Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:48

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik vind van een blindegeleidepony...



_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:10

Gillbo schreef:
Het is geen blinde geleide pony het gaat om iemand met onder andere ptss.
Ik zie het probleem niet zo omdat de deze pony geen lampen aan hoeft te doen of sokken uit moet trekken of op verkeer moet letten.
Super dat dit de vrouw helpt met haar psychische problemen.

In NL zijn er ook paarden die worden gebruikt voor mensen met psychische problematiek.


Citaat:
Mona Ramouni is 39 and went blind shortly after she was born. To get around, she uses the assistance of a professionally trained miniature guide horse named Cali.


:?...

Ah, blijkbaar gaat het Nederlandse verhaal over een vrouw met o.a. PTSS. Dan nog heb ik mijn twijfels bij het gebruik van een pony.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 05-09-19 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:18

Shadow0 schreef:
Super! Ik denk dat minipaarden heel goed zijn in het begeleiden, en kan me ook voorstellen dat het fijn is om niet iedere paar jaar aan een nieuwe hond te moeten wennen. Vliegen is volgens mij ook niet echt een probleem? Wedstrijdpaarden vliegen vrij regelmatig toch?
Als mensen hierdoor zelfstandig kunnen reizen en leven en het dier verder goed verzorgd wordt, lijkt het me echt prima.

Maar hoe ga je voldoen aan het toch grootste deel van de dag moeten eten, sociaal contact hebben met soortgenoten, veel buiten zijn?

Ik vraag me dat oprecht af...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:25

Dan mag je alsnog wel vraagtekens zetten bij deze manier van omgaan met dieren, toch? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe dit paardje zijn natuurlijke behoeften kan uiten wanneer het hele dagen aan de zijde van deze mevrouw staat. Ik wil niet meteen zeggen dat het paardje ongelukkig is of zo, ik heb er gewoon hele grote vraagtekens bij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:30

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
Dan mag je alsnog wel vraagtekens zetten bij deze manier van omgaan met dieren, toch? Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe dit paardje zijn natuurlijke behoeften kan uiten wanneer het hele dagen aan de zijde van deze mevrouw staat. Ik wil niet meteen zeggen dat het paardje ongelukkig is of zo, ik heb er gewoon hele grote vraagtekens bij.

Misschien staat ie wanneer ie niet moet begeleiden en 's nachts gewoon buiten op de wei met 'n ander shetje.

Dat zou heel goed kunnen. Geen idee. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar hoe zo'n dier gehouden wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Minipaard als hulpdier in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:30

Ben wel benieuwd of Cali ook zo gehouden wordt. Want dat zou wel heel sneu zijn...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:18

Dorine92 schreef:
Blussem schreef:
Gaaf.
Is leuke manier van hebben van een gratis huisdier.

Nou echt leuk is het natuurlijk niet om blind te zijn of ptss te hebben :?

En gratis zal het ook zeker weten niet zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:37

Shadow0 schreef:
IHN schreef:
ik heb zelf ook ptss, maar never nooit dat het in me op zou komen om dan maar met een paard het vliegtuig in te stappen...en ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoe erg je ptss is, als je de aandacht allemaal wel leuk vind...

Het gaat in het artikel om iemand die blind is

Citaat:
Maar voor ptss etc. is het het bieden van veiligheid...iets dat ook met goede therapie wel leefbaar kan worden (ik spreek uit ervaring).


Bedenk wel dat jouw ervaring wel ook alleen maar jouw ervaring is. Dat het bij jou met goede therapie leefbaar is geworden is erg fijn, maar geeft niet meteen garantie dat het voor iedereen zo geldt.

In het artikel staat een link naar het verhaal van een vrouw met o.a. PTSS, zij heeft ook een hulppony.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:39

Shadow0 schreef:
Maar dat was niet degene die het vliegtuig in ging.

Jawel. Zij vliegt ook met haar pony.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie