Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eventueel
Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:11

Ayasha schreef:
IsabelleN schreef:
Dat is een hard gelag wanneer je net in de stijgende lijn zit. Beeldschoon paard om te zien.
Er zit voor mij nog wel een andere kant aan: het karakter dat hij ook vererfde. Dat vind ik beslist geen aanwinst voor de fokkerij. Wat Getup al schrijft: doodeng en voor de normale ruiter gevaarlijk.

De Apache nakomelingen die ik ken zijn eigenlijk allemaal even lief. Hele mensgerichte paarden. Onder het zadel erg vlug maar niet gemeen. Ik vraag me af waar die nakomelingen zijn die hem die negatieve reputatie geven want ik heb nooit begrepen waar dat gedoe om het karakter dat hij zogenaamd vererfde vandaan kwam. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Mensen lijken steeds minder moeite te willen doen om met hun dier om te gaan. Lopen er tussen die dood zijn maar het zelf nog niet weten en nog doen ze alsof ze god weet wat voor monster onder zich hebben.

De Apache die ik zelf gehad heb was het liefste paard dat ik ooit gekend heb. Van nature sensibel maar niet zo dat er niet mee te werken viel IMO. De korte periode dat ik hem beleerd heb was hij razendsnel weg met de "bedoeling" en erg werkwillig. Helaas ook erg jong gestorven door omstandigheden. Maar ik ben er zeker van dat dit in andere omstandigheden een heel fijn, werkbaar paard geworden zou zijn.

Het zit allemaal in het koppie, maar zolang ik Apache kon volgen, had ik mezelf wijs gemaakt dat mijn kerel nog niet helemaal weg was (wat natuurlijk onzin is maar goed.) maar nu is Apache ook niet meer. Bloedmooi dier was het ook...



We hebben zelf een Apache (x Negro), inmiddels 5, gekocht toen hij 3 was en net onder het zadel. Het is de allerliefste, knuffeligste, sociale goedzak die we ooit gehad hebben! Werkwillig onder het zadel, nieuwsgierig, tikkie afgeleid soms, maar nooit gemeen of gevaarlijk. Gewoon een jong paard.

Zonde van dit prachtige dier, had graag nog veel van hem willen zien!



eventueel
Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:47

Anoniemk2 schreef:
Over een aantal jaren durft meer als de helft van de amateurs niet meer op dit soort paarden te zitten die zo hoog in het bloed staan vanwege de moeilijke karakters en dat geldt niet alleen voor de apache nakomelingen. Het lijkt wel of er tegenwoordig kanonskogels gefokt worden i.p.v. bewerkbare rijpaarden.


Niemand hoeft een Apache, of een Jazz, of een Wathetdanookmagzijn te kopen hè. Dus de meer-dan-de-helft die het niet aandurft, koopt gewoon iets anders. Neemt niet weg dat er een prachtpaard overleden is wat een gemis voor zijn ruiter, zijn verzorgers en de sport is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Axel_Valerie, CharleyT, jugito, Lielle, marte_kandia, Phonix, purny, roosjenat, Serena_Milco en 26 bezoekers