Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Keurhengst Apache (UB40 x Krack C) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:38

Hier nog een fan, zo jammer en zo *** om je dier, partner, zo te verliezen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:20

IsabelleN schreef:
Dat is een hard gelag wanneer je net in de stijgende lijn zit. Beeldschoon paard om te zien.
Er zit voor mij nog wel een andere kant aan: het karakter dat hij ook vererfde. Dat vind ik beslist geen aanwinst voor de fokkerij. Wat Getup al schrijft: doodeng en voor de normale ruiter gevaarlijk.

De Apache nakomelingen die ik ken zijn eigenlijk allemaal even lief. Hele mensgerichte paarden. Onder het zadel erg vlug maar niet gemeen. Ik vraag me af waar die nakomelingen zijn die hem die negatieve reputatie geven want ik heb nooit begrepen waar dat gedoe om het karakter dat hij zogenaamd vererfde vandaan kwam. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Mensen lijken steeds minder moeite te willen doen om met hun dier om te gaan. Lopen er tussen die dood zijn maar het zelf nog niet weten en nog doen ze alsof ze god weet wat voor monster onder zich hebben.

De Apache die ik zelf gehad heb was het liefste paard dat ik ooit gekend heb. Van nature sensibel maar niet zo dat er niet mee te werken viel IMO. De korte periode dat ik hem beleerd heb was hij razendsnel weg met de "bedoeling" en erg werkwillig. Helaas ook erg jong gestorven door omstandigheden. Maar ik ben er zeker van dat dit in andere omstandigheden een heel fijn, werkbaar paard geworden zou zijn.

Het zit allemaal in het koppie, maar zolang ik Apache kon volgen, had ik mezelf wijs gemaakt dat mijn kerel nog niet helemaal weg was (wat natuurlijk onzin is maar goed.) maar nu is Apache ook niet meer. Bloedmooi dier was het ook...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:04

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:
Is dit nu echt de plek voor dit soort opmerkingen?


Nou zeg dat wel!


En daarbuiten, denk ik dat mensen ook veel te gemakkelijk hun oordeel klaar hebben over paarden in de schijnwerpers wat het gedrag betreft. Tevens overschatten we onszelf mateloos. De mate waarin we zelfkritiek hebben en kritiek kunnen verdragen is drastisch gedaald, en zo drastisch is het aantal paarden met een 'zogeheten moeilijk karakter' (want we kunnen natuurlijk niet eerlijk zeggen dat we zelf zo slecht met dit soort paarden overweg kunnen) echt niet gestegen. :n

_/-\o_ Danku!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger
Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:50

Kimley schreef:
bulck schreef:

Je hebt wel eens gezien, jonge jonge... Het was een dekhengt en ja het was een sensibele bloederige (ook nooit een geheim van gemaakt), maar je kende de omstandigheden of situatie toch niet van dat moment. Een gekeurde dekhengst in de sport is wel wat anders dan het ruintje van de amateur. (en dan nog ik heb er ook wel gehad die op verplaatsing amper te bestijgen waren, door de omgeving, stress en het jeugdige, jolige)
Karakter van hengsten wordt zo vaak verwisseld met de hormonen die door die lichamen gieren.
Allicht had dat paard als ruin een totaal ander paard geweest, maar slecht karakter? Dan was die nooit succesvol GP gaan lopen. Verder heeft die nooit de ruiter in de steek gelaten.

Ik ken genoeg leuke en brave Apache nakommelingen.

Soit het is vooral spijtig, want hij was bloedmooi en een prachtige combinatie om aan het werk te zien.


Maar ze zegt ook nergens dat ze zijn karakter slecht vind ;)
Ze zegt alleen dat wat ze gezien heeft erg heftig vond.. :)

‘Met gevaar voor eigen leven’ komt voor jou niet neer op slecht karakter?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Rupser, SassyMoon en 40 bezoekers