Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:44

Wat? Zoveel? Is dat echt zo? Poeh. Een hoop meer dan ik had gedacht. Hopelijk gaat dat aantal snel omlaag...


Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:19

Precies wat Nikki zegt. Verschillende voer behoeften is zo eenvoudig op te lossen... En paarden die niet klikken? In een kudde gaat een paard echt niet weg omdat hij zijn soortgenoot niet aardig vindt. Wat een bijzonder menselijke kijk. Soms heeft het tijd nodig, en veel ruimte. Maar ik ken geen enkele situatie waarin het niet goed is gekomen (en als trainer zijnde toch al heel veel gezien...). En als het echt echt niet gaat, maar een maatje erbij of verplaatsen om te koppelen aan dat andere eenzame paard.

Mijn hengst gaat volgende maand ook op stalling (nu nog geen plek daar) omdat ik thuis geen geschikt paard heb om hem aan te koppelen. En anders gaat hij desnoods de verkoop in, of hakkie takkie. Kan hij goed papier hebben of voor mij geweldig zijn, ik weiger hem alleen te laten staan. Ik zou er ook een bij kunnen zoeken voor hem, maar in mijn situatie wordt dat te gek dus kijk ik uit naar een andere manier. Voor mij is dat eigenlijk gewoon logisch, net zoals je een paard niet in een rijtjeswoning in je woonkamer kan houden, kan je hem/haar ook niet alleen houden.
Laatst bijgewerkt door Caily op 03-09-19 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:24

De mensen die hier beweren dat het echt niet samen kan zijn imo de mensen die deze manier van paarden houden in stand houden. Dat hier nog excuses voor zijn :n

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:29

Hoe denk je dan dat het kan dat het aantal zo hoog is? Van dat enkele boertje met 1 werkpaard? Van die ene kluizenaar die al jaren onder een steen leeft en niet beter weet? Dat aantal is echt geen vijfde van alle eigenaren van de bekeken paardenplekken.

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:32

[***] schreef:
Caily schreef:
De mensen die hier beweren dat het echt niet samen kan zijn imo de mensen die deze manier van paarden houden in stand houden. Dat hier nog excuses voor zijn :n


Spuitje erin dan maar?
Want dat is de enige andere optie als je al vanalles geprobeerd hebt, jaren aan een stuk.


Als mijn paard dusdanig “kapot” (mentaal is fysiek) zou zijn dat hij geen paardwaardig leven meer zou hebben (dus met soortgenoten). Zou dat mijn keuze zijn. Als het een situatie is van de omgeving, zou ik een andere omgeving creeeren. Of dit nou ruimte, voederbehoefte of geld is, die dingen vallen op te lossen. Als je maar wil.

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:35

kimmie261 schreef:
hier staat net over de grens ( in Nederland dan wel) een trekpaard helemaal in zijn uppie in een weitje, hij ziet er ook nog eens niet florisant uit, maar echt, we rijden er elk weekend langs, en al jaren staat hij daar moederziel alleen...


Vlakbij Bellingwolde? Sneu dier is dat... ik reed erlang met mn paard. Hij was zoooo blij. Alleen door een minuut zien van een ander paard...

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:39

M_D_H schreef:
Caily schreef:

Als mijn paard dusdanig “kapot” (mentaal is fysiek) zou zijn dat hij geen paardwaardig leven meer zou hebben (dus met soortgenoten). Zou dat mijn keuze zijn. Als het een situatie is van de omgeving, zou ik een andere omgeving creeeren. Of dit nou ruimte, voederbehoefte of geld is, die dingen vallen op te lossen. Als je maar wil.

Wauw...
Gewoon Wauw...

Dus in principe kan ik mijn kerngezonde draak van een paard die gewoon a-sociaal is afspuiten omdat iemand beslist dat hij geen paardwaardig leven meer zou hebben?
Maar wie beslist of het paardwaardig is? Als mijn paard volkomen happy in zijn situatie is, waarom zou het voor hem dan niet paardwaardig zijn?


Hoe weet je dat zo zeker? Tuurlijk leeft hij op het moment en berust zich in de situatie.
En waarom wordt hij een moordmachine zoals jij dat noemt. Dat is geen normaal gedrag. Ergens gaat dus iets mis. Als je echt alles hebt geprobeerd dus mentaal kapot.

Maargoed wie ben ik? De mensen die het paardwaardig vinden om een paard als kuddedier alleen te houden, zullen het wel weten... ik denk dat mijn mening wel duidelijk is. De wereld verbeteren zal me niet lukken, hopelijk komt die boete snel.

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:50

Waarom kunnen jouw paarden niet samen [***]?

Caily
Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:03

Daar heb je zeker gelijk in Loretta!

[***] en MDH, doe mij gerust Pb, ik denk graag mee. En ja, paarden zouden ook welkom zijn. Wel even een jaartje wachten, want nu een gedeelte drachtig is laat ik de kudde hier zoals hij nu is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mingming, RianneH en 24 bezoekers