OM: waardebon voor pony mag niet

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:47

Santos_05 schreef:
Dan gaan we ook honden-fokkers en eigenaren van Dekreuen aanklagen als ze betaling in ''1-puppy'' afspreken :Y)

Het is toch een meisjesdroom dat je een pony wint? Alleen het idee al! Gelukkig kan zo'n prijs al heel lang omgezet worden naar een geldprijs ;) @Hobbit, als je dit leest.... toch maar naar Frankrijk voor een prijs :Y)

Want? Die pup winnen ze toch niet? Die 'kopen' ze.

Het komt erop neer dat het in Nederland verboden is dieren als prijs (als in, dieren winnen) uit te reiken. En terecht.



_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: OM: waardebon voor pony mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:37

Vroeger scheten we nog op straat.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:57

LadyMadonna schreef:
Wat is dat nou voor een rare opmerking?
Ik moest er gewoon even aan terug denken, kom er vandaan en het was vroeger een jaarlijks uitje, waar je dus ook een pony kon winnen... ik weet nog van een valk B pony, mazzel heette ze :)

Ow, ik dacht dat we stomme dingen van vroeger gingen opnoemen :P.


Santos_05 schreef:
_San87_ schreef:

Want? Die pup winnen ze toch niet? Die 'kopen' ze.

Het komt erop neer dat het in Nederland verboden is dieren als prijs (als in, dieren winnen) uit te reiken. En terecht.


Als je een lootje koopt weet je ook dat de hoofdprijs een pony is.

In het kader van dierwelzijn, een pup wordt vaak ook direct weer doorverkocht (met dus in korte tijd meerdere verhuizingen op jonge leeftijd).

Ja en dat mag dus niet. Dieren verloten.

De wet maakt verschil tussen een dier verloten, of een geldprijs verloten waarmee een dier gekocht kan worden en een dier kopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, Amyyy, Es_ther, GrapeshotBot, Ponytante, ynskek en 16 bezoekers