Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:06

Super! Ik denk dat minipaarden heel goed zijn in het begeleiden, en kan me ook voorstellen dat het fijn is om niet iedere paar jaar aan een nieuwe hond te moeten wennen. Vliegen is volgens mij ook niet echt een probleem? Wedstrijdpaarden vliegen vrij regelmatig toch?
Als mensen hierdoor zelfstandig kunnen reizen en leven en het dier verder goed verzorgd wordt, lijkt het me echt prima.


Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:35

IHN schreef:
ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...

Het gaat in het artikel om iemand die blind is

Citaat:
Maar voor ptss etc. is het het bieden van veiligheid...iets dat ook met goede therapie wel leefbaar kan worden (ik spreek uit ervaring).


Bedenk wel dat jouw ervaring wel ook alleen maar jouw ervaring is. Dat het bij jou met goede therapie leefbaar is geworden is erg fijn, maar geeft niet meteen garantie dat het voor iedereen zo geldt.

Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:38

Maar dat was niet degene die het vliegtuig in ging.

Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:12

IHN schreef:
zodra je een beperking hebt lijkt alles maar te moeten mogen onder het mom van mee moeten kunnen doen...ik vind het absurd.


Vind je dat echt? Vind je echt dat het belangrijker is dat er ergens een minipaardje in een semi-natuurlijke omgeving is (of in de slacht) dan dat iemand met een beperking mee kan doen in de samenleving? Vind je het uitgangspunt dat mensen mee willen doen absurd?

Citaat:
Je noet op ern gegeven moment ook zeggen:tot hier en niet verder. en een pony in het vliegtuig is mi ver voorbij die grens.

Ik vind het zo'n willekeurige grens: iedere dag worden er paarden heen en weer gevlogen voor de fok of de handel of een wedstrijdconcours of wat dan ook. Voor het paard maakt het echt niet zoveel uit of dat in een box of de cabine is.

Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:12

Amber_anne schreef:
Of ze vindt haar eigen belang groter dan het welzijn van de pony


In zekere zin is dat onvermijdelijk, niet alleen voor haar maar ook voor iedereen die paardrijdt of ment ofzo. Daarin kies je op zeker moment voor jezelf: ik ben gaan rijden omdat het mij wat oplevert. En dat geldt voor vrijwel iedereen die wat met dieren doet: we doen ons best en tegelijkertijd leven huisdieren en vee hoe dan ook in een door mensen bedachte omgeving omdat wij er als mensen wat aan hebben. Geldt ook als je honden hebt, of cavia's, of een binnenkat, of slangen of wat dan ook. We doen het zo goed mogelijk (neem ik dan maar aan) en dat is altijd een afweging.

(Maar waarom dit nou zoveel emotie oproept is me niet helemaal duidelijk. Waarom honden wel en paarden niet? Het enige bezwaar bij paarden is doorgaans hun formaat, maar verder heb ik persoonlijk het idee dat ze eigenlijk beter passen in de menselijke wereld dan honden.)

Shadow0
Berichten: 43496
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:30

Whale: het ging eerder in dit topic ook specifiek om het vliegen met het paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: friezenfan2, fro, furious, Janneke2, Sanne_zepp, sterregoud, TamaraFloor en 70 bezoekers