Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:42

Ik schrok ook toen ik dit las..heb hem dit jaar nog in actie gezien en vind het sneu voor haar omdat ze net in de stijgende lijn zaten inderdaad. Maar vooral ook sneu voor het dier, 14 is nog jong..en je verwacht HB inderdaad niet snel bij een topsportpaard op dat niveau. Maar het is een rot aandoening die inderdaad secundair kan ontstaan..en dat lijkt me hier ook het geval anders was het waarschijnlijk ook niet gelijk zo ernstig geweest.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:25

Babootje schreef:
Wat bedoelen jullie met secundair ontstaan van HB ? Als gevolg van medicatie bv als prednisolon of cortisonen? Want daarvan is wel bekend dat je
Met hb gevoelige paarden mowt uitkijken.


Ja of als gevolg van een al gevoelige stofwisseling, dan kan de minste verstoring HB veroorzaken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:19

Nouja een amateur paard was deze hengst natuurlijk niet, en ik heb ook wel een aantal "projectpaardjes" van hem langs zien komen.
Maar ze hebben allemaal een moeder uiteraard..en sensibel hoeft geen probleem te zijn als het direct in de juiste kundige handen valt.
Een een dressuurpaard moet ook weer sensibel genoeg zijn voor het hoogste werk, anders komt ie er ook niet.

Hij zelf was nogal veel hengst, ik vond het knap hoe ze hem ondanks dat kon rondsturen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Galaika, Irma77, Jorex, Kabayo, Kimsel94, Kopmeeuw, Miran, Ponytante en 28 bezoekers