens iets ernstig mis. Ook als je je aan alles houdt qua veiligheid etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Babootje, Bytespider, daliance, Lukasje, maava, mvdende, Nickeltje, roekes, senna21, xdesix, Xhiske, xMelody en 47 bezoekers