Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nicky1963
Berichten: 1988
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:16

DiantaM schreef:
[***] schreef:
Hoop dat tegen dat er zoiets in wet gegoten wordt met boetes dat die van mij dan al dood zijn. Voel me altijd zo'n slechte eigenaar bij dit soort topics...

Hoe werkt dat als iemand 2 paarden heeft en ze niet samen kunnen lopen zonder ongelukken? Wat als er 2 mensen 1 paard hebben en besluiten ze samen te zetten omdat het moet, maar het klikt niet? Wat als je 2 paarden hebt met totaal verschillende dieet-behoeften? Alles maar gewoon samengooien en zien waar het schip strandt?

Begrijp me niet verkeerd, in mijn ideale wereld staan mijn paarden ook in een kudde op een grote weide met schuilmogelijkheden en veel afwisseling. Of in ieder geval met z'n 2 samen. Maar zij blijken zich daar niet zo in te vinden helaas.

Dan nog is er altijd een mogelijkheid om een Shetlander oid er bij te zetten toch? Ik vind dat geen redenen om een paard alleen te houden.


Mijn oude appaloosa staat ook regelmatig alleen in de wei. Weliswaar met allemaal paarden om hem heen, maar sinds hij ziek is geweest wil hij geen andere paarden bij zich in de wei. Ook zijn zwarte paardenhartsvriend verdraagt hij niet altijd in zijn directe nabijheid. En een shetlander of een ander paard vermoordt hij. En ja, ook veel geprobeerd en niks gelukt, dus dan maar in zijn eigen stuk land met een draadje ertussen waar de andere lopen. Ben ik dan een slechte eigenaar?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Jihama en 52 bezoekers