Dier&Recht: Tienduizenden paarden eenzaam in de wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NikkiDeKerf
Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:09

Ik kom op veel verschillende stallen of plekken waar paarden gehouden worden, en zie toch ook nog wel plaatsen waar de paarden alleen staan op de wei of paddock. Bijvoorbeeld ook nog eens gescheiden door dubbele draden of torenhoge draden waardoor zelfs sociaal contact over de draad heen, niet eens mogelijk is. De cijfers verbazen mij dus niets, maar ik zou het wel graag anders zien.

Twee paarden met verschillende behoeftes of die niet klikken... Ik zou daarvoor op zoek gaan naar een oplossing anders dan sociaal contact ontnemen. Vanaf een andere locatie / andere huisvesting, een extra ander paard erbij, tot zelfs een andere eigenaar wanneer het echt niet anders kan...
Ik vind persoonlijk dat sociaal contact een dusdanige basisbehoefte is van een paard, dat ik het een paard niet zou willen ontnemen. Om die reden heb ik met mijn merrie ook flink wat plekken in de buurt gezien, voordat ik een plek heb gevonden waar zij echt goed kon aarden in de kudde. Dat betekent wel dat je misschien weer moet ingeven op andere (luxe) aspecten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selima, Supertje, xdesix en 56 bezoekers

cron