Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:05

Dorine92 schreef:
Ik ken hoefbevangenheid totaal niet als een “kwpn-ziekte”. Meer de dikke shetjes van de kinderboerderij enz die dat krijgen. Van die beestjes die onbeperkt gras kunnen eten terwijl ze daar niet tegen kunnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe een toppaard die waarschijnlijk een heel management om hem heen heeft, dit kan krijgen? Ik zit hier sinds ik het vervelende nieuws heb gehoord over te piekeren en ik kan het niet loslaten. Vind dit ook wel cruciale info als paardeneigenaar dus ik hoop dat iemand dit kan uitleggen

Hoefbevangenheid kan ook optreden als een paard corticosteroïden of prednison gekregen heeft, het gebeurd niet vaak maar het risico is er wel. Ook kan stress een reactie in het lichaam veroorzaken met als gevolg hoefbevangenheid.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:03

JessicaD88 schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ken hoefbevangenheid totaal niet als een “kwpn-ziekte”. Meer de dikke shetjes van de kinderboerderij enz die dat krijgen. Van die beestjes die onbeperkt gras kunnen eten terwijl ze daar niet tegen kunnen.
Kan iemand mij uitleggen hoe een toppaard die waarschijnlijk een heel management om hem heen heeft, dit kan krijgen? Ik zit hier sinds ik het vervelende nieuws heb gehoord over te piekeren en ik kan het niet loslaten. Vind dit ook wel cruciale info als paardeneigenaar dus ik hoop dat iemand dit kan uitleggen


Vind ik ook super opmerkelijk. Ook nog steeds met de uitleg hier en met googelen over hoefbevangenheid. De uitleg die ik overal lees, dan snap ik niet dat zon paard dat krijgt... En Poetin idd


Heb je ook de uitleg over heb na medicijn gebruik gelezen? Het ene paard heeft nergens last van en het andere paard reageert er heel erg op. Je weet het niet van te voren hoe een paard erop reageert. En dat kan heel heftig zijn.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers